- 203 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah aşık olur mu...Sömürüyle kavga et der RAHMAN sıfatı...
Allah aşık olur mu...Sömürüyle kavga et der RAHMAN sıfatı...
Allah aşık olur mu...aşk yaratıldı mı yaratılmadı mı...
Allahın müştaklığı yaradılankinden farklıdır...ama yarattıklarına Rahmandır o...latiftir o...Kerimdir o...Ganidir ...sevdiklerine değil sevmediklerine de para verir hikmetli ise...imtihanı gereği de zengin eder O...
Peygamber fakir öldü demek ki sevmiyordu deme...Hikmeti bunu gerektiriyordu ...de.
Allahın KAHHAR sıfatı var...Kahrından uzaklaştırır Allah sevdiklerini..."Gel habibim sana muştak olmuşam" diye başlayan mevlid şiiri Allahın sevdiklerine neleri layık gördüğünü anlatır...
Yaratılan duyguları da yaratan Allah yani kaynak Allah ..yani Bağımlı yaratılan her şey...yani esmasına bağımlı...aşk yaratıldı mı yaratılmadı mı...
Allah RAHMAN yani Eğer aşık olmak bu duygu Allahta olmasaydı kaynağı kim olurdu.Allahtan başka kaynak var demek şirktir...
Aşk yaratılmıştır...yani esmasının sudurunun ürünüdür...esmasında GANİ sıfatı var ama aşık sıfatı yok...başlı başına bir sıfat değil aşk duygusu...ama KAHHAR sıfatı var...başlı başına bir sıfat olarak...Aşkta Allahın HAFIZ sıfatı var...ve diğer esmaları var...yani esmanın ürünü aşk...Allah sevdiğini Hafız ismiyle daha ekmel koruru şeytanı uzaklaştırdı yani esmadan payı az şeytanın ama
Allahın muştaklığını bire bir yaradılanın birbirine müştaklığına benzetme...Allah yaradılandan münezzehtir...
Bazıları "Habibullah "demek şirktir diyor bu yazımı bu iddiayı çürütmek için ele aldım...Allah kendi sıfatlarıyla sıfatlananları veli dost seçer...masumluk verdi peygamberlere ve uygun görev verdi...Hikmeti bunu gerektiriyor...Hikmeti varsa "habibullah" denilecek eylemler haller filirler inançlar duygular ve insanlar da vardır...Sevdiği eylemler haller olmasaydı Kur’anı neden indirsin...Yaşayan kur’an olanlara veli evliya demek neden hakkımız olmasın...esma ile hallenen eylemlenen fikirlenen inançlananla duygulanlarla esmasından uzak olan şeytanı adl sıfatlı olan Allah denk tutmaz...birini yakınlaştırır diğerini uzaklaştırır...ilk halkadan uzaklaştırır...ve cennet cemal gibi ödüllerden de uzaklaştırır...bu anlamdadır Allahı peygamberimize müştaklığı...Mevlid okutmayn müşrik olursunuz diyen bu bazıları şunu da bilsnler ...Aşk da Allahtan bağımsız değil ...esmanın ürünüdür...Allah esmasına aşık olana ödül verir asi olana ceza...işte Allahın maşukluğunun zuhuratları mevlid şiirinde anlatılmış...sevdi ve miraç nasi b etti sevdi ve şefaat makamı verdi...ama bu bazılarına göre şefaat makamı verilemeyen bir şeydir...ama RAHMAN sıfatı Latif sıfatı rasulüllah sevgisine ödül olarak rasulün şefaatini koymuş...HAKİMDİR Allah...zinadan kaçana huri ve gılmanları hadim edecek ...Rüyamıza da Hafız sıfatı hayali hatun göndererek zinadan koruyor bizi...Cennette HURİ var ama ilişki gizli yani ne olduğu şekli ve özü gizlenmiş...TEVİL olur tefsir olmaz cima kastedildi deme... ...ilişki dünya ciması gibidir deme... yani ödül ve ceza amelin cinsinden olacak...hikmetli olacak ödül ve cezalar...çünkü Allah HAKİM...
