- 656 Okunma
- 3 Yorum
- 9 Beğeni
Kimin doğrusu doğru!
Yonta yonta yontula yontula yaşıyoruz hayatı.Önce biz yontuluyoruz sonra öğrendiklerimizle bizden sonrakileri yontuyoruz. Tıpkı bonsai ağacı gibi..
İnsanlar kendi bildiği doğruları başkasına dikte etmeye çalışıyor, oysa doğrular bile zamanla değişebiliyor. Koca koca prof.olmuş insanlar bir gün yumurtanın tereyağın kalp damarlarını tıkadığını söylerken üstünden geçen belli bir zaman sonra yanıldığını söyleyebiliyor.
Yetiştirilirken bize dayatılan öğretilerin de süreç içinde yanlış olduğunu düşünerek kendi hesabımıza geleni doğru kabul ediyoruz.İşte en çok kafa karıştıran nokta bu.
Hesabımıza çıkarımıza gelen bir fikri doğru görmek.
Bu uğurda yapılan bariz hatalar, kaoslar o kadar marazi ki.
Aynı hatayı sevdiğimiz insan yapınca ya da işimizin düşeceği ve ya çok saydığımız biri yapınca görmezden gelip zayıf önemsiz gördüğümüz kişi yapınca hemen isyan ve itiraz etmek. Ben yapmam diyen herkesin kendini sorgulaması gerek ama insan öyle bir varlık ki asla kendini görmez hep karşıdakini görür...
Doğru tektir dense de yaşadığımız bu çağda o kadar birbirinden farklı görüşler varken tek doğruya inanmak ne derece doğrudur!
Bu beslenme konusunda, dini konularda, psikoloji, felsefe, siyaset hayatın her alanında değişkenlik gösterebilen olgular zinciri devam ediyor ve zamanla insanın bir çok konuda kafası karışabiliyor.
Sonra şu sözler kulağa küpe oluyor.
"Zeki insan şüphe içindeyken aptallar her şeyden emin."
Hayatta tek doğru olamaz nerden baktığınıza göre değişir, bu nedenle hayatta herşey olabilirsiniz ama insan olmak çok zor bir kavramdır. Aynı fikirde olmadığınız insanlara saygı duyabiliyorsanız onları anlamaya çalışarak kendi fikrinizi sorgulayabiliyorsanız bu üst düzey bir insanlıktır.
Sığ insan sadece benim doğrum der ve bu yüzden kimseyi insan yerine bile koymaz farklı düşünenlerden nefret eder.
Başkasından nefret etmek ne işe yaramışsa bu güne kadar!
Globalleşen bir dünyada düzene ayak uydurmaya çalışmaktan başka çare yok.
Malesef dünyayı yöneten küresel güçler var ve insan tek başınadır çaresizdir.
Hayatın Değişmeyen tek gerçeği ölümdür.
Candan Erçetinin şarkısında söylediği gibi "dünyada ölümden başkası yalan." ][ /
YORUMLAR
Çok akıcı bilgilendirici ve aydınlatıcı bu yazınızı paylaştığınız için teşekkür ederim, tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim
Dilek pınarı
Beğenmenize sevindim .
Sevgi ve selamlar...
Herkesin kendi penceresinden bakıp gördüğünü salt "doğru" kabul etmesinin yanında buna bağlı olarak "empati" yapmama/yapamama durumu nedeniyle çıkıyor arızalar..
Evet Candan Erçetin'in o meşhur şarkısı özetliyor yaşamı..
Güzel ve doğru tespitlerin hülasası bir yazıydı...
Kutlarım...esenlik dilerim.
TUĞAL KÖSEMEN tarafından 3.1.2022 16:48:23 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı
Empati noksanıyız bir çoğumuz.
Hep kendi penceresinden bakanların ve karşısındakine kendi fikrinin doğruluğunu dikte etmeye çalışanlar biraz sıkıntılı.
Çok teşekkür ederim yazıma gösterdiğiniz teveccühü.
Sağlıcakla kalın..
:)
iyi bir tefekkür olmuş...bu konuda fikrim acizane.
doğru yanlış, güzel çirkin, iyi kötü gibi kavramlar görecelidir. duruma kişiye göre farklılıklar gösterebilir. Evet gerçek doğru tektir...matematik te kapsama alanları vardır hepimiz biliriz... hepimizin bir yaşama alanı vardır. bu yaşam alanları bir noktada birbirleriyle kesişir. işte bu ortak kesişim alanı birlikte olmak zorunda olduğumuz ortak yaşam alanıdır...burada özgürlük biter...doğru sadece birbirlerinin haklarına saygı duymaktan ve birbirlerine zarar vermemekten, burada bulunduğunuz zaman diliminde yardımlaşmaktan ve paylaşmaktan geçer...sanıldığı gibi özgürlükte sınırsız değildir...bir anlamda sürdürülebilir bir hayat için dünyada bütün canlılar birbirine bağımlıdır...yaşam denilen macerada asıl olan Allah'ın doksan dokuz sıfatından kaçını bünyemizde barındırabildiğimiz ve aydınlanma seviyemizdir...yani ideal insana ne kadar yaklaşabildiğimizdir...kendimize ve ila nihayette bizi yaratana verebileceğimiz tek hesapta budur....yine çok uzattım saygımla efendimmm..
Dilek pınarı
Zaman zaman bir çok kavram kargaşası yaşıyorum. Kime sorsan herkes herşeyi biliyor ve akılda karışıyor kimin doğrusu acaba diyorum.
Sonunda en iyi bildiğim şey hiç bir şey bilmediğimdir oluyor.
Abdurrahman bey çok teşekkür ederim yazıma değer kattınız..