Enerji Su ve Güvenilir Gıda Önemli Meselelerimizdir
İnsanın en temel ihtiyacı yiyecek ve içecektir. Yaşam için vazgeçilmez iki unsurdur bu ikisi. Su olmaksızın yaşam olmaz, büyüme ve gelişme olmaz. kısa sürelidir hayat. Bir kaç günlüktür ancak. Aç kalındığında ise canlının türüne, duruma ve şartlara göre bir kaç hafta ya da bir kaç aylıktır. Havayı burada konu etmiyoruz çünkü onun doğada hep var ve kullanılabilir olduğunu kabul ediyoruz.
...
Su ve gıda doğada hazır bulunmakla birlikte bunun yetersizliği de bilinen bir gerçektir. Tüm insan nüfusunu besleyebilmek için üretim yapmak gerekmektedir. Üretim ise ancak yeterli su ve enerji ile mümkündür. Su sadece insan bünyesi için değil yani onun tüketimi ve kullanımı için değil doğadaki tüm canlı varlıkların gelişimi için bir ihtiyaçtır. O nedenle yaşamda suyun yeri önemlidir, oldukça mutlaktır. Tüm tarımsal üretim için ihtiyaçtır. Su varlığınız var ve bunu gerektiği gibi kullanabiliyorsanız en temel meselelerinizden birisini çözmüşsünüz demektir. Çünkü yaşam bütünüyle su üzerine kuruludur. Tüm bu nedenlerden dolayı suyun varlığı, eldesi, nakli, muhafazası, tahliyesi oldukça önemlidir.
...
Günümüzde üretim, ulaşım, iletişim için enerji de önemlidir, olmazsa olmazlardandır. Enerji ya fosil yakıttan, ya su ve güneş enerjisinden, ya da nükleer santraller kurularak elde edilebilmektedir. Bunlar ciddi kaynak, teknoloji, işgücü ve planlama gerektirmektedir. Enerji olmadan ısınamayız, aydınlanamayız, bir yerden bir yere ulaşamayız, dünyayla haberleşemeyiz. Uzaya keşfe çıkamayız. Okyanusa demir atamayız.
...
Bir toplum bu üç meselesini çözümleyebilmişse ayakta ve hayatta kalabilir, nesli garantiye alabilir, geleceğe güvenle bakabilir. Ancak iş bunlarla bitmez. Bir toplum için sadece bir iki temel meseledir bunlar.
Kemal GÜL
12.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.