- 595 Okunma
- 6 Yorum
- 4 Beğeni
Karanlık Masallar
Ceplerime doldurdum çakıl taşlarını ve kendimi bıraktım suya. İşte böyle öldüm derin ve karanlık bir sonsuzlukta.
İtinayla seçmiştim katillerimi. Bulabildiğim en sivri, en isyankar, en karanlık taşları seçtim ve onlarla doldurdum tüm ceplerimi. Geri dönüş ihtimallerini sıfırlamalıyımdım. Eğer gün ışığına aşık ve parlak olanları seçseydim, bir gün kurtulmak isteyeceklerdi bu ızdıraptan.
Tıpkı benim gibi...
Hedefe yönelik bu yol, özenle seçilmiş iyi niyetli taşlarla örülmüştü, ya da hikaye çok ama çok evvel önce böyle başlamıştı. Sonraları zamana yenik düştü masalcılar ve giderek kısaltıp hikayeyi, hemencik sadede gelmeye çalıştılar. Tabii bir bedel vardı, her zaman ödenen. Masallarda bile bedeller kaçınılmazdı.
Ödendi ama elde hiçbir şey yokken.
İlk defa şeytana böyle ruh sattılar.
Yolda yürümek hiçbir zaman kolay değildi anlatılmadı yolun yolcuya çektirdikleri, sanki dilinde şarkılar, omuzunda güzelim bir kuş, neşeyle zıplayarak yürünenilecekmiş gibi o yollar.
Masalcılar önce diline yalan bulaştırdı sonra o yalanlarına uygun kılıflar buldular. Öyle büyüdü ki kibirleri, uyrdurdukları yalanların adını utanmadan umut koydular. Oysa kirlendi umutlar onların dillerinde ama hiç umursamadılar.
Öncesi ve sonrası belirlenmiş bir oyundu oynadıkları ama hakkıyla kazanmışlar gibi o oyunu, gururla ortalıkta dolaştılar.
Bir zaman sonra önemi de kalmadı zaten hiçbir şeyin, önemli olan tek şey uyumaktı ya günün sonunda, sahte bile olsa huzurla uykuya daldılar.
İşte bu yüzden o parlak çakıl taşlarını dolduramazdım ceplerime. Yalan olduğunu bile bile bir avuç huzur için çıkmak isteyecektim güneşe. Sonu mutlu bitmeyen ilk masalı böyle yazdım işte...
Çok ama çok evvel önceydi...
Soysuzların soylarını sürekli çoğaldığı zamanlardan geçiyordu adımlarımız
Aynalarla donatılmış cehennem odalarında kendine yalanlar söyleyip duruyordu insanlık
Unutulmuş masalların içinde saklanmış duyguları özleyenler oldu ama bilemediler hiç ruhlarındaki eksik taraf neydi
Eksiklikler deliliğe, delilikler endişeye, endişeler düşlere el koydu
Yapacak bir şey kalmamıştı artık mecburen olası olana karar kıldılar.
Her şeye baştan başlamak için
Bu çağı ayaklarının altında ezip geçecek intikam ateşiyle yanan görkemli devleri çağırdılar.
Minik çakıl taşlarıydı insanlığın tepesine düşen kocaman kayalar devler için
Ceplerindeki minnacık çakıl taşlarıyla sonu çağırdılar…
İşte böyle öldüm bir daha, öldüm, unutuldum derin ve karanlık bir sonsuzlukta.
YORUMLAR
Büyük yalanlar minicik başlıyor...evrende minicik, bir nokta kadar olan insan ne büyük yalanlar söylüyor evren kadar.
Ruhumuzu hangi masalda sattık hatırlamıyorum...
O kadar çok masal ve o masallar içinde o kadar çok yalanlar vardı ki hatırlamıyorum gerçekten.
Ruhumuzu hangi yalanda sattık... hatırlamıyorum.
black_sky
Şimdi çakıl taşı topluyorum....
Özlemişim yorumlarınızı.
Hoş geldiniz.
Saygım sevgimle.
Masal anlatıcıları dillerine yalan bulaştırdilar da, ya o yalanlara inanmaya dünden hazır bizlere ne demeli. Ne kolay inandık ballı yalanlara..
Uyanma zamanı gelmedi mi :)
Karanlık masalların meleği..
Güne yakışacak güzellikte bir yazı..
