- 372 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Vasi ve Vesayet İlintisi
Henüz reşit olmamışlar için bir vasi tayin edilir. Bu gibi kişilere kol kanat gersin, yanlıştan uzak tutsun, doğru yola iletsin istenir. Ancak veled bundan hoşnut olmaz. Müdahale edilsin, işine karışılsın istemez. Zaman zaman bunu belli eder. Gerekirse sataşır gerekirse diklenir. Emir ve talimatlara uymaz, daha doğrusu uymamaya çalışır. Ancak kendi özgür iradesine bırakılmaz ve arada bir hırpalanır.
………………………….
Vesayet de vasilikten gelir. İlişkiler vasilikte olduğu gibidir. Kim kimin vesayeti altındaysa talimatları uyar, buyruğu yerine getirir. Kişi veya kurum kendi hür iradesini kullanamaz. Özgürlüğün tadına varamaz. Çoğu zaman bir ileri iki geri yapar. Durumu test eder. Kendi kendisine telkinde bulunur. Vesayetten kurtuluyor muyum yoksa tam aksine daha fazla boyunduruk altına mı giriyorum der.
…………………………
Bu biraz mankurtlaşma gibidir. Hani manda derisinin sıktığı, suyu çekilen ve duyarsızlaşan, adeta keçeleşen beyin gibidir zihni. Geçmişi hatırlamaz, geleceğe bakamaz, kendi meselesine sahip çıkamaz. Vesayet altındaki insan da bir nevi mankurtlaşmıştır. Buradan çıkış zordur. Efendisine uymak, onun emirlerini yerine getirmek durumundadır.
……………………….
Buradan çıkış ancak şartların değişmesi ile olur. Konjonktürün, paradigmanın, dönem ve kişilerin değişimi ile olur. Biraz da sizin cesaretiniz, yol haritanız ve akıllı hareketinizle olur. Yoksa süregider. Ta ki ölünceye son nefesinizi verinceye kadar devam eder.
Kemal SEYFİ
21.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.