- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
zamanın yüklediği ödevler
1
-rapor yenilenmediği için ilaçları veremiyoruz.başka şeyler girmesini beklerdi hayatına.istanbulda insanların yarısı hastaydı.bu yoksulluğu görmek yeterdi bu dünyanın adaletsiz bir yer olduğuna inanmak.her gün akan bu trafikte umuda yer yoktu gelecek için.bu sefaletin suçlusu hainler ve diktatörler olarak görülebilirdi.iyi bir hayat için çok çalışmakla birlikte şanslı olmak gerekli bir faktördü kurtlar sofrasında.yol boyunca aklından geçenler okuduğu fakülteden uzaklaştırıldığı siyasal nedenler hep bu sömürge döngüsüne karşı çıkma küstahlığını gösterenlerin akibetiyle karşılaşmış faili meçhuller listesine yazılmıştı adı.insanlar örgütlü toplumun nasıl olabileceğine inanmıyordu bilimsel eğitim ve kültürlü gençlik için sanatın özgürleşmeyi gerektirdiğine duyulan inanç gibi.bu düşüncelerden uzaklaştırdı hayat onu.dışardaki dünya her şeye rağmen umut vadediyordu bahara.
2
doğayla içiçe yaşanacak bölgeler değer kazanacak özellikle karadeniz kıyıları.buralar düzenli şehirleşmeye açık bölgeler.kanal istanbul ayrı bir hinterland oluşturmaya aday proje.çevre katliamı doğaya değer kazandırmaz.alt yapı hizmetleriyle birlikte düzenli yapılaşma sağlanmalı.bu da ancak planlı şehirleşmeye önem vermekle olur.turizme açık bu bölgeler şehirle bağlantısı kurulacak bir kentleşme olgusuyla doğa turizmi için elverişli hale gelir.koylar ve kıyılar temiz kalacak şekilde korunmalı.tabiatın tahrip edilmesi yaşam için risk oluşturur.10 yıl zarfında istanbul göç kaldırmayacak şehir niteliğine bürünecek yeşil alanlar için bir tasarı hazırlanarak kanunla bir yönetmelik oluşturulmalı.aksi taktirde çevre felaketleri yaşanılması kaçınılmazdır.
3
yaylalara çıkmak istermisin diye sordu genç aşık.neden olmasın doğanın yalnızlığını severim diye cevap verdi hülya.bir şairle geçireceği günler için hazırlığa başladı.çevresindeki insanlar bunaltıyordu hayatını.bir bahane urdurup şehirden ayrıldılar.herhalde doğayla başbaşa bir yaşam onu sıkıntısından kurtaracak bir bahaneydi.güzel ve olgun bir kadın oluşu ilk göze çarpan görüntüsüydü.ordan bodruma geçip sosyalleşme için vakit geçireceği eğlencelere katılacaktı.bakışları üzerinde toplamak hoşuna gidiyordu.
4
galatasaray 2-1lik galibiyetin rövanşında akhisara 2-0 yenilerek tam bir hayalkırıklığı yaşattı.oynanan futboldaki zevksizlik göze çarptı.şampiyonluğa oynayan bir takıma yakışmayan futbol vardı sahada.güzel futbol için ne gerekli sorusu geliyor akla.yoksa bizim aklımız mı eskilerde kaldı.sanmıyorum atletik futbol anlayışı oyunun estetik yönünü ortadan kaldırıyor.sonrasında bunun gibi kötü futbol beceriksizliğini kanıtlamış oluyor.fener beşiktaş maçını heyecanla bekleyen futbolseverler fenerin skor avantajını lehine çevirme telaşını düşünüyor.futbol anlayışları birbirine ters gelen iki takım.takımların hazır olmasına bağlı galibiyet.umarım herkesi memnun edecek bir futbolla çekişmeli bir maç izleriz.
5
konuşmasının sonuna gelmişti ’sandıkları patlatmaya varmısınız’ diye sordu salondaki halka.’bizim yıkım nedenimiz osmanlı değil dünyayı sömürgeleştirmek isteyen haramzedelerdir’ diye bitirdi konuşmasını alkış kıyamet koptu.zehrada ordaydı ilk kez bir siyasi etkinliğe katılmanın heyecanı vardı yüzünde.
6
coşkulu kalabalık dağılmak üzereydi parti otobüsleri bir bir kalkmaya hazırlanıyordu.kimisi için hayat yeni başlıyordu.o anda zehranın yanından geçtiğini farketti alnında bir c.h.p.amblemi vardı.elbisesini beline dolamış kalabalığın içinde yürüyordu.zehra diye seslendi cesaretini toplayıp.zehra a sen de burdamısın hayrola mamleket meselesi ha diye cevap verdi.mahalleden başka gelen varmı diye sordu nedim.herkes burada seni neden farketmedik diye sordu.otobüse doğru yürürken oh be kendime geldim diye düşündü nedim.görüşmeyeli nasılsın.diye sordu zehra .mahalleden ayrılalı 4 yıl olmuştu biraz mahcup bir edayla hayat işte bildiğin gibi diye yanıtladı zahranın sorusunu.şimdi ıssızlığa karışıyordu gölgeler.ansızın ezan sesi duyulmayas başlanmıştı.garip duygular içinde sükünete gömüldü bakışları.
