- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nefs-i Emmare ne mi...
Nefs-i Emmare ne mi...
Nefsi temizlemek ne mi...esma sudur edince eylemlerimize eylemlerimiz temizlenir güneş doğunca geceden temizlik gibi Ahlakımız hallerimiz temizlenir duygularımız temizlenir vicdan gönül temizlenir fikirlere esma sudur edince inancımız düşüncelerimiz ilmimiz bilincimiz ekmelleşir olgunlaşır..."Hamdım piştim yandım" elhamdülillah deriz...
Şafi sıfatı sudur edince yani akıl gönül şafi sıfatına ayna olunca şafi sıfatı sudur edince akılda gönülde vicdanda hareketlerimizde ahlakımızda güneş etkisi yaşanır geceden temizlenme gerçekleşir...sanki su etkisi yaşanır toprak suya kanınca bahar gelir toprağa...Ölüm beden elbisemizden esmanın sudurunun kalkmasıdır...canlar ölesi değil...can bedene emanetti...ve yeni beden ile ahirette diriliş olacaktır...Kabir azabı da canadır ruhadır...Miraç yolculuğu da bazı alimlere göre bedenen yapılmadı...
Dinde zorlama yok ...çünkü şerri hayra tebdil eden bir Allah var...Şeytan bir müşrik ama şeytanın şeytaniliklerini hayra çeviren bir Allah var...Şeytan kendisi için çalışıyor ama dolaylı olarak Allah için çalışıyor...yani bağımsız değil...sadece rızayı seçmemekte bağımsız ama Allaha bağımlı...Güneşten şeytanın farkı Kendini seçmesi şeytanın şeytan da güneş gibi külli iradeye bağımlı...Yani cebe için çalışan da rıza için çalışan da külli iradeye bağımlı...Allaha sadece seçiminde bağımlı değil değilse yok ol dese şeytana Allah yok olur şeytan sadece rıza aramaz şeytan...ama esmaya hadimliğe bağımlı...yani kul...rızayı amaç edinmemesi bağımsızlaştırmaz onu...zamanımız müslümanı da sadece oruçda namazda rıza arıyor ama ticarette şeytan gibi rızayı amaçlamıyor...rıza için değilsen asisin yani oruçta muti ticarette asisin veya savaşta asisin...oysa her eylemhal duygu fikir rıza için de yapılır...yani Allaha yaklaştırıcıdır veya uzaklaştırıcıdır...
Dinde zorlama yok ama rızayı ülkü edinenlerle edinmeyenler savaşır çünkü kardeşlik duygusu yok aralarında...Taiflilerle peygamberimizin savaşı buydu...Müşriklerle savaşı buydu...dünya imkanlarını rıza için harcıyacağım diyenlerle uçkurum için kibrim için tahtım için harcayacağım diyenler kardeşce yaşayamaz Karun zenginliği gösteriş için kullanacağım dedi...Zekat için kullanmalısın denildi...Bazı gayeler kutsaldır ...müşrik kutsal gayelerden uzaktır yani enecidir egocudur...kilise de egocu...havra zaten ırkçı yani egocu...insanlığın yararı kutsal bir gaye o gaye sadece rıza ülkülülerde var...Allahın yarattıklarını da sever rıza ülkülüler...tek onlar...
Evet...İnsan nefsi tezkiye ve terbiye ile nuranî ve latif bir surete çevrilebilir...ve nefsin mertebeleri bu ıslah ve terbiye sürecinin safhalarını gösterir...Nefs-i emmâre: Şiddetle ve daima kötülüğü emreden ve şehvanî arzulara severek giren nefis...bu nefis hayvanda ve şeytanda var...şeytanilik bu nefsin işi rıza ülküsü kazandır nefsine...farkın olsun hayvandan ve şeytandan ...Esmaya ekmel olsun hadimliğin...yani.Hayvanda şeytanda esmaya hadim ama kendilerini amaçlıyorlar sen Allahı ululamak için esmaya sarıl...farkın olsun...insan olmak bu ademilik bu tevbe de bu...hayvanilikten şeytanilikten bilince sıçramaktır insanlık...Allah için yaşamak yani bilinçten kastım bu...imanın için yaşa...