."Gel habibim sana muştak olmuşam" diye başlayan mevlid şiiri şirke sokuyor...bazılarına göre ve bununla yetinmiyorlar sela da şirke sokuyor...bari ezandan da Muhammed kelimesini çıkaralım...bu bir hile...yutarsak şirke düşeriz dersek Peygamberimizin şefaatinden mahrum kalrız...evliyaya da hakkettikleri yani Allahın verdiği kıymeti vermeyiz Allahla zıt düşeriz...tevbe ve dualarımız ve ibadetlerimiz kabul olmaz...
Dünya halifeliği için kilise oğul hilesi üretti..havra ırk hilesi üretti...ama HABİLİN kurbanı kabul oldu yani dünya halifeliğini HABİLLER hakkediyor...Habiller kurbanı kabul olanlar ekmel kullardır üstün kullardır seçkin kullardır yakınlaştırılmış kullardır...onları sevmeyen aslında Allahtan da uzaklaşmış olurlar...
Allahta yok olma gayretidir secde...namazda ki secde ise tekmil vermektir..ben sende yok olmaya hazırım demiş olur namazda secde eden...şehadet getiren peygamber sevgisi gayretlidir...Allaha secde gayretlidir değilse şehadetin hakkını verememiş olur...evliya demeyi şirk sayanlar Kabildir...Kabil ise egosu için kan bile döker kaldı ki böyle hilelere tenezzül etmesinler...Kabil ve şeytan hilecidir kibirlidir...evliyanın kibri Allahı ulular ama şeytanın kibri egosunu ulular...Evliyanın kibre hakkı var...Allahta tok olanın kibre hakkı var secdeli aklın ilhama hakkı var ama secdesiz akıl şeytanın yalanlarına hadimdir secdelidir yani...secdesi Allah olan akıl kibirli olsun ululansın da o şeytana hadim yalana batıla hadim akılla bir mi...lat uzza Uzaktı Allahtan oyüzden put diyoruz...Allahta yok olmuş olana evliya ullah denir put denmez...Allahta yok olana put demek şirkten öte bir günahtır..
Evet...put lat ve Uzza değil onlara verilen kız hilesi...biz evliyaya kız oğul demiyoruz...Vasıta put olmaz...vasıtaya bağımsızlık verme...kız oğul bağımsızlık vermektir...evliyaya bağımsızlık vermek mümkün değil bağımlıyız diyene hayır bağımsızsın demek kadar kindarlıktır bu...Terörist olmayan bir vatandaşı terörist ilan etmek gibi kindarlık bu...böyle bir kin tek şeytan kaynaklıdır..Allah Rahman çünkü...ve Rahman esmasıyla kavgası var şeytanın da bu kindarların da...bu hilecilerin de...Tasavvuf bağımlılık yoludur...yokluk yoludur..kibirle taban tabana zıt yoldur...Mutasavvıfın kibre hakkı var...dolaylı olarak Allahı ululamaktır çünkü ama şeytan egoya takılıp kaldığı için kibre hakkı yok...bu farkı bil...put...kibre hakkı olmayana denir evliyanın kibre hakkı var...Rahmanlığa hadimlik vear o kibirde çünkü ama Kabilin kibrinde Habili hakketmeyeni öldürmek de var Kabilin kibri zararlı kibirdir ...evliyanın kibri yararlı kibirdir...
Evet...evliya yararlı kibre sahibolduğundan cemalüllaha hadim o kibir meşru kibirdir...evliyaya bu hakkı esma veriyor yani Allah veriyor...Rahmana hadim bir kibir ile Uzzanın kibri bir değil uzza vardı ama kız çocukları RAHMANIN rahmanlığından faydalanmıyordu...köleler de ...fakirler de...zekat yoktu üstüne üstlük sömürü kat kattı...sömürüyü yok eden kibirle sömürüye sebeb olan kibir aynı mı...evliya ullahın kibre hakkı var..."Gel habibim sana muştak olmuşam" diye başlayan mevlid şiirini sevabtır...sömürüyle kavga var o şiirde...o şiiri para ile okuyan ise içkide harcamıyor aldığı parayı...sömürü RAHMAN SIFATIYLA KAVGANIN ADIDIR...sömürüyle kavgaysa eylemin halin fikrin inancın duygun o caizdir...Kur’anın ve secdeli aklın ..hz Ademden beri bütün tecrübenin öğrettiği bu gerçekliktir...
Evet...Allah aşık olur mu...Sömürüyle kavga edene aşık olur...Sömürüyle kavga et der RAHMAN sıfatı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.