Çifte Standart Muameleye Maruz Kalmak
Çifte standart muameleye maruz kalmak insanı büsbütün üzer, kimi düşünceye sevk eder. Kişi kendi kendisine sorar. Bu uygulamaya niçin muhatap oluyorum, suçum günahım nedir der. Benim başkalarından bir farkım mı var yoksa diye düşünür.
...
Çifte satandart eşit uygulama gerektiren durumlarda birilerinin kollanıp öne çıkarılması, diğerlerinin ise üzerine gidilmesi veya göz ardı edilmesidir.
...
Biz insanlar çifte standart davranmaya eğilimliyiz. Kendimize yakın gördüklerimizi korur kollar, arkasında olur, iltimas geçeriz. Öbürüne ise övey evlat muamelesi yaparız. Bu muamele bizim yargılanmamıza neden olur. Adil olmadığımıza, kişiye göre davrandığımıza delalet eder. Eşitlikten ve hakkaniyetten uzak uygulamamıza işaret eder.
...
Bu durumda eğer her kimseniz ister anne baba, ister ağa paşa, isterse en küçük makamdan en yükseğine; maiyetinizdekilere yönelik olarak yani evlada, maraba ve zabite, sade vatandaşa asla çifte standart anlamına gelebilecek bir uygulamaya gitmemeniz gerekir. Böyle bir durum ne ahlakidir ne de vicdanidir.
...
Aynı mevzuda çifte standart muameleyle kollanılan kişi de durumu sorgulamalıdır. Kendisine yapılanı hak görmemeli, başkasına yapılan haksızlığa rıza göstermemelidir.
Kemal GÜL
05.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.