- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dua ne mi...
Dua ne mi...
Esmaya hadimliktir dua...
Dua ne mi...
Dua kuluktur...Allahı hatırlamaktır...
Biz Allaha isteklerimizi sunmalıyız...iman yok asiliktir duamız... dolar isteriz Allahtan hem de zina için isteriz...dua bizim kalitemizin alametidir...namazdır secdedir dua...asilik dua değil asiliktir...Şeytan Hz Ademe düşmanlık için güç istedi ama uzaklaştırıldı...yakınlaşmaktır dua... “De ki; duanız (kulluğunuz) olmasa Rabbim size ne diye değer versin.” (Furkân/77) "...ululamaktır dua...iman tazelemektir tevhidi hatırlamaktır dua...
Allahtan şeytanca dua etme uzaklaşırsın...uzaklaştırılırsın...Kabil habili öldürmek için taş istiyor...neden kabul etmedin diyor bir de...Ululamaktır dua şirkten kaçıştır Allahta yok oluştur dua...
Yıllardır dua ediyorum...boş deme
Allah HAKİMDİR ...doktordan tatlı ilaç ister çocuk...ama doktor hiç vermeye bilir çünkü hikmete tersse... veya daha ekmelini de verebilir...Allahta yok ol...neden kabul etmedin deme...
İçin sıkılsa dua et...duadır hayat İslami hayat duadır...Ululamadır...hayırlısını iste...Allahtan...İsyan etme dua et ısrarla dua et...dünyada da ahirette de kazançlı olmak istiyorsan duada ısrar et...Allah Hafızdır...üniversiteyi kazansan belki bir talebe evinde sobadan zehirlenip ölecektin...kabul etmese de etse de senin kazancındır asi olma kabul olmadı duam diye ama duada ısrar et...ama hayırlısını iste ...Kazançlı çıkmaya dua et...teslim ol...secdesizin duası asiliktir...Hafız ismi seni korumak ister sen ölmek isteme duada esmaya hadimlik iste...
Dert etme dua et...
Evet...Rusya -Amerika gerginliği var...her şartta dua et...dert yok...Allah var...çünkü
Yüzme biliyorsan denize atsalar korkma...ama yine de dua et...acizsen yüzmekten yine dua et...Allahta yok olanı yok edecek güç yaratmadı Allah...Amerika-rusya gerginliği yok etmez Allahta yok olanı ama ben diyen yok olacak bu gerginlikte...Allahın muradı belli Allahta yok olan dünyada da ahirette de kazançlı onu ne şeytan ne kabil ne firavun ne ebrehe kazançtan mahrum edebilir...kazançtan mahrum olmayacaksın sgortalısın çünkü ama şehid olursun Kabil habili şehid etti ama zararlı çıkan habil değil..Kabil...Şeytan cennetten kovdurdu hz Ademi ama hacılar taşlıyor hz Ademin torunları taşlıyor şeytanı kazançlı çıkan tevbeye sarıldığı için hz Adem...Firavun Musanın rabbine inandım dedi...zararı gördü...şeytan cehennemde görecek esas zararı namaz kılmayanlar da secdesizler de...secdeliye zarar yok çünkü Allah var...duada ısrar edene esmaya hadimlikte ısrar edene zarar yok...dert etme dua et...
Dert etme dua et...
Peygamberlerin dualarıyla dua et ısrarla dua et...tevbe et yani...duan tevbe olsun yani dua kulluk olsun yani asilik olmayan duaların olsun...Allahta yok olan evliyaların dualarıyla dua et...İşte hz mevlanadan seçme dualar...şu duaları da eylem hal... fikir inanç ve duyguya dönüştür hayatın dua olsun...istiyorsan.Kul olmak istiyorsan...
DERT ETME DUA ET
"Ya Rabbi! Bizim hâlimize bakarak muamele etme. Kendi ikrâm ve ihsânına göre muamele eyle.”
"Ya Rabbi! Kerem ve lütfunla hidayet ettiğin kal-bi tekrar delâlete, sapıklığa meylettirme. Belâları bizden sarf eyle, çevir ve değiştir." "Ey affı çok olan günahları örten Rabbim! O günahlar dolayısıyla bizden intikam alma. Bize azâb etme."