7
estetiğe verdiği önemle ölçülür replikler.şiirsel bir ifadeyi meramı haline getirir sinema.olaylar bir fikri tekamülün izindedir.özgürlüğe inanmak gerekiyor bir yön tayinini insanlara aktarmak için.toplumu zehirlemek için duygusuzluğu ölçü kabul edenler konuşma fırsatı bulamamıştır en yakın dostuyla bile.gelenekten ne anladığımız önemli.kuru bilgi yığını olarak görülen kitaplar.bunların faydası dokunmaz hayattan bir beklentimiz yoksa.yazılı metinlerin özüne temasta bir yol açmak düşünce için.hakarete bahane teşkil edecek nezaketsizlik bir topluluk olma yolunda engelse batı felsefesini küfrün kaynağı görmekle hata yapmış oluruz humanizmin gereklerini çiğnemekle.toplum sosyolojisi sanata imkan tanıyormu.neyin işkencesini yaşamış aydınlar.bunu anlatmalı yeni kuşaklara.idealleriyle barışık bir gençlik için yıkmalı özgürlüğe engel tabuları.yüzümüzü aydınlığa dönmenin gerekliliğidir sanat.
8
yahudi bir aileden geliyorum.yahudi kültür üzerine araştırma yaptım.özellikle yahudilerin yaşadığı sorunlar.sanata özellikle sinema için çalışmalar yaptım.bir senarist olduğum söylenebilir.hayatım zorluklasrla geçti.kimseden bir yardım alamadım.yani film şirketleri senaryolar için bir ücret vermedi.çalışmalarım için sizi tercih etmemdeki etken yahudi milletine duyduğum sonsuz güven.özellikle bilim alanında hayal gücünü zorluyor teknoloji.bu bilim kurgu olarak yansıyor sinemaya.fizikten matematiğe dijital teknolojinin anlaşılması için makineler için bir bakış getirmek zihnimizi meşgul eden sorunlara.
9
size o kadar yazı yazdım bir cevap verme lütfünda bulunmadınız.annemin ismi firdes babamın ki ilyas.iliyasın evde dünyaya geldim.mapavri ilçesine bağlı misohorun toleniç köyündenim rizeli olmam nezaketimi bozacağım anlamına gelmez.yazdığım şiirler dergilerde yayınlandı.senaryo nasıl yazılır biliyorum.sizinle iletişime geçmek isteyişim ısrarcı olmam.biliyorum herkesin özel hayatında sorunlar var.ama dünyayı ilgilendiren sorunlar daha önemli.remzi kitabevi temel eserleri yayına hazırlamış.ama edebi türde yapıtlar için aynı özeni göstermemiş.çağdaş edebiyat ve klasikler üzerinde konuşulması gerekenler.türkiyede dergi çeşitliliği fazla.kitap okuma oranı her geçen gün artıyor.yeni kültür merkezleri ve sanat okulları açılıyor.güzel sanatlar insan için bir inceliktir olayların güzel tarafını görmemizi sağlayan.
10
kürt kimliğini kazanan politikacılar bu kimliğin tanınmasına şahit oluyor.bir nevi terörün siyasallaşması.kürtler bu ülkenin eşit bir yurttaşı artık.artık kültürel hakları talep etmek şehirleşme ve örgütlenmeyi meşru görecek hakların yerine getirilmesi yönünde olacaktır.kürtlerin tarihi yakın zamana kadar şövenist politikalarla gölgelenmeye çalışılmış ve kürtlerin bir halk olduğunu inkarla farklılıklar yok edilmeye çalışılmış.kürtler kendi kültürünü keşfe çıkmakla dünya egemenleri için bir kaygıya dönüşmüş verdiği antiemperyalist savaş.ortadoğuda direnişe yol açması kaçınılmaz bir uyanış neden olma ihtimaliydi kürtlere emperyalizmin ihaneti.batılılar halen bir islam korkusuyla yaşıyor ve dünya egemenliği için dünya halklarını sömürmenin aracı olarak görüyor kültürsüzlüğü.
