- 270 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Ah hz Ömer olsa...adl sıfatına hadimliğin ürünüdür..vesvese körlük hz Ömer şehid edildi der şehitliği de sev.vesvese faydalı olsun
Vesvese faydalı olsun istiyor musun...
Hanımıyla tartışan anladım o beni terk edecek deme...Allaha güven...Allah hakketmeyene yaşatmaz...de...vesvese faydalı olsun
İş adamı iflas edeceğim deme "Oldum deme ne olacağım "de denilmiş...ama Allaha güven...esmaya hadimliğine güven ...Allah hakketmeyene yaşatmaz...de...vesvese faydalı olsun...Ebrehe yıka bildimi Kabeyi...Nemrut yakabildimi hz İbrahimi...de Allaha güven ...Bediri kim kazandı...de düşmanın çokluğu ile karamsal olma...Allaha güven Allah hakketmeyene yaşatmaz...de...vesvese faydalı olsun...Allahın lütfu var de Allah Kerim de..."Allah büyük ama tekne küçük" denilmiş ama yine de Allah büyük de...Allah hakketmeyene yaşatmaz...de...vesvese faydalı olsun
Vesvese faydalı olsun istiyor musun...
"Şeytan fakirlikle korkutur"...ama Allaha güven...yani esmaya sığın..
Vesvese faydalı olsun istiyor musun...
Vesvese faydalıdır Allah faydasızı yaratmadı...tevekkülün derecesinde faydalı olur vesvese...vesveseyi zararlı eden tevekkülsüzlüktür...Allah rahman de...her vesvese faydalıdır Allaha güvenene...Allaha güvenen Ben Allaha güvendim der..O Allah ki latiftir kerimdir Vehhabdır...rahmandır...Hz Eyyuba hastalık verdi Şafi sıfatına hadim etti...beni de hastalıkla imtihan ediyor...Ben Allaha güvendim...de...Bu vesvese de fayda için geldi de...Allah bizimle kork ma ey Eba bekir demişti pygamberimiz sevr mağarasında mağaraya değil Allaha güven hz Yahya ağaca güvendi...kesildi...zengin mala güvenmemeli...sıhhatli sıhhatine güvenmemeli eksiktir bu Allaha güvenmeli...Tamamlanmalı tevekkül...sevr mağarası ve Allahın hıfzı...eksiktir tevekkül Allaha güven yoksa...Hz Yahya gibi ağaca güvenmekle yetinmemeyi öğretmeli vesvesen...yani vesvesen faydalı olsun...Allaha yöneltsin ...sığın esmaya...eksiksiz bütün esmalardan beslen...
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Paranoyak olursun...vesvesen faydalı olsun...babana güvenirsen güvendiğin dağlara kar yağa bilir ...Allaha güven esmaya yönel...koş esmaya hadimliğe...
İntihar edersin...Allaha güven esmaya yönel...koş esmaya hadimliğe...
Vesvese, takıntı...Esmaya güvenmemektendir...ama Adl sıfatlı bir Allah var hakketmediğini yaşamazsın... gereksiz bul hakketmediğini yaşayacaksın diyenlerin iddialarını...benim köyümde amcası yetim kardeşlere acından ölürsünüz siz ilerde ...derdi ama köyün en zenginlerinden oldu o yetim kardeşler...
Evet..temizlikle ilgili , kontrolçülük ile ilgili ve cinsel ... Vesveseler var... ve yine ibadetim en iyi olsun derken harama düşenler…var...Tarihi kıssalar vesveseye ilaçtır...esmaya yönelene karada ölüm yok...Her şeyin amacı esmaya yöneltmektir...seçimin esmaya yönelmek olsun...esmaya yönel...koş esmaya hadimliğe...tevbeye sığın...namazın tevbe olsun...
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Sehl et-Tüsterî vesvesenin iman makamlarının hem başı hem sonu olduğunu söyler... (el-Muʿâraża, s. 104)
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Rıza ülkülü ol ... Tüsterî’ye göre Allah’tan başka her şey vesvesedir; dünyayı murat eden vesveseden korunamaz...
