Gece içi // İn the night
Duyduklarım vs
Duymaya hazır olduklarım
...
Bir odadayım. Bir oda bana ne kadarını vaat edebilirse o kadarım. Dağınık saçlarım günün son safhasında yeni bir otoriteye boyun eğmiş vaziyette.
Yerçekimi bitek beni değil herkesi düşürüyor cennetine. Dünya cennet mi? Elbette değil.
Ama dedim ya yerçekiminin olduğu yerde cennet var. Başka odalar var bizi içine alan.
Yercekimi ne zaman biter işte o zaman konuşmaya başlarız dünyadan, hülyadan ve gece içlerinden.
Gece içi, martıya benzer. Tabiri yerindeyse uçmak olur. Ben ne zaman uçtum göklere. Gökler neresi?
Gökler ve çiçekler bir kuşun kanadı eder mi? Bir kuşun kanadında neler var. Hangi hülya...
Kaçıp kurtuluyorum sanıyorum fırtınadan. Oysa fırtına kaderimde var. Hüznü; zamanı bu kadar zayi ederek anlattığım için buradayım.
Buradayım. Burada...
Lamba ışığından kurtarılmış dünyaya bakıyorum pencereden. Kara bakıyorum.
...
what i heard vs.
What I’m ready to hear
...
I am in a room. I am as much as a room can promise me. My messy hair is in submission to a new authority at the end of the day.
Gravity makes everyone fall to heaven, not me. Is the earth heaven? Of course not.
But as I said, where there is gravity, there is heaven. There are other rooms that take us in.
When my gravity ends, that’s when we start talking about the world, dreams and night.
In the night, it is like a seagull. So naturally, it would be flying. When did I fly to the sky? Where are the heavens?
Do the heavens and flowers make a bird’s wing? What’s on a bird’s wing? What dream...
I think I’m running away from the storm. However, the storm is in my destiny. sadness; I’m here because I’ve wasted time telling you so much.
I am her. Here...
I look out the window at the world liberated from the lamplight. I’m looking at the snow.
...
YORUMLAR
Odaların duvarları vardır içinde yalancı Cennetler saklar,
Hudutlardır duvarlar !
Aşıla bilir mi karınca adımları ile bu setler.
Otoriteler nesnelere işler sirayeti maddeyedir
Gönül tanımaz... Haktan gayrısına bağlanmaz!
Yer çeker gök iter
Ruh bütün engelleri delerde geçer!
Ne kuşun kadına gerek vardır uçmak için
Nede bir kulun ihsanına
Görmek için gerek yoktur lambanını işiğına
Görmesini bilene karanlık olur aydınlık
Bakmaktan vazgeç görmeyi dene.
Hayırlı çalışmalar dilerim.