11
sizin ilgi alanınız tasavvuf.akademik çalışma için henüz islam ansiklopedisi dışında bir başvuru kaynağı yok.ahmet yesevi anadolu erenlerinin piri sayılır.mevlana ve yunus gibi sufiler moğol saldırılarına karşı kuranı tasavvufa göre yorumlamış.ayten lermioğlunun sanırım bu konuda kitapları var.sizin çalışmanız abdülhakim arvasiyi getirdi aklıma.kimi örnek almak gerekiyor.seyyit hüseyin nasr üç müslüman bilge kitabında sufilerin açtığı ufka bakarak çağın meselelerini tartışmaya açmak ister.tabiki kaynakları dahada çeşitlendirmek mümkün.cemil meriç binlerce yazarın düşüncesini sentezleyerek fikrin derinliğine vakıf olur.aynı çizgide necip fazıl ahmet hamdi tanpınar ve necip fazıl vardır.ismet özel ve sezai karakoçtan sonsa nuri pakdil.hepsi ruhundaki hakikate susamışlığını gidermek ister irfan menbaından.iyi çalışmalar.
12
iran ortadoğuda kimlik arayışının merkezinde duruyor.sınema ve sanatın diğer dallarında bir tolerans tanınmalı topluma.ancak bu şekilde bir imaj eksikliğine yol açan devlet baskısından kurtulur.ekonomi ve diğer alanlarda topluma biçilen röl devrim ideolojisi.müspet ve menfi yönleriyle çağı anlama kılavuzudur insan olmanın onurunu yaşatacak olan.benim değerlendirme ölçümde perdeye ve sahneye yansıyan sorunlar üzerine.iran sineması bu anlamda konu skıntısı yaşıyor hurafe ve gerçeği anlama güçlüğüyle.farsçanın bir zamanlar bilim dili olduğunu hatırlamakla modern sinema müzik ve resimde bir anlatım dili yaratmak mümkün
13
güzel sanatlar için eleştiri mantığını batı edebiyatından almışız.sanat akımları bu çelişkilerin yarattığı karşı çıkışlarla güçlenmiş ve insan arayışı için bir hakikate dönüşmüş.doğuya ezoterik bir bakış daha çok tarihseldir.modern sanat bu aykırı yaşamın paradigmasında bulmuştur anlamı.
14
çağımızı anlamak için iktidar kültür ilişkisini iyi bilmek gerekiyor.geleneğimizde bu konu farklı şekillerde yönetici yönetilen ilişkisinde tanık olunmuş.moderne yakın zamanlarda sarayın bu tavrı değişiklik arzetmiş.tasavvuf ve edebiyatta anlam değişikliği yaşanmış.türk edebiyatında osmanlıdan günümüze farklı akımlar topluma etkisini göstermiş.fecr-i ati ikinci yeni gibi.tanpınarın görüşleri hangi kategoride yer alıyor.bir irfan mektebi olması bize ait değerlere yakınlığı derecesinde özetler milli kimliğimizi.sizi bu düşünceye yakın görüyor toplum.moderne eleştiri getirirken kaçınılmazlığıda vurgulanıyor.aksinin mümkün olmadığı gerçeği mukaddesatçılığın çağa göre yorumlanma çizgisinde görülür değerlere bakışı.
15
avrupa göçmen akınına uğramış durumda.türkiye ile ilişkileri yolunda değil.ama türkiye diğer islam ülkelerinden farklı olarak hızla modernleşiyor.avrupayla asya arasında bir köprü konumunda.bir çok islam ülkesinin örnek aldığı güçlü demokratik tecrübesiyle dış politikada aktif durumda.avrupanın doğu konusunda fikirleri muğlak.batı insanı kültür ve sanatta çağcıl kaygılar yaşarken karamsarlık intiharlara sürüklüyor gençliği.uyuşturucu kullanımında bir artış olması erken yaşlarda suçla tanıştırıyor bireyleri.topluma olan güven azalıyorsa bunun nedeni aile kurumunun yıkıma uğratılması.ahlaki çöküntü yoksulluğu getirir toplumlara.doğum oranları her geçen gün azalıyor.bir zamanların kalabalık aileleri artık bir nostaljiye dönüşmüş durumda.sanatın yücelttiği değerlere uzak düşüyor alafrangalık.geleceğin dünyası çevreye duyarlı olmanın gereklerini dayatıyor toplumlara.güneş enerjisi her alanda yaygınlaşmalı.doğayı kirleten atıklar için yeşil çevrenin önemine dikkat çekilmeli.uzayda hayat var mı sorusundan önce dünyada barışı tesis etmenin gerekliğine inanmalı öncelikle.
16
sayın kılıçtaroğlu.ben sizin çalışkan olup olmadığınızı tartışmayacağım.çünkü insan için fedakarlık ve faydalı olmak gibi erdemleri savunmakla ölçülür ülkeye hizmet etme yükümlülüğü.sizin siyasetteki konumuna yaraşır bir beklenti içinde olmamız kaçınılmazdır.lider olmak yönetici olmak ülke ahvalini iyi anlamakla netice verir.size umut bağlayanlar için şu hususun iyi anlaşılması gerekiyor.atatürk muasır medeniyeti kültür devriminde görüyordu.chp ideolojisi bu temeller üzerine oturur.çünkü bilgilenme aynı zamanda bilinçlenmenin önünü açar.işte toplumu bu noktada yönlendirmek gibi bir mesuliyet taşıyor şahsınız.belediye hizmetleri halka temas noktasında sosyal hizmetler ve kültür hizmetlerine verilen önemle halkın takdirini kazanır ancak.
