- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ruh nedir mi..sana ne...Yani sormanı tavsiye etmiyorum...Edeb ya hu...
Ruh nedir mi..sana ne...Yani sormanı tavsiye etmiyorum...Edeb ya hu...
Edeb ya hu... “Âmentü billâhi ve resûlihî” de yetin bu tasdikle..."Ruh’dan soru sorma...
Evet Edeb ya hu...çünkü "Ruh" kavramı ile ilgili somut bir açıklama yapılamamıştır; yapılan açıklamalar da kişiseldir...
Evet...Edeb ya hu diyorum...bu sorunuza...Sormanı tavsiye etmiyorum...çünkü "faydasız ilimden sana sığınırım"buyurdu peygamberimiz...
Ve de Gazzâlî,.Saptırıcı konulardan kaçınılmasını tavsiye etti...çünkü şeytanın yeterli bilgisi bulunmayan avam tabakasını dinin temel konularında şüpheye düşürmek için onların akıllarına Allah’ın zâtı ve sıfatlarıyla akıllarının kavramayacağı başka konularda saptırıcı sorular getirebileceğini belirtti... “Âmentü billâhi ve resûlihî” demeyi tavsiye etti...
Evet...Allah’ın zâtı ve sıfatlarıyla ilgili bazı şeyleri her akıl kavrayamaz...ve Ene-l Hak "diyeni zındıklıkla suçlar...Kural şu yaradan varlıktır yaradılan ayna...yani emanetçi...yani Enel hak Hakka aynayım demektir zatındanım deme aynayım de...Hz İsa oğulum demedi.Zata aynasın zatına bağımlısın ama eş değilsin...
Kilise beşer İsa İlah İsa diye hz İsayı ikiye ayırır...İlah isa İlah değil emanetçi...yani ayna...
Firavun ben Allahın kanını taşıyorum "diyordu..."Ben sizin rabbiniz değil miyim" demişti...Rab değil emanetçi...yani ayna...
Hint düşüncesi "Allah yer yüzüne hayvan suretinde indi"der..yani Allah aynada görülendir...somutta görülendir...Esmasının suduru hem ayna hem görüntü oluşturdu...ama zatı hep gizli...dedi Maturidi...Zat gizli de...yer yüzüne inen sudur eden esmasıdır zatı değil...
Ruh ne mi...esmanın zuhurunun ürünüdür...Allahın emrinden"dedi Kur’an...Ruh zatına ayna değil Allahın yani zatı yine gizli...ama ruh mide gibi zata da aşık...mide var rızık var...dünyada temaşa var cennette zatının ölçülü izharı var...yani cennette de zatı gizli kalacak...zatının izharı ve suduru söz konusu değil...ama tarikat var tarikat var...Bazı tarikatlerin ve dinlerin ve kültürlerin zararlı iddiaları var...zararlı hileci tarikatler dünya çıkarı uğruna zararlı iddialarda ısrar ediyorlar...Ah ... ve Şeytan da üstünlük ego uğruna kibir uğruna "Ben ateştenim" dedi...Firavun Allahın kanını taşıyorum dedi...Cahiliye Arabı putlara "Allahın kızları dedi...Kilise hz İsaya Oğul dedi...Yakınlığın bir sınırı var der Kur’an...hepiniz Yaradılansınız der...Üstünlük sadece esmaya hadimlikle alakalı dedi...Kan bağı ırk bağı yok der Havra "Allahın ırkıyız dedi...Kan bağı demişti Firavun örtüşür Firavunun iddiasıyla havranın iddiası...Kilise de oğulluk iddisıyla kan bağı ırk bağı...esma bağı yani din bağı iddiasında...Hint kültürü kilise ve havra kültürü ve zararlı tarikatlerin iddiaları örtüşür...Kulsun "der Kur’an...yani "Hz İsa oğul demeyin peygamberler arasında ayrım yapmayın "der ...
Ruh nedir mi..sana ne...Yani sormanı tavsiye etmiyorum...
Ruh nedir mi..sana ne...Yani sormanı tavsiye etmiyorum...çünkü "Akıl bu sıkleti çekmez... “Âmentü billâhi ve resûlihî” de ve yetin...Kur’an ve hadis...Allah -Kul ayrımını savunur...zararlı iddiları sahiplenen tarikatler ya havradan ya mısır ya hint kültüründen etkilendi...de ısrarla Allah-kul ayrımını yap...esmaya aşktan başka üstün olma formülü yok...hileciliktir...ben Allahın kanındanım veya oğulum gibi iddilar ego her şey dedirtir...Edep yahu...
