- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Pazar Notları (14)
Mülteciler
Türkiye’ye savaştan kaçan 252 kişilik ilk mülteci kafilesi ülkeye 29 Nisan 2011’de Hatay, Reyhanlı’da yer alan Cilvegözü sınır kapısından giriş yapalı 11 yıl geçti.10 Şubat 2022 itibarıyla Türkiye’de "geçici koruma" kapmasındaki Suriyeli sayısı 3,.741.251 kişi oldu.(vikipedia) Haklarında birçok spekülasyonlar yapılarak ırkçı bir tepki oluşturulmaya çalışanlar oldu.
**
Sualtı Müzesi
Antalya Side’de, Türkiye’ deki ilk "Sualtı Müzesi" yapılalı 7yıl oldu. 117 heykelin bulunduğu müze bakımsız, kendi haline terk edilmiş vaziyette. (Akşam Gazetesi, (19.02.2022)
**
Diyarbakır Anneleri
Diyarbakır anneleri HDP il binası önünde oturma eylemi başlatalı (3 Eylül 2019) 900 gün oldu.Eyleme katılanların sayısı 263 ve evladını kurtaran 34 aile kayıtlara geçti. Medya onları gündemde tuttu, Kandil’deki hainler bile onların direncini takdir etmiş olmalıdır.
**
TSK Suriye Operasyonları
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin IŞİD’i Türkiye sınırından uzaklaştırmak,YPG’nin Afrin Menbic Kantonu’nu birleştirip koridor kurmasını engellemek amacıyla operasyon başlattığı günden itibaren 7yıl geçti.(22 Şubat 2015) Operasyonlara Fırat Kalkanı, İdlip, Zeytin Dalı, Barış Pınarı Harekatı isimleri verildi ve devam ediyor.Bütün bunların ekonomik maliyeti yüksek olmalı. Neticede Türkiye bağımsız ve güçlü bir devlet olduğunu dosta düşmana göstermiştir.
**
Pandemi
Çin’de ortaya çıktıktan yaklaşık üç ay sonra ülkemizde korona vakaları görülmeye başlayalı üç yıl oldu. Kovid 19 Dünyada toplam 422 milyon kişiye bulaşmış, 5.87 milyon kişi bu hastalıktan vefat etmiştir. Aslında iyileşenlerin oranı takriben her yedi kişide 6’dır. Buna rağmen her gün vaka ve vefat sayıları verilerek insanların dikkatli olması istenirken, diğer yandan insan psikolojisini çok olumsuz etkileyen bir korku da pompala mış olmaktadır.
**
FETÖ
Fetullahçı Terör Örgütü hain darbe girişiminde bulunalı 5 yıl dolmak üzere. Bu sürede 289 darbe davası açılmış, 276’sı karara bağlanmış, 4134 kişi hakkında mahkumiyet kararı verilmiştir. 13 davada yargılama devam etmekte. (Adalet Bakanlığı sözcüsü Ertuğrul Çekin’in açıklaması) Sözcü, yargı kararlarının eleştirilebileceğini doğal olduğunu, fakat adalet duygusunun zedelenmesi için bazı hususlarda hassasiyet gösterilmesi gerektiğini vurguladı.
19 Şubat 2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.