17
refahı tabana yaymak için neler yapılması sorusu.devlet sanayileşmeye öncülük etmeli.bu düşünceyle hareket edildi üçyüzyıllık geçmişten günümüze.ama bir türlü başarılmadı bilgi transferi.teknolojik kullanım üretim şeklini değiştirir özel üniversiteler bu amaçla kuruldu.ak parti ekonomik müdaheleciliğini savunmuyor.ama bazı sektörler için kaçınılmazdır devletin aracılık etmesi.bu konudaki görüşleri nelerdir.kültür politikalarında ne gibi değişiklik var.
18
sayın kadem yetkilileri.örgütlenme anlayışınız için insanlara ulaşma noktasında kurumsal hizmetlere öncelik vermek.bunun için bir araçtır sanatsal etkinlikler.islam kimliğimiz her şeyi kabullenmede bir kültürsüzlük olamaz.dünya nizamlarına karşı durduğumuz nokta adaleti yaygınlaştırma olmalı.hayra davet bu noktada insanlara faydalı olmayı bir iyilik olarak görmekle dayanışmaya davetle zülme karşı direnişi başlatmak.kardeşliğin ölçüsü sevgide görülmeli.sevginin meyvesi hakkın rızasını ölçü kabul etmektir.ben necip fazılın senaryo romanları yapıtları gibi sezai karakoçun oyunlarını sahnelemek gibi bir yükümlülüğe inandım.bu konuda çalışmalar yapılmalı ve sanatsal kaygılarla hareket edilerek estetikten ödün vermemeyi gerekli görmek kanısındayım.ayrıca türk romanları sinemada olduğu gibi bir uyarlama yapılarak tiyatrolarda sahnelenebilir.bu konuda toplum olarak kültüre ne ölçüde önem verdiğimiz sorunlara farklı bakışımızı sağlayacaktır göstereceğimiz gayret.
19
tiyatro kendi dünyasını açar izleyiciye.hikayeleri inandırıcı bir metafora dönüştürme hülyasıdır sahnedeki oyun.repertuare eklemekte kararsız kaldığımız hikayelere şans tanımak tarihimize bakıştaki yanlışlıkları görmek.mevlanadan yunusa modernin yaşam kültürü içinde sorgulayıcı bir mantıkla izaha girişmek tarihten bize kalan mirası.namık kemalden necip fazıla halen dokunulmamış bir kültür birikimini ihmal etmenin eksikliğini yaşıyoruz.bunun farkına varmak ve bu alanda çalışmanın gerekliliğini anlamak için kültür maceramızı bir fikir arayışının odağına oturtmak.nasıl bir ideolojik tanım getirebiliriz sanata.kuşkuyla yaklaştığımız farklılıklara bir yanıt hakkı tanıma hoşgörüsüyle insan merakını anlamanın mecrasına taşımak.işte gelecekte geçmişle ilgili mrek edilen her şey bunlar avutacak gönülleri yeni bir dünyanın eşiğinde.
20
insanların gelecekle ilgili kaygıları.bir çevre felaketi yaşanması halinde insan nesli beslenme ihtiyacını karşılayamaz.israil uzay üssü kurmakla uzayla ilgili bilinmeyenleri inceliyor.matematik fizik ilişkisinde formüle etmek bir uzay mekiğini.bu tür araştırmalarda yoğunlaşmak sinema kültürünü de etkiliyor.güç kontrolüyle açıklanabilir bu tür bilginin mantığı
21
batı geleneğinde işletilen bir eleştiri mantığı var.onlar felsefe ve kültüre göre yorumluyor telif eserleri.sait nursi problem ettiği meselerle islam geleneğini sürdürmek istiyor.biz sanatçılar insanların istifadesi için yazılmış kitapları nasıl hayatımızın konusu yapabiliriz.risale-i nurun siyasete bakışı bu iklimden faydalanmanın bahanesidir .bilgiyi antik çağdan başlatanlar için vahyi aklın ölçüsünde bir anlama metoduyla yorumlama neticesinde inancın ulviliği karşısında takındığı tavır onaylanamaz elbette.risale-i nurda uhreviyatın kapıları açılır.insan ruhunda inkılaba yol açılması beklenir.ama çağın sorunlarıyla başetme noktasında bu bilgi hazinesini farklı amaçlar için okuyanlar oluyor.uyandırdığı hisler bir özentinin kıskacında zehirleniyor.ilmin gerekliliği hayattan kaçışın itirazı olarak var gönüllerde.bunu aşmak bir çelişkiler girdabuna kapılmaktır hayat sahnesinde.yokluk ve yoksullukla geçirilen zaman ideolojilerin tuzağına çekiyor şakirt namzetlerini.onun için sanatla yorumlanmasını olağan karşılamak için bu irfan menbaını izahta insan tabiatı için imanlı gençliğe bir emanet idrakiyle yaşamak.