"Ey ihsânı çok olan Rabbim! Cefa içinde geçip giden ömre merhamet et."
"Ey affetmeyi seven Rabbim! Bizi affeyle. isyan derdimize çare eyle
"Ey yardım isteyenlerin yardımcısı! Bizi hidayete çıkar." . "Ya Rabbi! Dua ve yakarışlarımızda Sana layık olmayan sözleri bilmeyerek söyleyip hatalarda bulunmuş isek, o kelimeleri Sen ıslah et ve dualarımızı kabul buyur. Çünkü sözlerin hakimi ve sultan’ ancak sensin." .
"Ey âlemlerin yaratıcısı! Kasvetli, kararmış, katı-taşmış adeta taş gibi olmuş olan kalbimizi mum gibi yumuşat, feryadımızı, ah-u vahımızı, hoş eyleki rahmetin celbetsin, çeksin. Bizi köle gibi kullanan bu serkeş nefisden bizi satın al. O nefis bıçağı kemiğe dayandı (zulmü canımıza yetti). Yâ Rabbi Sana ne arz edeyim. çünkü sen gizli ve açık her şeyi bilirsin."
"Ya Rabbi! Bana ne Senin zikrin, Seni unutturacak, Sana şevkimi söndürecek, seni tesbih ederken duyduğum lezzeti kesecek bir hastalık; ne de beni azdıracak, şer ve kötülüğümü arttıracak bir sıhhat ver."
"Duasız üşürmüş yürekler. Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin. Bilemezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan, sana ummadık kapılar açan. Bilemezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan. Kardeş duadan ayrılma! Kabul edilmiş, edilmemiş, bununla işin yok senin!"
"Neden duasız bırakıyorsun dilini? Kapıyı çalmadan, açılmasını bekleyenlerden misin yoksa?" "Ey merhamet edenlerin merhametlisi! Merhametinle duamı kabul et..." Mine Orhan’ın Dert ‘Etme Dua Et’ isimli eserinden)
Amerika-Rusya gerginliği tavan yaptı mı yaptı...Hayal et..dua et..gayret et...ve Allaha bırak...
İçin mi daraldı hayal et dua et gayret et...esmaya yönel yani esmaya hadimliğe tevbe et..hz Adem cennetten atıldı tevbe ipine tutundu tevbe ipine sarıl...esma ipine sarıl esmaların tefsiriin bilinçliliğine sığın...bilince sığın...o bilinci eyleme hale... fikre inanca ve duyguya dönüştür hayatın sığınış olsun eylemlerin esmaya sığınış olsun hallerin de fikirlerin de inançların da duyguların da yani yok ol Allahta Yok olana yokluk yok yok olamayan dert edinsin sen hep kazançta olacaksın...dert hüzün cahillerin olsun...
Evet sabret ...şükret...dua et...dert hüzün cahillerin olsun...
Dua önemlidir...ama dua esmaya aşktır...Allaha sığınmadır yok olmadır nerelerde yapılmalı mı namazlardan sonra yap...Allahta yok olmuşları hatırla sonra yap...
İman duayı gerektirir çünkü dua sözlük anlamı ile “çağırmak, seslenmek, istemek, yardım talep etmek” demektir. Dinî bir terim olarak ise, insanın bütün benliğiyle Allah’a yönelerek maddî ve manevî isteklerini O’na arz etmesidir. Temeli, insanın Allah’a hâlini arz etmesi ve O’na niyazda bulunması olduğuna göre dua, Allah ile kul arasında bir irtibattır...
Evet...Duada daima tâzim (Allah’ı yüceleme) ve tâzimle birlikte istekte bulunma anlamı vardır. Dua aynı zamanda zikir ve ibadettir. Böylece duada biri zikir ve saygı, diğeri de dilek olmak üzere iki unsur hep yan yana bulunur...
