- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Galibiyeti Allahtan bil evet...La Galibe ...illallah...
Galibiyeti Allahtan bil evet...El-Galibe... illallah...
Şifaya kavuşan hasta şifayı Allahtan bil...bağımlı binlerce sebebi cem eden Allahtı...O doktora denk gelmeseydin o ilaca denk gelmeseydin o ana denk gelmeseydin avucunu yalarsın...Paran da boşa giderdi...zamanın da emeklerin de...
Galibiyeti Allahtan bil evet...El-Galibe... illallah...
Kız Çocukları diridiri gömülüyordu...O cahiliye yıkıldı...binlerce sebeb denk geldi...kim denk getirdi...O kurtuluş formülünü kim gerçekleştirdi...
Rızkı daldan bildin ama dal derki bulutun da etkisi var...bulut ise toprağın etkisi var...der binlerce etkeni bir araya kim getirdi...rızkı Allahtan bil...
Galibiyeti Allahtan bil evet...El-Galibe .illallah...
Kabil Habili şehit etti...İzin veren Allah...yani külli irade...Külli irade dilemeden ne Kabil başarırdı...ne de habil tetbir yönüyle yetersiz kalırdı...Habil "Egom için kan dökmem" demenin ödülünü alacaktı Külli iradenin dediği olur...ama kader gizlenmişse Hakim sıfatı gereği..."Kaderim"bu deme sen de gizle...vuku bulunca tevbe et hz Adem de tevbe etti zellesine ama o zelle vukubulsun diye şeytan da devredeydi...binler etken devredeydi...bütünü bütün suçu hz Ademe de yükleme...Müslümanlar geri kaldı...kötülere kaldı meydan...Hakim sıfatının etkinliğini gör hikmete ram da ol...belki müslümanlığın kıymetini bilmeyenlerdi cezalanan...Dünya çok şey kaybetti müslümanlar kaybedince...Her ülke etkenliği ölçüsünde "Ah etti"..İşte Arab ülkeleri sömürgen liderlerin eline geçti...çok ararlar 2.Abdul hamidi...mumla aranılan oldu kıymeti bilinmemişti 2.Abdulhamit...Sadece Osmanlı ailesi değildi cezalanan Osmanlının yıkılışı dünya medeniyetine kilit vurdu...İlme kilit vurdu...Teknolojiye de...hele hele teknoloji el değiştirmişti...zalim meydan bulmuştu çeşit çeşit zulmüne...zekat aşkı olsaydı müslümanda paraya hakkıyla şüredilmedi...nietlere hakkıyla şükredilmedi...nimetler elden çıktı...ADL sıfatı etkindir bu varlıkta...hz Ömer gibi adiller yoksa...İranlar feth edilmezdi...kudüsler de...Ömerlere imrenmeler olsun irade etti belki de Allah...Hz Peygamberimizi sevdik sandık sadece sakalla olmazdı bu yetindik sakalla...zekat aşığıydı sahabe oysa...Namazları yıldızdı egonun karanlığını yırtan...
Galibiyeti Allahtan bil evet...El-Galibe ...illallah...
Evet...parayla ilgili sakat düşünceler var...Paraya şükür sanki küfür...
Evet...makamla ilgili sakat düşünceler var...makama şükür sanki küfür...
Evet...zaferlerle ilgili de sakat düşünceler var..eksik ve örtülü gerçekler var...mesela...Çanakkaleyi "yeşil sarıklılar geçilmez yaptı ...sözü eksik...Seyit onbaşının mermisinin de payı var...adl latif Vehhab olmak üzere üç kapıdan gelir yardım insana...İlim kapısından kimine ihlas gelir ve lutfa sebebtir ihlas...ve İlim kapısından teknoloji de gelir...Hz Musaya İhlasının ödülü olarak ASA verildi...zamanın musaları teknoloji de verilir...İlim kapısı ilme hadimlik lütfun sebebidir bu varlıktahz Ademden beri vukuatlar bu gerçeğihaykırdı...hz Nuha gemi lutfetti Allah beyin emeğinin ilme emeğin ödülüdür teknoloji...hz Nuh teknolojik başarıların zirve yaptığı devirdi günümüzde dünyamıza kuyruklu yıldız çarpsa helak oluruz..Tufannı yeendi hz Nuh teknoloji sayesinde...Allah ALİMDİR ilme hadim olan beyni teknolojik başarılarla ödüllendirir...ve ilme hadim gönlü ise ihlası sebebiyle meleklerle ödüllendirir...evet...Bedirde müslümanlar galib geldi mi getirildi mi…Getirildi…
Evet..."La Galibe İllallah ne demek mi" şu şu binlerce etkeni bir araya getiren Allahtır de...şükret...bütün etkenleri ego bir araya getirmedi..ilahlık verme egona veya birinin egosuna...Küp üstüne küp diz gör nasıl yıkılıyor birini çeksen..."bir nal zafer sebebi olur.."ego ilah olamaz...başarının bütün etkenlerini bir başarı formülüne yerleştireme gücü tek Allahta var...acizdim de şükret...