22
istanbul büyükşehir tiyatroyu öğrencilere ulaştırma noktasında oyuncu eğitimine öncelik verirse çabalar boşa gitmeyecektir.kültür dünyamızın zenginleşmesi için çalışmak yaşama kalite katmak için tek çıkar yoldur aslında.bu konu aydınları da düşündürmüş halk tiyatroları kurulmuştur sanatı yaygınlaştırmak için.kendi kültür meselemiz bunu gerekli kılıyor aslında.
23
bu tür fantazilerle düşünmek hayatı cinsel hayatı özgürleştirmeyle ilgili.sınır tanımayan pornocular doyuma ulaşmak için nasıl bir motivasyon arıyor arzularına.ensestin bir çıkmaz olduğunu unutmadan insan doğasındaki azgınlığa çare aramalı egolar.sanatın aykırılığı bir bahane olamaz mahremin dışına çıkılmasına.insanı mutlu kılan nedenlere bakılınca cinselliği aşkta aramanın zorunluluğunu yaşatır ahlaki değerler.işte bu fantaziler önyargıları yıkmanın anlamsızlığını benimsetir kişilere.
24
müslümanların kullandıkları teknik doğru sonuçlar vermiştir.özellikle ana bilim dallarını kurmakla bilimsel metot için bugün dahi geçerli olan literatürü kazandırmışlar bilime.tıptaki gelişmeler ibni sinayı haklı çıkarmış.bu yolla ilerleyen çağdaş dünya antibiyotiğin keşfinden sonra antioksidan maddeyle kanser tedavisi için bir umut olmuş insanlığa.israil kanser araştırmalarında yeni bir tedaviye imkan tanıyan deney sonuçlarını açıklamakla bir umut oldu hastalara.artık psikiyatri ve onkoloji için umutlanmanın yeterince nedeni var.seyyareler yani gezegenler gözlem ve deneye açık ilmi sahalar olarak görülebilir.son rasathane takiyüttin tarafından 17.yüzyılda padişahın izniyle istanbulda kurulduğunda beklenmeyen nazariyeler üzerine endişeye mahal bırakmamak için devrin alimlerinin itirazi üzerine yıktırılıp araştırma için olanak kalmamıştır.bundan sonrası fizikte elektrik bulununcaya kadar hayali makinelerin tasavvuruyla zaman geçirilmiş kuvvenin yani enerjinin varlığı seyyarelerin gizeminde saklı kalmıştır.günmüzde yıldızlararası yolculuk için düşünülüyor fizik.buna kontrollu güçle mesafeleri aşmanın hayalleri eşlik ediyor.zamasnda yolculuğu tartışan insanlar için bir umut ışığı varmıdır tabiatta bilinmez.
25
piyasaların faiz nedeniyle bir çıkmaz yaşaması milli paranın kullanım riskinde yatırımlara yanıt vermemesi bekleniyor.dolar ve avro finans kapitalin işlem görmeyen kredi hacmini daralma endişesiyle şirket varlıklarını korumada kar riski taşıyacaktır uzun vadeli yatırımlar için.mikro düzeyde dolara talep ekonomilere zarar verir.bu açmazla yaşayan firmalar için bankalara azalan güveni sübvanse edemez finansa akıtılan nakit darlığındaki güven.
26
ekonomik hayatı düzenlemek için gerçekleştirilen toprak reformları.17.yüzyıla bu sancılarla girdi osmanlı türkiyesi.güçlü devlet müreffeh olmayı gerekli kılıyordu.selçuklu türkiyesi siyasal olarak iflas etmiş türk boyları anadolu beylikleri şeklinde aşiretlere bölünmüştü.bu siyasi kargaşadan yararlanmak isteyenler için tarihin tanıdığı fırsatlar.asya siteplerinden anadoluya bir akın başlatmıştı türkler.anadolu toprakları hızla islamlaşıyordu.horasan erenleri diyar-ı rum denen bu toprakları bir vatan yapma azmi için faaliyet halindeydi.bu durum tarihe ve uygarlıklara yeni bir tanım getirme hamlesinden öte bir türk asrı olacak atılım için hazırlanıyordu dünya.cihan devleti düşüyle uyanan osman bey kızıl elma mefküresini islam inancında görüyordu.fetihçilik bu sancılarla makes buldu tarihte.modern çağa gelindiğinde anadolu türkiyesi için bir kader savaşıydı bağımsızlık.yeni bir devlet hiç beklenmeyen türk mucizesini yaşayacaktı mustafa kemalle.bu istiklal aşkı bir ilham olmuştu müslüman halklara.günümüzde yaşanan darbeleri bu izlekte görmenin savaşını veriyor islam dünyası.
27
insanlar özgür bırakılmış gibi bir hava estiriliyor ama doğru değil bu.toplum kirli mahfiller tarafından denetleniyor.hastalıklı bir korkuya kapılanlar için pek aydınlık değil görülen manzara.cinsel istismara uğruyor çocuklar.çürümüşlüğün felsefesini yapanlara engel koyanlar için ayakkabı fırçası görevini görüyor bağımsız hayata inanmak.ideolojilere inananlar için karamsarlık pompalıyor düzen.bir cemaat olmaktan öte fikir mahrumiyeti yaşıyor kendi konumunu güçlendirmek isteyenler.direnme güçlüğü yaşayanları hedef seçiyor faşizan baskılar.islamcılığın düzenle imtihanı adaptasyonla güç merkezine taşıyor inançlı kadro iddiasının değişime uğramış anlaşmalı demokrasi.müthiş bir kazanma hırsıyla umutsuzluk aşılıyor topluma ahlaki yoksunluk.marksı hayal kırıklığına uğratan mülkiyet sorunu.leninin güven duyduğu sosyalizmin doğuya umut vadeden bir ideoloji konumundan çekilmesi.işte kapitalizmin yeni yüzü ele geçirmek üzere örgütlü topluma inanmışlığı.konumuz özgürlük olunca maddiyatla ölçülmüş bir kapris gibidir inançsızlık.çarklar dönüyor ve emperyalistler bir kez daha dünyaya hakim olmanın konforunu sağlamak üzere.
28
yeterli eğitimle ve sahne başarısıyla bir sanatı ihya etmek gibi bir amaç taşımak.konunun anlaşılması için bizim sorunlarımıza kafa yormuş bir yazarıın oyunları.reis beyin filmide yapıldı.kanunları toplumu ayakta tutmanın tek nedeni olarak görme.oysa bazen vicdanlar farklı şey söyler.sonra paranın saygınlık kazandıracağına dair yanılgı.insan egosunun nasıl tahrip yaratacağına dair kanıdır üstadın fikirlerini yaratıcı kılan.sınıfsallığı çatışmanın nedeni olarak görme fiillerede ideolojik gözlükle bakma yanlışlığını yaşatır seyirciye.üstadın hikayeleride sahnelenebilir.ifade gücünü doğu bilgeliğine borçlu bir muharririn fikir çilesinden damıtılmış hayat için düşünme zarureti yaşatacaktır seyirciye yaşamı
29
taksimde yaşananların anlamı neydi.kitleleri sömürmenin aracıydı ideolojiler emperyalistler böyle tanımlıyordu halkçılığı.geleceğin projeksiyonu tekniğin uygulanma yöntemiydi bir bakıma.onun için önem veriliyor yıldız savaşlarına.katedraller inancı tarif edemiyordu.sanat anlamsızlığın teferruatını tekrara düşürmüştü ideologlar için.marksın kapitalist dünyanın ruhsuzluğunu çözümlemesi kitle hareketlerini öne çıkardı.bu yüzden tehlikeli görüldü sol hareket.baskılar ve işkenceler yıldırmıyordu inançla yol alan devrimcileri.sonra özel hayatlara girildi neo liberalizm adına.ihanetler ve sürgün masallarıyla büyülendi gençlik.kalıntıların soyluluğunu sorgular oldular.başkaldırı için yeniden büyüyordu işçi sınıfı.yeniden sözcüklere can verdi meydanlara sığmayan devrim ruhu.şimdi bakışların çevrildiği deniz gezmişler için şiirler okunacak.makineyle satın alınmış mücadeleyi alkışlayacak mevsimler.işte ufku saran kırlangıçlar için rüzgarlara şarkılar söylenecek.ve güz yeniden anlamlı bulacak bakışları.
30
tüm islam alemine taziyelerimi bildiriyorum.bir mabede saldırmanın hafifliğini yaşayan insan için bir mazeret teşkil etmez yaşanan acılara.tarihin yaşattığı acılar bahane olarak kabul edilsede bir saldırıdır aynı zamanda dünya barışına.biz kendi suçumuzu kabul etsekte bu vahşete haklılık kazandırmaz suçluluğumuz.kin ve düşmanlığı tahrik edenlerin oyunudur çirkeflik yapmak.inancımız kendimize karşı suçluluk duymamızı emretsede ibadet anında şehit olan kardeşlerimize karşı bir vebal altındayız.bizi zayıf düşürmek ve islam alemine umutsuzluk yaşatmanın canilerin zevk almasından başka bir faydası yoktur topluma bu tür büyük çapta bir katliamın.inancın ulviyeti böyle bir alçaklığı yaşatmamalı aslında.ama kültürüyle avunan bir avrupalı için onur kırıcı bir basitliğin örtbas edilmesinden ibarettir dünyanın sürüklendiği mecra.