Milli ruh denildiğinde örtüşen amaç kastedilir mecazidir anlamı...Firavun Allahla aynı kandanız dedi ama çok savaşta yenildi veya başa baş kaldı ve hz Musaya yenildi...Hititlilerle başa baş kaldı...ama Firavunun egosu yenilgi gibi göstertti bu kadeş savaşını...Allah yenilir mi "el Galibe İllallah der Kur’an ve Akıl...
Hz Adem de şeytana yenildi der Kur’an...Adem Allahla aynı kanı aynı amacı taşısaydı yenilir miydi...Şeytana aldanır mıydı...Allah kadar alim olsaydı eksik ilimlidir hz Adem de...Şeytan egosu sebebiyle kovuldu kovulmasını önleyemeyen Allah ola bilir mi...Hepsi Külli iradenin memurları...ruh da memur Külli iradeye...
Ruh eşi nedir mi Yaşamın döngüsü içinde her birey farkına vararak ya da farkına varmayarak ruh eşi arayışına girer...der Aristofanes...Evet...doğru bir iddia bu...işte Allahı arayış var tesbih var secde var yaradılanda..."Ebed" çığlığı atar her yaratılan...Mecnun leyladan mevlaya geçti...Aşkın paşası belli...
Ayna ne işe yarar görüntü yoksa...ayna görüntüyü arar...yaradılan yaradanı arar...Allah bütünün yarısı değil bütünü arayan aynalardır yaradılan...benzeri yok Allahla mahlukun...bir elmenın yarısı ifadesi kadın erkek ilişkisini anlatmaya yeter ama Allah-kul ilişkisini aşkını anlatmaktan aciz kalır...
Ruh nedir mi...Ruh İlah değil Kur’ana göre...Cebraile de ruh denildi Kur’anda...
Evet...İslam dinine göre, ruh için; can, canlılık, Cebrail şeklinde tanımlar getirilmişse de kesin bir tarifi yoktur. Ruh hakkında yazılan, anlatılan şeylerin hepsi daha ziyade ilahiyatçıların ve tasavvufçuların kişisel yorumu ve kaynağı kesin olmayan hadislerdir.
Yunus Emre de "Canlar ölesi değil der..."ama ruh göçünü kastetmez ...ve savunmaz...
Ruh, din ve felsefede, insan varlığının maddi olmayan tarafı ya da özü ...
Kutsal Kitaba göre...ruh nedir mi...Kutsal ruh nedir mi...İbranice’de Kutsal Ruh’u anlatan kelime, “Ruakh” olarak geçer ve enerji, nefes, rüzgar anlamına gelir. Durmayan, sürekli hareket eden, yaratan, kontrol edilemeyen, kısıtlanamayan bir güç...Kutsal kitapta Yaratılış 2’de, “Yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin karanlıklarla kaplıydı. Tanrı’nın Ruhu suların üzerinde hareket ediyordu.” diye yazılmıştır...Peygamberimizin hadislerinde de yaradılış anlatılır...Kur’an da göklerin yaradılışı anlatılır...
Bilim adamlarına göre ruh ne mi...Kuantum Fiziği ve evren bilimi gelişene kadar bilim adamlarının tamamına yakını madde üzerinde yoğunlaştıkları için hep materyalist düşüncenin etkisinde kalmış, soyut kavramlar olan Tanrı, ruh ve öz benlik gibi konulara itibar etmemişlerdi...
Eski insanlara göre ruh nemi...doğadaki her şey, taşlar, dağlar, bitkiler, yeryüzü, gökyüzü, hayvanlar yani her şey canlıydı. Bu canlılar kutsal bir enerji ile doluydu. Doğada tanrının kendisiydi...
Aristo’ya Göre Ruh ne mi...Aristo’ya göre ruh bir maddedir. Fakat bizim bildiğimiz hareket ve güç yasalarına tabi sıradan bir madde olmayıp özel bir maddedir. Bu özel madde kendisi hareket etmese de bedenin eylemlerini belirleme ve kontrol etme gücüne sahiptir.
Budizm, ruhun varlığına inanmamasına rağmen ruh göçüne yani reenkarnasyona inanıyor...
Batı dinleri ölümden sonra dirilişi kabul eder, ruh göçünü yani reenkarnasyonu kabul etmez.
Evet evet...Edeb ya hu... “Âmentü billâhi ve resûlihî” de yetin bu tasdikle..."Ruh’dan soru sorma...Kafanı da yorma...Kul ol esmaya aşkla hadim ol ...rıza ülkülü ol...yetin bununla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.