- 267 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YEZİDİLER.
YEZİDİLER KİMDİR?
Yezidiler, hariciler arasındaki bölünmelerden meydana gelen İslâm mezheplerinden birinin mensuplarına verilen ad. Haricilerin kurduğu, İslâm inançlarından uzaklaşan mezheplerden biri olan İbadiye’nin ayrıldığı dört koldan biri, Yezidilik adını taşır. Bu mezhebin mensupları Ali’yi insan şekline bürünmüş Tanrı sayar; Hz. Muhammed’in Tanrı olan Ali tarafından peygamber olarak dünyaya gönderildiğini kabul eder.
Yezidiler tanrısal varlığın iyilik ve kötülük şeklinde ikiye ayrıldığını kabul eder; Tanrı’nın iyiliği, şeytanın kötülüğü temsil ettiğine, Tanrı ile şeytan arasında sürekli bir çekişme bulunduğuna inanırlar. Bu çekişmeye Tanrı’nın başlangıçta kendisiyle eşit nitelikler taşıdığı halde kıskandığı için şeytanı kutsal niteliklerden ve cennetten uzaklaştırmasının yol açtığını kabul ederler. Bundan dolayı şeytana aşırı bağlılık gösterir ve onun gücünün artarak Tanrı’nın gücünü alt edeceğini ileri sürerler. Melik Tavus adını verdikleri şeytanı yüceltirler. Kutsal kitapları Celde adını taşır. Yezidiler bugün dağınık şekilde Halep ve Bağdat’ta; Azerbaycan’da; Türkiye’de Garzan, Hasankeyf, Kurtalan, Beşiri’de yaşarlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.