- 749 Okunma
- 13 Yorum
- 14 Beğeni
Basit Bir Kıyamet Öyküsü
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kimsesizlik ile ortadan ikiye ayrıldı koca dağlar. Ufam ufam ufalandı. Öyle bir gürültü koptu ki, ardında sadece sessizlik kaldı.
Sebebi bendim oysaki kimseler bilmedi.
Kibir…
Kanımda gizlice gezinen kibire yenildim. Tenime, bedenime, nedenime, gelmişe, geçmişe dair öyle çok öfke birikmişti ki içimde, olacakları bile bile sesimi çıkarmadım.
Tanrılara savaş açmış aciz bir ölümlünün elinde olan tek silaha sarıldım.
Kibir…
Kanıma gizlenmiş kibrimin beni ele geçirmesine izin verdim. Kendimi kurtarmak için her şeyin yok olmasına göz yumdum...
Yüzyıllar süren bir ızdırabın öyküsüydü aslında benimkisi…
Tüm olanlar, taş kesildiğim o yerde, varlığının bittiğine inanmayan kalbimin, inatla atması yüzünden, katlandığım yüzyıllık bir ızdırabı sona erdirme isteğimin neticesi...
Bir gün ufalanmaya başladı bedenimi kaplayan taşlar, üzerini kaplamış yosunların işi olsa gerek. Üzerinde çok da düşünmedim. Önce karıncalanmaya başladı tenim sonra o lanet olası hissiyatla yeniden hayata döndüm. Zihnime doluşan yüzyıllık bir yalnızlık, bedenimde gezinen milyonlarca yaratık…
Sonrası...sonrası mı… tam bir çılgınlık.
Soluk alıp vermeyi bile beklemeden, ayaklarımı dinlemeden, varlığıma aykırı gelecek bir süratla kaçtım kaderden. Yolum yoktu, sonum yoktu, varmaya çalıştığım bir yer bile yoktu. Sadece kaçıyordum gerçekleşmesi olası her şeyden. Tükenişimi hissediyordum. Damarlarındaki kan kaynıyordu.
Yanıyordum...
Yanıyordum içeriden dışarıya doğru. Öyle bir acıyordu ki canım, sanki cehennemi doğuruyordum.
Tükenişi hissediyordum...
Vakit benimle beraber koşuyordu sona doğru…umursamadım.
Koştum sadece koştum, ölümüne koştum, ölüme koştum, ölümle konuştum koşarken…
Çok yakınındayım, dedi bana, hem de nefesin kadar yakınındayım, boşuna hırpalama bedenini...
Çaresizlik yavaş yavaş ele geçirdi beni. İlk önce gözlerim yenildi. Sonra dizlerim. Sonra ellerim. En son dilim kabullendi gerçeği…
İşte tam o an, kanımın son damlasında hissettim onu…
Karanlığın efendisi...
Fısıldadı kulağıma tanrıların gerçeğini.
Kibir… dedi kibir...senin kadar onların da zaafı.
O görkemli dağın tepesinde dizlerimin üzerine çökmüş kalmışken, damarlarımdaki son damla kanı işte böyle dönüştürdüm bir silaha.
Bir çığlık koptu derinlerden, ben bile inanamadım böyle görkemli bir sonu benim çığlığımın çağırmış olmasına.
Son laneti işte böyle haykırdım dağa taşa…
Ve kibir… kibirlerine yenildi tanrılar yıldırımlarını yağdırdılar başıma. O koca dağ yerle bir oldu. Ufam ufam ufalandı, tek bir taş bile kalmadı ardında.
Bendim sebebi kimseler bilmedi gerçeği…
Oysaki...
Tek derdim aciz varlığımı sona erdirme isteğimdi.
y...
YORUMLAR
Kalın bir romandan bir kesit gibiydi...
Heyecanlı ve bir o kadar da ürpertici..
Yolculuk kılıçla bıçakla hatta makasla içe doğru... Dağı merak ederken sorularını cevabını merak ederken bir anda romanın bu kısmı bitiverdi...
Sizden okuduğum yazılardan en güçlülerinden biriydi.
Çok beğendim ve çok takdir ettim kalemin gücünü ve bağımsızlığını
Tebriklerimle nesildaşım
Güne yakışmış
black_sky
Genelde öylece nereye varacağını bilmeden yazılanlar daha sağlam oluyor. Her cümle bir sonrakini yazdırdı.
Beğeniniz çok kıymetli.
Eksik olmayın dilerim.
Saygı ve selamlarımla
Günün yazısı olmayı gerçekten hak etmiş samimi diyorum bunu. Çünkü bazı yazılar şiir gibi ne anlatıldığı belli değil neymiş modern yazılar böyleymiş. Hayır efendim! Yazı sizin yazdığınız gibi dengede, kıvamında ve ustalıkla anlatılır. Tebrikler.
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamımla.
Güzel bir öykü şairem.
Ama resimler neden düşündürücü çözemedim...
Sevgilerimle.
black_sky
Çok rahatsızlık verememişimdir umarım.
Teşekkür ederim yorumumuz için.
Saygı ve selamlarımla.
Aygün Deniz
Ben de umarım sizi kırmamışımdır. Çok saygımla sevgimle.
black_sky
Teşekkür ederim ziyaretiniz için.
Saygı ve selamlarımla.
Kibir, insanın kıyametini başlatan sinsi düşmanı.
Tanrıya karşı gelmenin ilk adımı.
Senin kaleminde muhtesem bir öyküye dönüşmüş..
Tebriklerimle canim
Çokça Sevgiler
black_sky
Sevgilerimle canım benim.
Okudum. Anlamak için düşünüyorum. Yer yuzunun insani tanrıcıkları geldi aklıma. Biz avam insanları çekip çevirdiğini düşünen zavallı kibir ehli.
Ama onlara haklı bir kibirli yeter .
black_sky
Çok teşekkür ederim yorumunuz için.
Saygı ve selamlarımla.
black_sky
Çok teşekkür ederim. Değer kartınız.
Saygı ve selamlarımla.
black_sky
Her zaman beklerim.
Elinize yüreğinize sağlık
gerçekçi bir hikaye
kibir toplumu oldüren en kötü hastalık
çok teşekkür ederim
böylesi güzel bir hikaye kaleme alarak duyarlılık göstermeniz
black_sky
Saygı ve selamlarımla.