Tasavvuf derki az ye buna şunu ekle az ye çok yedir...ve sadece rıza amacıyla yedir...az yemek erdem değil..ama rıza için az yemek erden...çok yedirmek de erdem değil ama Allah içinse erdemdir...Gösteriş dar dairede oluşuydu Karunun .Kendindeydi kendine esiedi Karun da şeytan da hayvanlarda...Allaha esir olmaktır dindarlık...Sakallı sömürücüler dindar değil erdemli değil...rızadır insanı erdemli kılan Allah için ol...erdem bu...
Evet...Nefs-i emmare, ulvi şeylerden gafil, süfli şeylere ise müştak olur..."Doğrusu, ben nefsimi temize çıkarmam. Çünkü Rabbimin merhamet edip korudukları hariç, nefis daima fenalığı ister, kötülüğe sevk eder. Doğrusu Rabbim gafurdur, rahimdir (affı ve merhameti boldur).” (Yusuf/53)
Evet...tevbe bilinç sıçramasının ürünüyse tevbedir ancak...Hayvan ve şeytan tevbe etmez dar dairede mahkumdur...mağarasındadır daha güneşi görmemiştir daha...günahlardan tövbe eder, kendi kusurlarını görür. Yaptığı hata ve günahlardan dolayı kendisini çok levm ettiğinden (ayıpladığından) dolayı ismine levvame (çok ayıplayan, kınayan) denilmiştir...“Kusurlarından dolayı kendini kınayan nefse de yemin ederim.” (Kıyame/2)
Evet...erdemin tevben derecesindedir...
İlham ehl-i ise mutmainnne nefse erişenlerdir...peygamber varisidir bu kullar...ama vehhabiler müşriksiniz diye saldırmakta bu kullukta kul olanlara...Peygamberimiz de ben şeytanımı yendim buyurmuştur...bu kullar şeytanı nı ve hayvani daireyi çemberi kırmışlar...mağaradan güneşe çıkmışlar...Kötülüğe meyli kalmamış, iyilikleri yapan nefis: Bu mertebeye ulaşan nefis, emir ve yasaklarından zerre kadar ayrılmaz: Her bir sözü ve her fiili Kur’ân’a ve sünnete göredir. Cenab-ı Hak bu mertebeye ulaşan kuluna şöyle hitap etmektedir:“Ey Mutmainne olan nefis! “Sen O’ndan, O da senden razı olarak Rabbine dön.” (Fecr/28)
Tasavvuf ehlinin bazılarının ise sahabeden sapmaları söz konusudur...Tarikat erbabı olanlar velayet makamına çıkmak için nefsi öldürüyorlar. Sahabeler ise nefsi öldürmek yerine, manevî terakkilerinde ve velayetin üst perdelerine çıkmada bir vasıta olarak kullanmışlardır...Şeytanilikleri öldürmekle yetinme...hayvaniliklerini de...İnsanlıklarını büyüt besle...Bir insan şeytanını yense ama rıza içinse bu yenmesi...gösteriş çinse ruhbanlık ve sömürü içinse Karuna yakındır o...zekat verirse Karunluktan da kurtulur...Nefis karunluktan da firavunluktan da kurtulmalı hz Musa da ırkına hadimdi ama bilinç yönüyle bütün İnsanlığı kardeş sayıyordu Firavunluktan kurtul...Musa ol...Asa verilir yani dış düşmanlar da sana diz çöktürülür...hakket bunu...Musa ol...sen daha firavunsun bütün insanları kardeş bil ırkçılığı at...en azından ümmeti kardeş bil ASA verilsin istiyorsan Musa ol...dış dünyadaki şeytan ehlini yenmedikçe sadece "Lailahe illalah ...demiştir kişi...cennete girer ama havz-ı kevserden uzak düşer...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.