- 587 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karantina Gemisi
KARANTİNA GEMİSİ
Sevgili Dostum,
İnsanın kitap hediye eden gerçek dostlarının olması ne güzel. Bu güzel arkadaşların kendileri kitap hediye etmesi yanında, yazar arkadaşlarını da diğer yazar arkadaşları ile tanıştırması gerçekten daha güzel. Şükran Pınarcan bir yazar arkadaşımız. Kendisi kitap hediye ettiği gibi, yazar arkadaşlarını bizimle tanıştırarak onların kitaplarını okuyarak, yazarak tanıtmamızı, sana ve diğer arkadaşlarımıza tanıtmamıza vesile oluyorlar. Ben de okuyarak tanıtıyorum. Bu tanıtım yaparken de bizzat kitabı yeniden okumuş gibi oluyorum.
Sevgili dostum,
Şükran Pınarcan kardeşimiz, Hatice Yatkın Yetişen arkadaşımızla tanışmamıza vesile olmuştu. O da kitaplarını yolladı. “Karantina Gemisi” yazarın güzel bir kitabı. Korana ile yatıp onun varyantı omikran ile kalktığımız bugünlerde okuyarak tamamladım. Güzel bir roman ortaya koymuş Hatice Hanım.
Sevgili dostum,
Korona her zaman dert getirmez bazen ayrılıkla bitecekken aşkların tazelenmesine de sebep olur. Bu roman bunu anlatıyor.
Değerli dostum,
Salih ile Eda babalarının arkadaş olması ile ve istemeleri ile evlenirler. Balayılarını da “Mavi Sürpriz” adlı bir gemide geçirmeye karar verirler. Gemi Akdeniz’ de gezecektir. Birbirini çok iyi tanımayan Salih ile Eda bu balayında tanışacak ve kaynaşacaklardır.
Sevgili dostum,
Çok insan evliliklerini başında görücü usulü veya ailelerinin isteği ve yakıştırması ile evlenmişlerse bunun doğru olup olmadığını her zaman sorgularlar. Eda ve Salih de bunu yapıyorlar. Eda Salih’e ısınmaya çalışıyor. 248 sayfalık romanın çok yeri bu sorgulamayla geçiyor.
Sevgili dostum,
Eda ve Salih sorunlar sona erdi derken bu sefer de Korana virüsü ortaya çıkıyor. Gemi Akdeniz’de ilerlerken korona virüsünün yayılmaması için gemi kaptanı Deniz her ne kadar çaba harcasa da korona yayılıyor. Alınan bütün tedbirlere rağmen ne yazık ki kahramanlarımız Koronaya yakalanmaktan kurtulamıyorlar.
Sevgili dostum,
Kısa bölümler hainde 44 bölüme yayılan romanda her ulustan insanların kaynaşması dostluk kurmaları tatil yapmaları, eğlenmeleri kaynaşmaları romanda genişçe izah ediliyor. “Her seyahat yeni dostlukların başlangıcıdır” ana teması işleniyor. Roman heyecanlı olarak ilerliyor. Ama heyecan kaçmasın diye roman hakkında daha fazla bilgi vermeyeyim de sizde merak ederek kitabı alıp okuyun sevgili dostum.
Sevgili dostum,
Salih Eda’nın kendini sevmediğini ve istemediğini düşündüğü zamanda Eda’nın Koranaya yakalanması ve 19 yoğun bakımda uyutulması sonrasında eşini hiç olmazsa iyileşene kadar yalnız bırakmamaya karar veriyor ve Bu 19 gün aşklarının kurumakta iken yeniden yeşermesine ve alevlenmesine dal budak salmasına sebep oluyor. Bu durum Eda için yeniden doğuş olurken Salih için de Eda’ya duyduğu aşkın karşılık bulmasına sebep olması açısından yeniden başlangıç oluyor.
Sevgili dostum,
Her roman bizlere güzel mesajlar verir. Gerçek aşklar zorlu zamanlarda hastalıklarda ve sıkıntılı zamanlarda ortaya çıkar. Gerçekten aşık olanlar hasta sevgili ve eşlerini, bunalıma giren sevdiklerine empati yaparak onlara kol kanat gererler. Bu da aşkın filizlenmesine yeniden yeşermesine ve adeta köklü çınar olmasına sebep olur. Bu romanda bunu görüyoruz.
Sevgili dostum,
Güzel mesajlar veren bu aşk romanı insanların çok düşünmeden duygularını sevdiği insanlarla paylaşmasını, çok düşünmenin yanlış anlamalara, hatta gereksiz ayrılıklara sebep olabileceğini belirtiyor. Bu yüzden aşklarda her iki tarafında duygularını açık ve net olarak anlatmasının gereği vurgulanıyor. Dizi ve filmlerde anlatılmak istenen de çok zaman bu değil mi?” Karantina Gemisi” bu gerçeği bir defa daha bizlere hatırlatıyor. Ben gerçekten romanın verdiği mesajı böyle algıladım. Sen okusan belki daha farklı da algılarsın. Ama ana fikri herkes hemen hemen aynı şekilde algılar. İletişimde açık olmak. Gerçekçi olmak, kendi ifade etmede usta olmak.
Sevgili dostum,
Yazar dostlarım bu yüzden seviyorum. Hem bizlere değer verdiklerini yolladıkları kitaplar ile gösterirken hem de kitaplarının geniş kitlelere böyle mektuplar ile anlatmamdan dolayı kitaplarını tanıtmış ve geniş kitlelerin kitaplardan faydalanmasını sağlıyorlar. Okuduklarımı sana anlatmaktan ben de böylece zevk alıyorum Sen okurken faydalanıyorsun. Sen de mektubu sevdiklerinle paylaşacaksın. Saklasan belki torunun da gelecek nesillerde okuyacak bu mektubu. Tabii ki beğenmeyen de eleştiren de eleştiride sınırları aşanlarda olacak. Herkes gönlünden geleni yorumlar. Var olsun sağ olsunlar. Beğenen de yeren de.
Sevgili dostum,
Yazar yetişen, şimdilerde “ Nilüfer Zamanı” adında bir roman daha yayınladı. O’nu da okumak fırsatımız olursa O kitabında bizlere artı ve pozitif değerler katacağına inancımız var. Daha önce de anlattığım gibi “Tanıştırma özürlü toplum” olmamıza rağmen Yazar dostlarını tanıştıran ev kaynaştıran Şükran Pınarcan kardeşimize bu konuda teşekkür ederiz. Çok güzel bir uğraş olarak yazarlar ile tanışarak yazarları tanıştırarak yeni dostluklar kurmanın ve kurulmasına vesile olmanın sevincini yaşıyor.
Sevgili dostum,
Yeni mektuplarda ve kitaplarda beraber olmak ve kitapların verdiği güzel yapıcı mesajlarının yayılmasına vesile olmak gerçekten güzel duygu. Orada burada O’nun bunun dedikodusunu yaparak vakit öldürmekten daha verimli faydalı ve güzel aynı zamanda zevkli. Oku diye emredene de okuyana da şükürler olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.