Kibirli olma...İlhama layık kişiyim ben deme...çünkü riba varsa ahlıdır kazançlar ...ve Meşâyihin ittifakla kabul ettiğine göre haram yiyenler ilhamla vesveseyi ayırt edemezler. Cüneyd-i Bağdâdî nefsin dürtüleriyle şeytanın vesveselerinin farklı olduğunu söylemiştir. Nefis bir şeyi isteyince onu yaptırıncaya kadar diretir; şeytan ise istediği bir kötülüğü yaptıramazsa başka bir kötülük için vesvese vermeye başlar. Çünkü şeytanın gayesi hangi türden olursa olsun insana kötülük yaptırmaktır (er-Risâle, I, 298-300)
Tecrübelerimle sabit demeyi terk et...deney ile sabit deme...binler tecrübe ile binler deney ile sabit objektif bilgilerin savunucusu ol...Tezleri savunma...anti tekleri de birlikte sun eksikliktir tez savunuculuğu...her eksiklik şeytanidir...Gazzâlî, bazı sözde sûfîleri eleştirirken onların şu iddialarını eleştirdi... Allah’ın kulların amellerine ihtiyacının bulunmadığı, dünyevî ve nefsânî tutkulardan arınmanın imkânsızlığını tecrübe ederek anladıkları, Allah katında şeklî davranışların değil kalp temizliğinin, O’na duyulan muhabbet ve mârifetin önemli olduğu gibi iddialar ileri sürdüklerini belirterek bunları aslında şeytanın telkin ettiği vesveseler olarak yorumladı (İḥyâʾ, III, 405)
Ve yine Gazzâlî, şeytanın yeterli bilgisi bulunmayan avam tabakasını dinin temel konularında şüpheye düşürmek için onların akıllarına Allah’ın zâtı ve sıfatlarıyla akıllarının kavramayacağı başka konularda saptırıcı sorular getirebileceğini belirtti... “Âmentü billâhi ve resûlihî” demeyi tavsiye etti...
Veli kulların bazı sözlerini anlamaktan acizim de iddia etme o evliya değil deme...o zındık deme...mesela...Enel hak Hakka aynayım demektir zatındanım deme aynayım de...Hz İsa oğulum demedi.Zata aynasın zatına bağımlısın ama eş değilsin..denk değilsin...
Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...
Hiç bir şey hikmetsiz değil...Haramlardan kaç değilse vesvese de şeytanda musallat edilir sana Hırsız "bu mal benim"diye böbürlenenin malını çalsa...sen acizsin demiş olur ve şükretmeyi öğretmiş olur..yani Külli iradeye hadimliktir bu...bu vesvese günahlardan dolayı bana musallat oldu de ve tevbeye sarıl...
Ümitsiklikle kavga et diye gelir vesvese faydalan o vesveseden...Vesvesenin amacı aslında faydalıdır...Faydalan ama esmaya hadimliği seçen faydalanır tek...Vesvesen faydalı olsun istiyor musun...Allah halimi biliyor de O biliyor diyen mutluluğunu kaybetmez...ümidini de yitirmez...Ümitsize vesvese musallat edilir...Allah ümitsizi sevmez...ilmi ekmel olan ümitsiz olmaz...marifetullahı ekmel olan ümitsiz olmaz çünkü Allah Rahmandır...geceleri güneşle dağıtır hem bir anda...
Vesvese "Tek Allahtan yardım istemeyi öğretmek için gelir...faydalan vesveseden de...Tek Allahtan yardım iste...değilse kahra uğrarsın...akrabam yardım etsin deme...Allah yardım etmek isterse melek bile gönderir...Hz İbrahim gibi ol sağlam bir tevekkülün olsun değilse kahra uğrarsın...Mutsuz insan şeytanın oyuncağı olur...Mutluluk bilinmektedir Allah beni biliyor de...Hz İbrahim ateşe atılacağımı biliyor mu Allah dedi ve Cebrailden yardım istemedi...
Faydalan vesveseden ama tek esmaya hadimliğe koşan faydalanır vesveseden de acılardan da...acılardan da faydalan ama tek esmaya hadimliğe aşıklar faydalanır acılardan...da...esmaya hadimliğe aşık ol...şeytan ezan sesinden kaçar gibi kaçar senden...vesvese de kaçar ümitsizlik de kaçar acılar da kaçar...kaçar yenisi gelir ve ekmelleşirsin ...esmaya sığınan ekmelleşir...vesvesenin amacı seni ekmelleştirmektir...ekmelleş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.