- 291 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...
Evet...Tasavvuf düşmanlığı var...
Enel-hak diyeni sadece Allah anlar oldu...hak’a aynayım demektir bu...Hakka ayna olmak için temizledi o nefsini...O Hallaç...ama Tasavvuf düşmanlığı var...hileli iddialara kurban gidiyor nefis temizliğinin amacı ...
Esmanın suduru ölçüdür ...çekirdektir bu öğretilerde...Tasavvuf öğretileri esmayı ölçü alır...Hulül inancı ve oğul inancı ve Allahın ırkı inancı...Allahın zatının da sudurunu ilke edinmiş...bu Kur’ana ters...sadece esmadır sudur eden.Gizli hazineydim...yani kendimi tanıtacak bir hazineydim...bilinmek istedim...bilinmesi için esmanın suduru yeterlidir...neden zatı sudur etsin ki...Zatı da sudur etti dedi diyenler var...yani Tasavvuf düşmanlığı var...Allahın Zatı bende de var dersek şirk kimyasal yönden de gerçekleşir denkim demek gerçekleşir...Rakibim demesek de denkim demek de şirktir...ama hiçim emanetçiyim deseler de tasavvufçuluk reddediliyor bu yanlış...Evet..tasavvuf düşmanlığı var...Muhabbet düşmanlığına dönüşmüş bir düşmanlık bu...Rakib değilim Allaha diyene de muhabbetten yok yok olunmaz denilir...Kur’anın çekirdeğidir Allahın rakibsizlik iddiası..İlah yoktur rakibi yoktur der öz yönüyle her ayet her hadis...dengi yok ..benzeri yok...başka kaynak yok...yani Allahtan gayrı her şey varlık değildir...yokluktan varlıktır...yokluk gizli hazinede var mıydı vardı...esmasının etkinliklerinden biriydi yokluk da...yokluğun soyuta sonra da varlığa dönüşmesi...rüyada soyuttur varlıklar...yokluk diyemeyiz...rüyada gördüklerimiz de varlıktır ama soyutlar...yokluğu da yaratan Allahtır...Sanal dünyada da rüyada da soyuttur ama varlıktır gördüklerimiz...hepsini yaratan Allahtır...sanaş dünyada da rüyada da imtihandayız...Allaha gizli değil rüyalarımız da...sanal dünya da...
Rakib olma olayı kimyasında olmayan bir söz şirke düşürmez...Enel -Hak diyen Rakiblik taslama amacında değil...aynalık emanetçilik ilanıdır bu...evet...Tasavvuf düşmanlığı var...
Evet...Tasavvuf düşmanlığı var...
Tasavvuf karşıtları...kimyasal zekadan mahrum kişilerdir...hileci kişilerdir...İşari tefsire de karşıdırlar...yani tefsiri de budadılar eksik ilimle yetinen ilim karşıtı kişilikleri var...
Tasavvuf düşmanlığı var...ama niçin tasavvuf...mu.Kimilerine göre tasavvuf münzevî bir hayat yaşayıp tesbih çekmekten, kimine göre sema ve dönmekten, kimine göre de bir şeyhe teslim olup kendi irâdesinden tamamen soyutlanmaktan, kimilerine göre ise vahdet-i vücûd ve vahdet-i şühûd gibi düşüncelerle varlığı yorumlamaya çalışmaktan ibârettir. Bazıları tasavvufu tamamen mûsikîden ibâret sanırlar. Oysa tasavvuf tek başına bunların hiç birisi değil...yani gerektiğinde hepsidir...Nesh -mensuh ayetler için bile geçerli ilkedir tasavvuf görüşleri için de geçerlidir...bir görüşte sabit kalmak eksik tasavvuf öğretisi doğurur...
Allahın zatıyla bağ mümkün değil...bari esmasıyla muhabbet bağı kurmalıyız değilse şehadet ip değildir...sadece fikirdir...enel-hak diyen bir mutasavvıfta fikir bazında mı aşk bazında mı ...farklıdır ikisi aşk bazında olmayan bir fikir inanç değildir...aklın tastiği kalbin tasdiği kadar ekmel değildir...kalp ile tasdik aşk halidir iman aşk halidir...İşte tasavvuf bunu sağlıyor...Fıkıh ve tefsir aşk haline ana olmalı ki iman kalp tasdiğine erişsin...fikir çemberine esir kalmasın...
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...
Evet...Tasavvufun muhtevâsı; yâni incelediği konular temelde tahalluk yani muâmelât yanıdır ve tahakkuk olmak üzere ikidir...yani tahakkuk ve mükâşefedir. Tahakkuk tasavvufun Hakk’a dönük yanı ve O’ndan gelen keşfî bilgilerle oluşan tarafıdır...
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...
Üstat Necip Fâzıl’ın da söylediği gibi nasıl sütün içinden laktoz alındığında geriye sadece su kalırsa bizim kültürümüzden de tasavvufu söküp aldığınızda geriye insanları kuşatacak ve cezb edecek bir şey kalmaz
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...
Evet...Peygamber Efendimiz şöyle buyurur: “Cehennem nefse hoş gelen şeylerle kuşatılmış, cennet ise nefsin istemediği şeylerle çepe çevre sarılmıştır.”( Buhârî, Rikâk, 8)İnsan, nefsinin hoşlandıklarına koşarsa cehennemi boylar, nefsin hoşlanmadıklarını yapabilirse cenneti hak eder.
Evet...Sûfî grubun sıcak ve mânevî atmosferi, insanların Müslüman olmasında önemli rol oynamaktadır. Üzüm üzüme baka baka kararır olgunlaşır...yani...ekmelleşir...camilerde de aynı tat var...
Evet...tasavvuf diyoruz ehl-i sünnet diyoruz inatla da diyeceğiz...İslâm dîninin özellikle bugün Batı’da yayılmasında büyük İslâm âlimi Muhammed Hamidullah’ın da belirttiği gibi tasavvuf çok önemli bir rol oynamaktadır...
Modern hayatın sosyal ve kişisel problemlerinden kurtulmak için...tasavvuf diyoruz ehl-i sünnet diyoruz inatla da diyeceğiz...
Evet...Sohbet ve zikirle terapi için de tasavvuf diyoruz ehl-i sünnet diyoruz inatla da diyeceğiz...
Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...günümüzdeki tasavvuf düşmanlığı İbn Teymiye’den sonra zuhur eden İngiliz menşeli Vahhabiye fırkasının onun fikirlerini esas aldığındandır...
Evet...Tasavvuf düşmanlığı var...niçin tasavvuf mu...Evreni en iyi okuyuş olduğundan...evrensel öneriler çözümler barındırdığından HABİLİK dininin özünü barındırdığından esmaya dayalı öğretiler ürettiğinden...Ekmel felsefe ile ekmel ve secdeli akılla kavga etmediğinden ve aşk pınarı öğretilerini barındırdığından..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.