- 183 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rahmani olan katillik var şeytani olan katillik var...
Rahmani olan katillik var şeytani olan katillik var...
Zıtlardan birini seçerken RAKİB olma Allaha genel kural bu...teferruata tümden git...bu kuraldan git...
Evet...hadise mana vermenin de kuralları var...ayete mana vermenin de...
"Öldürmeyeceksin" dedi vahiy yani sadece Allah için öldüreceksin...demektir bu.Rakib olma Allaha öldürme eylemiyle...Rakibliğe düşman ol öldürmeye değil...içkiye düşman olma şeytana düşman olma ...şeytana düşman olmak ayrı şey şeytanı düşman bil...yani uyanıklığı seç emredilen bu şeytana kadına düşmanlık emredilmez ki onları yaratanca...Yaradan yarattığıma düşman ol demez ...der mantık yani Bana rakib olma der...Sadece verdiğim canı rızam için al...sadece verdiğim canı benim kurallarımı savunmak için al...Mürtedi öldür der İslam fıkhı...
"Kerten keleyi öldür"...yani Allaha rakiblikse bu öldürmen bunu tefsir sayamazsın...hadise mana vermenin de kuralları var...ayete mana vermenin de...esmaya ters eylemler haller fikirler duygular batıldır...yani tahriftir hadisi bazı yorumlar...Hadisi Kur’anla tartma...esma tek terazidir ...Kur’anı bozman kolay tahrif oldu incil ve tevrat ama esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
Rahmani olan cihad var şeytani olan cihad var...
Evet zıtlar var her konuda...Hastalık kutsal deme kutsalı var olmayanı var...ilahiyatçının Allahın muradını arama yolu belli... Evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
"Dünya kaka"deme...ekmel tefsire ermenin yolu var...evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
"Ademin babası var dedin...belki yutturdun da ama Kur’an yeter diyen ya Kur’anı tahrif etmişsem evet...yol tek...mihenk taşı tek...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
"Masivayı sevme "diyen masivayı rakib etme ...Allaha de...değilse Masiva nimettir de der Kur’an...
Suç seçimdedir...Allaha rakibliği seçmemişsen zina dediğin zina değil hırsızlık dediğin ganimettir...suç Allaha rakibliktir...zina sandığın en ehven evliliktir belki...hırsızlık sandığın da en helalidir kazancın...ganimettir belki...Ahlaksızlık sandığın nankörlük sandığın vefasızlık sandığın veya iddia ettiğin en sevap kazandırıcı iştir belki...bunların ölçüsü terazisi tektir...ne mi...evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
Eksik hikmetle ölçersen "Düşenin dostunun olmaması" eleştiriyi hakkediyor ...ama ya bazı insan Allahı ancak o şartlarda hissediyorsa...ölçü tek evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
Tefsir Allahın muradını arama yoludur...mezhebler tefsire erişti...tarikatler erişti ama Ölçü mezheb olamaz ...hadis ayet ölçü olmamaz..."Allah arşa istiva etti" ayeti ölçü mü...ölçü tektir...evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
Tefsir usulü ve metotlarına uyulmalı muradı ilahiyi ararken ve tümden gelim tüme varım yolu felsefe yolu akıl yürütme yolu da seçilmeli...Ekmel Tefsir için felsefe yöntemleri de elzem ve hikmetli...
Rahmani olan katillik var şeytani olan katillik var...evet ölçümüz de belli ve tektir bu ölçü ...ölçü şu Rahmani olan katillik var şeytani olan katillik var...anlamak istiyorsan ve evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...başka mürşid yok...mevlana mürşidim aşka anam aşk diyor...Kur’anın da kaynağı sudur yeri esmadır çünkü Allahın kelamı ilmi hikmeti ...esmanın sudurunda gizli...Kitaplar da esma kurallarınını işletilmesiyle zuhur etti...cebrailin getirmesi bu...esmanın sudurunun cebrailce okunmuş olması ve ve peygambere okutulması...OKU dei peygamber...Okumak ne mi...esmanın sudurunu oku...
En hakiki mürşid ilimdir dedi hz Ali...Aklı mürşid edindi bilim adamları mutasavvıflar aşkı mürşid edindiler...ilhama vahye ermenin tek ipi tek yolu bu...aşk yoksa muradı ilahiye erişemezsin Allahla bağı aşk sağlıyor çünkü...deney akılla bağı sağlar ilahiyat fakülteleri ayetle hadisle bağı sağlar sadece ama yetmez ki...yetse laikliğe gerek kalmaz...ilahiyatçılar yetersiz olduğu için dinler mezhebler arasındaki ihtilaflar çözülemiyor ve laiklik zaruri oluyor...her dine aynı mesafeye mecbur kalıyor devlet...ama ehl-i sünnete uzak kalmak Osmanlının mirasını çöpe atmak olur...
Seçim hatalarını azaltmanın yolu Allaha rakiblik taslamamanın yolu ...Muradı ilahiyeye yani ekmel tefsire yani evrensele erişmenin yolu belli...Evet...esma ve akıl ve mantık ve aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...
Rahmani olan cihad var şeytani olan cihad var...Bir ırkın imparatorluğu değil esmanın kurallarının habilliğin imparatorluğu için cihad et...Rahmani olan cihad var şeytani olan cihad var...evrensele muhabbete vahdete bütüne uyumluluğa erişmenin yolu belli...Evet...bu esma ve akıl ve mantık yoludur... ve evet...aşk yani sevgi muhabbet iptir Allahın muradını aramanın...yoludur...huzur ekmel tefsirdedir...bunu ahir zamanda mehdi elde edecektir...evet tek Mehdidir ekmel tefsir...evrensel muhabbet...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.