31
yazınız üzerine bayağı bir düşündüm.ben din bilgisi olan bir insanım.din konusunda kuşkuya düşenler inancın yasaklar için vazgeçilmez olduğuna inanmış kimseler.dünyadaki dinler imanda zaafa düşmekten korkanlar için bir çatışmaya dönüştürülünce düşmanlığın en kolay yolu olan teröre sarılıyor kitleler.yeni zelandada bu vahşeti çözüm olarak görenlerin endişesini anlamak gerekiyor.hristiyan dünyası inançla fikri terkip ettiğinde sanat ve edebiyatta üstün konuma gelmiştir.şimdi çok dinli bir yapının sancılarını yaşıyor.ne yazıkki höşgörüyü yenilgi kabul eden bir çağa ilerliyoruz hızla.teknik bilgilerle yorulmuş insan hafızasında evrende ne aradığımıza dair sorunlar var.benim şiirlerim dergilerde yayımlanmış azda olsa sanatta başarı sağlayan bir geçmişim var.islamın yaşattığı korkuda hürriyetin benimsenmesinde bilgi mefhumlarını dinsel yorumun dışında tutulmasından doğan kültür düşmanlığı var.bunun için terörün yoğun yaşandığı bölgelerdeki güven ortamının bozulmasındaki etkenin ne olduğu sorusu önemli.
kürtler haklarını aramada kendi seçimlerini bir avantaj olarak görüyor.siyasi panaroma yasaklar getiriyor eşit yurttaşlığa.alt yapı yatırımları önyargı engeline takılıyor.yöneticiler neden uzak düşmüş halka.günümüz türkiyesi hangi düşünceyle yönetilmek zorunda.kültür hayatına katılan bir tabanı varmı ak partinin.islamcı sağ iktidarın sosyal hayata getirecekleri yenilik nelerdir.
32
melekler şeytanlar kayıp sembol da winci şifresi.işte uygarlığı tehdit eden bir oryantalistin sığındığı sahte başlangıçlar.don brown kendi dünyasını sığı bir barışla korumaya adanmış sahteliklerle heyecan yaratma hevesinde.roman yazarları için hazırlanmış bir piyese statüyü koruma gölgesi düşüyor.dünya atlasında eksik bir yolculuğun ciddiyetsizliği moderne ayna tutuyor.george orwelin edebiyat üzerine kitabı yankı bulur turgolog gözüyle bakılmadığı sürece dünya edebiyatı için.
33
türkiyenin ortadoğudaki etkinliği abdyi fazlasıyla rahatsız ediyor.teröre verdiği desteğin ardından israilin işgal politikasını desteklemesi bu düşüncenin en bariz örneği.tüm gücüyle geri çekilmeye zorluyor türkiyeyi.asimetrik savaş sonrası test ediliyor egemenlik hakkımız.öncelikle israilin bölgesinde yaşadığı çaresizliği giderme peşinde abd.çünkü türkiyenin bölgesel güç olması emperyalizmin gücünü zayıflatıyor.bundan en çok etkilenen ülkenin israil olmasını siyonizmin tartışılır olmasında görmeli.büyük israil projesi yara almış durumda.terör örgütleri büyük çapta bir savaşın mağlubiyetini yaşıyor.terör koridoru rusya ve türkiyenin ortak hedefinde.bu durum emperyalistleri çaresiz bırakmış durumda.
34
kalktı göç eyledi türkmen obası şarkısını anımsıyorum sizi her gördüğümde.bir acının yazıyı dökümü gibi saatler.gerçek tarihin acısı gönülleri sızlatan.vatan bellediğimiz bu toprakta korkularla geçmiş zaman.72 millet aynı yoksulluğun yüzü gibi çamurdan ve balçıktan müteşekkildi adeta.nazım hikmetin kurtuşuş destanında anlatılır yürek burkan hikayemiz.kuvveden fiile geçmiş gibidir çaresizliğimiz.şimdi mermerlerde çarpan kalbi farketme zamanı.şehirlerimiz büyüyor yarınlarımız çiçek açıyor toprakta.güller sulayan abideleri yükseltme zamanı şimdi.çünkü korkularımızı keşfettiğimiz zaman bir benlik sevdasıyla yüzlerin ağardığı görülecek.
35
cinsel özgürlüğün dindeki yeri nedir sorusu için cezalandırmanın esnekliğine bakılabilir.nitekim sosyal ilişkiler türk kanunlarında herkese eşit muameleye dikkat çekmiştir.aile kurumu insan doğası için gerekli bir anlayış olduğu gibi fert ve cemiyetin sütünlarından biridir.her ideolojide bu kuruma güven duyulmuş ve ahlaki temelde toplumu ayakta tutan bir olgu gözüyle bakılmış.eş seçiminde tarafların hakları korunmak istenmiştir çağdaş hukukta.islam hukuku ruhunu ayetlerden alan bir nizam getirir topluma.ama içtihat farklılıkları hukuktada görülmüş tarihte değişik ekollerle adından söz ettirmiş insan hürriyeti için uygulanabilirliği güçleşmiştir zamanla.günümüz dünyasında islamdan anlaşılan yine fikir dünyamızın çizdiği teorik gerçekliğin pratiğe yansıma sorunsalıdır.
36
bu ülke işsizine sahip çıkmadıkça güzel şehirler inşa edip yollar ve havaalanları açsın ne yazar.yılda 60 milyar lira kayıptır ülke ekonomisi için işsizlik maaşlarına giden miktarla.bu ülke mesleksizlerin iş bulamadığı kalifiye işçilerin arandığı bir ülke.bunlar hesap dışı tutuluyor nedense.işte insanların emeğini hoyratça harcayan yöneticileri bu tabloyu düşünmeye davet ediyorum.bankaların hortumlandığı yılları özleyenler için bu iç acıtıcı durum bir bahanedir ülke ekonomisini çöküşe uğratma amacı için.1 nisan sabahı nasıl bir ülkeye uyanacak türkiye.çünkü hainlerin iştahını kabartıyor milli servetimiz.bu halkın yüzü gülerse müstevlilerin ıstırabı oluyor rafaha yaklaşma ihtimalimiz.onun için vicdanlı davranarak geleceğimize sahip çıkın yani oylarınıza.
37
pkknın yönetici kadrosuna darbe.bölgedeki hareketlilik gözetleniyor.tsk silahlı güç olarak güvenliğini sağlayacak durumdadır artık.türkiye dış güçler tarafından baskı altına alınmak isteniyor.iç karışıklık çıkarılmak istenmesi yerini ticaret savaşlarına bıraktı.türk ekonomisi bu darboğazdan kurtulunca israili ortadoğuda güç olarak konuşlandırmak hamlesi islam ülkelerini korkutma hevesidir işgali yasallaştırmak isteyen abd için.türkiye güçlü ekonomisini teknoloji transferiyle destekledikçe sanayisi devler ligine çıkacaktır kuşkusuz.batıyı endişelendiren türk dış politikasının kendi aleyhlerinde genişlik kazanmasıdır.islam ülkeleri dayanışma göstermesi halinde bu saldırıları boşa çıkaracaktır.haç ve hilal kavgası yeni bir evreye girmiştir mazlum coğrafyanın dirilişiyle.
38
nasa araştırmalarını takip ediyorum.bilgisayar için çok yönlü programlama imkanı mevcüt.bir nevi metrixin adım adım gerçekleşmesi.makinelerin ışığı algılama kapastesi üzerine çalışma yürütmekle uzay çağının olanaklarını elde etme projesi.yazılımlar komutları nasıl tanımlar sorusu için yeni bilgileri uygulamada bilimin imkanlarına duyulacak güven.
adeta yeni bir cephe oluşturmuş demokratik güç birliği.devlet bütçesinden ayrılacak 10 milyar dolarla bütün işsizlere asgari ücretle maaş bağlanabilir.bir siyasi boşluğun ortaya çıkması beklenir mi muhalefetin seçimi kazanmasıyla.bu kutuplaşmanın anlamsızlığıdır belkide terör örgütlerinin devlete yakın durması.bu durumda ak partiyi suçlamak bir bahane sayılması gerekir dış güçlerden destek aldığı kanıya yaslanarak
39
ayasofya ibadete açılıyor.bunun müjdesini verdi devletin en yetkili ağzı.ruhları inkılaba sevkeden huşu içinde dinlediğimiz selatin camilerden okunan ezanlar.sabahın mahmurluğunu hissedercesine kubbede yankı bulan ayeti kerimeler.işte bu hissiyatı feveran ettiren mahrumiyet.yanıbaşında süleymaniye şehr-i ramazana hazırlanıyor.mahyalarıyla kalbimizi okşayacak uhreviyatı rahmetten bir esinti gibi ışıklı desenler.bu ruhları saran inşirah kalbi teskin eden bir şelale gibi.suların derinliğine vardıkça bir sekine gibi denizin dinginliğine varıyoruz ummanların.neler görülmezki hicab örtüsünü kaldırınca gökler.tıpkı mesnevinin aydınlığında yıkanmak gibi fetihler taşırır gönüller zamanın aksülame bulduğu fecre dair ışıklarda.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.