İşte ayet..."...Allah, her işinde galiptir, fakat insanların çoğu bunu bilmezler. "(Yusuf/21)...Hz Adem en ekmeli yaradılanın zelleden kurtulamadı...sahabe en güneşi tarihin ama sıffan savaşından kurtulamadı...Kabil peygamber çocuğu ama kardeş katili olmaktan bile kurtulamadı...TEVVAB sıfatı günahın sebebidir...tevbe et ödülün büyüğü tevbede...Hatadan dönen yolun kıymetini daha iyi bilir...bir musibet bin nasihate bedeldir...Tevbbe etti sahabe sıffın için Kerbela için...ama şimdi kerbelalar için tevbe etmiyoruz...bile.Zekata aşık olsaydık namazımız da ekmel olacaktı ...ama faiz belası kul hakkına mahkum etti bizi...bu felaket sıffından daha zalimdir...kerbeladan da...
Evet...Endülüs’te, el-hamra’da sarayın kemerlerinde, sütunlarında yazar. "La galibe illallah" sözü İspanya’daki Endülüs mimari eserlerin çoğunda göze çarpar. Rivayete göre halife Muhammed Bin Nasr, bir zaferden dönünce halk kendisini ’el galip, el galip!’ diye karşılayınca o vakitler inşa ettirmekte olduğu Elhamra sarayının duvarlarına bu sözü nakış nakış işletmiştir. İspanya’nın El Hamra sarayına ait olan taş duvarlara oyularak yazılmıştır. Allah, yaratıcıdır ve her şeye hakim olandır. O, neye "OL!" derse o olur. Allah’ın yenilgisi diye bir şey yoktur ve Allah’tan başka güçlü olan kimse de yoktur. Allah her insana şah damarından daha yakındır...Aynadır her yaradılan külli iradeye yai o "OL" emrine ve her aynaya görevi düşer...şeytan vesveseyle görevliydi hz Ademin zellesinde...şeytanada şahdamarından yakındır Allah yani şeytan da aynadır külli iradeye...Her aynaya görevi düşer o "OL" emrinden...Yaradan annedir desen babasız olmaz babadır desen eksik...yaratmanın bütün ektenlerini cem sadece Allahın gücüyledir...yani el galibe illallah...Esması en ekmel sudur eder en ekmel insan oluşur...İlk peygamberimizin nuru Allahın nurundan sudur etti yaratıldı yani...Doğanın etkenleri formülü oluşturacak ilmi yok...kaynak Allahtır...sudurun kaynağı Allahtır...doğada esma eksik ekmel esma yok ve emanetçi doğa...Kendini bile korumaktan aciz doğa...İlk kaynak olması mümkün değil...ama kainat falcı aklıyla değil de secdeli akılla tanınırsa "Gaibden haber verebilir o insan..."çünkü doğa aynadır...bozgunculuğa tepkisi var insan bedenini de bitki bedenini de doğa da bir beden gibi tepkiler verir sinir sistemi var doğanın da..doğa da bir beden bir beyni bir gönlü var doğanın da tesbih ediyor doğa Allahı...Falcı aklı zararlı okumalar yapıyor der Kur’an...Peygamberler "Gaibden haberler verdi"...bu mümkün...ilham ehli de bunu başarır bi iznillah ödül bu...yani "Gaizden haber vermek "ödüldür...falcıya nasib olaz şeytana da eksik ilimliye de ama ilham ile insanın ekmel ilme eriştiği bir gerçek...ödül aldıkları da bir gerçek...emek varsa ödülvardır...Uzmanlar hava tahmini yapıyor...Uzmanlar savaş tahmini deprem tahmini yapıyor...ilme hadim ol gizliler açılır...Falcı beyninden hep zarar gelecek ama...Kur’an bunu söylüyor bunu savunuyor...
Evet..."La Galibe İllallah ne demek mi" şu şu binlerce etkeni bir araya getiren Allahtır de...şükret..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.