- 269 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Yüreğimiz Daha Durdu
Geçirdiği kalça ve beyin ameliyatlarının ardından zorlu bir süreç yaşayan saygıdeğer sanatçı, rüzgara göre yön değiştirmeyen sağlam kayamız Fatma Girik, uzun süredir sağlık sorunlarıyla mücadele ettiği yaşam mücadelesini kaybederek yıldızlara göçmüştür. O hiç bir zaman; Ahmet Özhan, Ibrahim Tatlıses, Sinan Çetin, Orhan Gencebay, Bülent Ersoy, Emel Sayın, Sibel Can, Zerrin Özer, Yavuz Bingöl, En Son Babalar Duyar dizisinin saygısız babası, Sezen Aksu gibi dönek olmamış ve gerçek sanatçı kimliginden asla ödün vermemiştir. Bu soytarıların saflarında yer almamıştır. Ve hiç bir zaman son günlerde sahip çıkıldığı gibi bir değeri haketmeyen Sezen Aksu şeriat yasaları sürecinde „hele ki evet demiyen iki cihanda lekelidir“ diyerek sanatçı kimliğini kaybetmiş, ona verilen güveni sarsmış ve halkından uzaklaşmış birisinin yanında hiç bir zaman yer olmamıştır. Bu yüzden S. Aksu gibi yukarıda ki devletin başına göre boyun eğenlerin düştükleri yalaka çkuruna hiç bir zaman düşmemiştir.
O bir gerçek sanatçı olarak yaşadı ve kaldı. Bu, onu onurlu kıldı ve halkın gözünde hiç bir zaman kazandığı değerini yitirmedi ve bu değerini yitirmeden de yaşamaya devam edecektir. Anayasa değiştirme sürecinde ortalıkta sanatçıyım diye gezen şeriat sevdalılarına karşı her zaman ki onurunu korumasını bildi.
Her zaman halka yakın olan, halkla kalan ve onların sorunlarıyla ilgilenen, onların yaşam mücadelelerini gerek filimlerinde aldığı rollerle ve günlük hayatında gösterdiği örnek yaşamıyla, rüzgara göre yön degiştirmeyen kişiliğiyle, “yetmez, ama evet demeyen”, bu gerici döneklerin kulvarında gitmeyen gerçek bir sanatçı kimligine sahip olan sayın F. Girik anılarına yürekten saygılar diyerek ışığın bol olsun, müziğinin nağmeleri kulaklarımızdan gitmesin diyorum. Seni saygıyla her zaman anacağımızdan emin olmalısın.
Ayrıca tarihte bu gün katledilen, öldürülen, tüm aydınları, Uğur Mumcu’yu, devrim şehitlerini saygıyla anar, anılarına saygılar diyerek acımıza ortak olan herkesi yürekten selamlarım.
Saygılar!
Sosyolog H. Hüseyin Arslan - 24.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.