Dua secdedir...sığınmadır yok olmadır hiçliğinin ilandır...ikrardır...ve en önemli ibadet olan namaz, dua (salât) kelimesiyle ifade edilmiştir (En’âm/52; Kehf/28)
Dua Allaha yönelmektir...Kabil taşa yöneldi...paranın gücünü önceledi Allahın gücüne ihtiyaç yok sandı ama Allahta yok olan hem paranın gücüne yani yaradılanın gücüne şükreder hem dua ya devam eder yetinmez eksikle...ama ruhban kafası...paranın gücü mü Allahın gücü mü birinden birini seç der öğretilerinde iki gücü de istemektir dua ekmel dua bu...taşın ve paranın gücüyle güvende görme muhtaçlığım bitti deme Allaha hala muhtaçsın...İşte Rusya_Amerika gerginliği ikisininde para gücü de var taş gücü de var ama yetinmiyorlar aralarına bir de hendek kazıyorlar tampon devletler yerleştiriyorlar...Yetinen cahildir çünkü yetinen kördür çünkü...yetinmemektir imanlılık...onların bu hali güzel bir hal vay tampon ülkelerin haline...zamanımızın kabilleri en büyük taşla bile yetinmezken habillerin hali iple kazığa bağlı kubanlıklar gibi... şeytan hileye yalanın gücüne yöneldi...ama yetinmiyor...hz Adem yetindi hileye karşı uyanıklık dersi almalıydı...düşmanı hilekardı çünkü ve cennetten kovuldu...Yetinme ey ADEM yetinen kördür...cahildir...şeytana kör desen de sen daha körsün şeytana eksik desen de sen daha eksiksin...şeytan ilk çelmede dünyaya düşürdü işte...hileye yalana karşı kendini eksik gör...Rusya -Amerika gerginliği değişik silah ve savaş yöntemleri bulunmasına da sebeb olacak..şeytan hz Adem savaşında yalan ve hileye karşı kendinin eksikliğinin farkında olmayan şeytan mağlub oldu...Eksiğim demeliydi Adem şeytana yenilmemek için...eksiğim demeyen yenilir...o savaş kıssası bu öğretiyi sunuyor insana...acize hediyesi var Allahın ya acizim de eksiğim de değilse yenilirsin...emek et..hırsla eksiklerini telafiye gayret et...der bu ilk savaş kıssası...kabille-habilin savaş kıssası da şu öğretiyi kazandırdı insana...Habilliğinle de yetinme Allahta yok oluşunla da yetinme taşın yoksa savaşı kaybedersi...kerbela ise şu öğretiyi kazandırdı...yağlı ekmeğin yoksa eksik kalırsın asker topla konusunda yarışı kaybedersin ve yezite kaptırısın zaferi...halifeliği...ırkçıya kaptırırsın idareciliği...Yağlı ekmek mideciyi asker eder...cennet nimetleri de cennet rızıkları da Peygamberin askerlerini artırır...şefaat makamı da peygambere askerliği artırır...ve cennet ödülüdür şefaat...midecinin kazancı az ödülü az olsun diye Şefaat verildi peygamberlere...Adl sıfatı mideciye yağlı ekmek verir de midesine esir olmayana şefaat nimeti vermez mi...desteklemez mi peygamberini Allah ve de peygamber varislerini...Hz Hüseyini şefaatinden mahrum kaldı bütün Kerbelaya gelmeyen hz Hüseyine asker olmayanlar...
Fiili dua diye bir terim var...eylem hal ve fikir ve duygu sahibidir insan duygusu da duadır...fikri de eylemi de halide...Rus-Amerika gerginliğinde tampon ülke olan Ukrayna eylemleriyle halleriyle fikirleriyle duygularıyla esmaya sarılmalı...Kurbanlık gibi işte...kazığa bağlanmış kurban olma sırasını bekliyor...ama Allah Vehhabdır...şartları yok eder...gerginlik düşürülür...caydırıcılık yetmez...tek çözüm gerginliği düşürmek ...AB ise gerginlik düşmesin istiyor mantığı ne mi bu isteklerinin Rusya bize gelemesin Ukrayna ile hep uğraştıralım onu...oyalıyalım...yani...
Evet...DERT ETME DUA ET ekmelliğe koş yani...dert etmek çözüm değil esmaya sığınış değil...ama dua et...Vehhab olan Allah hz Ademin fıtri duasını kabul etti ve secde et dedi şeytana ve meleklere...duruşun fıtratın bile duası var...VEHHAB sıfatını harekete geçirir duruş fıtrat...nefs-i mutmainneye erişmek...yani temizlik hali ...temiz fıtratlılık eylemde temiz ol halde duyguda temiz ol...Rusya Ukrayna Rus yanlılığına devam etseydi saldırmazdı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.