- 491 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANKARA YÖRÜK TÜRKMEN 1.ÇALIŞTAYINA
ANKARA YÖRÜK TÜRKMEN 1.ÇALIŞTAYINA
Sevgili Yörük Türkmen soydaşlarım ; 15 Ocak 2022
Türkiye Yörük Türkmen örgütlenmesi artık tamamlanmalı ve her alanda ileriye yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Bu çerçevede örgütlenmek için dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır.
1.Türkiye genelinde faaliyet gösteren üstbirliklerin (konfederasyonların) tamamı,
2.Türkiye genelinde faaliyet gösteren birliklerin (federasyonların) tamamı,
3. Türkiye genelinde faaliyet gösteren derneklerin etkin olanları örgütlenmenin içinde olmalıdır.
4.Örgütlenme, bölgelere ve illere göre dağılım göstermelidir.
5.Üstbirliklerin veya birliklerin kapsama alanında boşluklar varsa doldurulmalıdır.
6.Temsilciler, derneklere ve bölgelere göre uygun dağılım göstermelidir.
7.Olmayan bölgelerde birlikler (federasyon) kurulmalıdır.
8.Her alanda kurullar oluşturulmalı, var olanlar ile birleştirilmelidir.
9.İletişim kurulu acilen kurulmalı ve iletişimde bir düzen sağlanmalıdır.
10.Eğitim ve tarım kurullarına öncelik verilmelidir.
11.Bölgelere ve illere göre kooperatifleşmeye gidilmelidir.
12.Türkçe’yi düzgün kullanmaya özen gösterilmelidir.
13.Boy ve oymak çalışmasına ağırlık verilmelidir.
14.Toylarda, kengeş ihmal edilmemelidir.
15.Yıllık, Milli Kültür Dernekleri kurultayı düzenli yapılmalıdır.
16.Her sivil toplum kuruluşunun yönetim kurulu asil ve yedek üyeliklerine hatunlar da yazılmalı.
17.Her mesleki ya da uzmanlık kurullarına hatunlardan da yazılmalı.
18.Her sivil toplum kuruluşunun katunlar kurulu olmalı.
19.Geleceğin anası olacak olan konçuylar (genç kızlar) bu çalışmalara dahil edilmelidir.
20.Bu işlemler için bütün üstbirlik (konfed.) ve birlik (fed.) başkanlarından bir kurul oluşturulmalıdır.
NAFİ ÇAĞLAR MAHMATLI
Kızık Boyu Dernekler Birliği
K u r u c u G e n e l B a ş k a n ı