Sevgilerimle :)
black_sky
Bende pembe masalları sevmediğim için böyle karanlık masallar uydurmam;)) siyah bana yakışıyor ;))
Canım benim çok teşekkür ederim güne gelmiş kadar oldu kendisi.;)) en güzel hediye bu işte.
Sevgilerimle canım benim.
Yakın zamanda takip ettiğim bir sayfada karşıma intihar eden ünlü şair ve yazarların intihar sebepleri çıktı. Yakın zaman derken dündü sanırım.
Ünlü İngiliz yazar Virginia Woolf ceplerine taşlar doldurarak kendini bir nehrin sularına bırakmış boğularak hayata veda etmiş diye yazıyordu. Bu intihar şekli oldukça dikkatimi çekmiş olacak ki senin yazın ile pek bir bağlantı kurup, yazını okurken çakıl taşlarının hayalini zihnimde canlandırdım.
Hepsi de ölüm sebebi gibiydi.
Sevgiler karanlıklar aşığı :)
black_sky
Her ölüm etkiliyor insanı ve hepsinin bir öyküsü vardır elbet. Nedenini bilmem ama bazıları daha fazla etkiliyor bizi. O an ki eksikliklere denk gelen olaylar sanırım etkisini arttırıyor.
İyice konudan saptım;)) toparlayayım.
Çok teşekkür ederim sevgili isabella varlığın güzellik katıyor.
Sevgilerimle.
nedendir bilmiyorum sistemde bir hata oluştu sanırım bu yazıyı sanki ben yazmışım gibi bu ikidir bana bildiri geliyor 'karanlk masallar isimli yazınıza yorum yapıldı' şeklinde...bildiriyi okuduğumda 'ne zaman bu yazıyı yazdım?' diye ilkin sordum kendime:)
bir yanlışı düzeltmek istercesine geldiğim yazıyı da böylelikle okumuş olmanın keyfiyle ayrılıyorum...
sevgiler sky...
black_sky
Tesadüf diye bir şey yoktur desek demek ki yazının sizi bulmasının bir sebebi olabilir;)
Şimdi bir hikaye yazdım sanırım;)
Çok teşekkür ederim ziyaretiniz için.
Sevgi ve selamlarımla
Gule
black_sky
Gule
Bugünkü şiirinle organik bir bağ var yazında:) her ikisinin de ana temasını çok sevdim. Anlatım müthişti! Devrik cümleler hem çok şık durmuş hem de şiirsel bir anlatı sunmuş okuyana. (Bayılırım devrik cümlelere:))
Keşke anlatılsaydı “ yolun yolcuya çektirdikleri”! Belki o zaman taaa baştan hiç çıkmazdık yola. Yoksa burnumuzun dikine gider yine de tecrübe edileni yeniden tecrübe eder miydik? Bence ederdik:) acıyla öğreniyor çünkü insanoğlu her şeyi...
Sevgilerimle canımın içi!
black_sky
Bir hissiyata takılınca farklı yüzlerini görmek hoşuma gidiyor.
İnan bende de bir hastalık gibi cümleleri devirmek;)) nedense deneme yazarken de( genelde müzik dinlerim;) bir tınısı olması gerektiğine inanıyorum yasa ihtiyaç duyuyorum. Tabii bu durum da birçok cümleyi deviriyor;))
Uyarsalardı bizi ne yapardık. Belki egoma yenilip aynı şeyleri yapıp farklı sonuç alabileceğimi düşünürdüm. Bazı deneyimler başımıza bela açsa da nedende yeniden yaşama ihtiyacı duyarız. İşte akıl akıl, gel takıl;))
Bir dizi izliyordum ben sadece;)) bir şeyler karmaşayım dedim.
Varlığın en kıymetlisi ama.
Sevgilerimle.
Masalcılar önce diline yalan bulaştırdı sonra o yalanlarına uygun kılıflar buldular. Öyle büyüdü ki kibirleri, uyrdurdukları yalanların adını utanmadan umut koydular. Oysa kirlendi umutlar onların dillerinde ama hiç umursamadılar.
Öncesi ve sonrası belirlenmiş bir oyundu oynadıkları ama hakkıyla kazanmışlar o oyunu gururla ortalıkta dolaştılar.
Çok güzel anlatmışsınız...Kutlarım. Selamlar.
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla.