- 233 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARDEŞ TÜRKÜLERİ.
KARDEŞ TÜRKÜLERİ VE TARİHÇESİ.
Kardeş Türküler uluslararası açılmanın ilk denemesini Henri Levis yaptı. Müzik albümlerinin yanı sıra “Vizontele “ ve “Vizontele Tuuba“ adlı filmlere yaptıkları müziklerle sinema dünyasına giren Kardeş Türküler, şimdi de Hollywood’da Kürtçe söyleyecek. Özgün tarzları ve renkli müzikleriyle kısa sürede kendilerinden söz ettiren Kardeş Türküler, 12 Mayıs’ta gösterme girmesi beklenen Hollywood’un en yüksek bütçeli filmlerinden biri olan “Cennet Krallığı“ filminde, Kürtçe ve Arapça ezgiler seslendirecek.Yaptıkları müziklerle Türkiye’de yaşayan Kürt, Ermeni, Arap ve diğer halkların ilgi odağı haline gelen topluluk, filmde müzisyen Henri Levis ile birlikte çalışıyor.Filmin müzik yönetmeni tarafından, ocak ayının ortalarındaLondra’ya davet edilen Kardeş Türküler, burada 2 günlük çalışmalarını tamamladıktan sonraİstanbul’a döndü. KUDÜS GİRİŞİNDE KÜRTÇE Selahattin Eyyubi Kudüs’e giriş sahnesinde Kürtçe melodiler okuyan topluluk, bazı sahnelerde Arapça ilahiler de seslendiriyor.Kardeş Türküler topluluğunun solistlerinden Vedat Yıldırım, bazı gazetelerde çıkan “Cennet Krallığı“ filminin müziklerini Kardeş Türküler yapıyor” gibi haberlerin doğru olmadığını vurgulayarak Filmin müziğini Henri Levis isminde İngiliz bir müzisyen yapıyor.Biz sadece filmin bazı sahnelerinde, Kürtçe doğaçlama ve ezgiler okuduk dedi. Film Ortadoğu’da geçtiği için, bu topraklara ait bir müziğe yer verilmesi istendiğini belirten Yıldırım şunları söyledi: “Filmin bazı sahneleri Ortadoğu’da ve Kudüs’te geçtiği için tabii bu toprakların dokuları işlenmek istenmiş.Henri Levis, bizi tanıdığı için filmin yönetmenliğini önermiş.Bunun üzerine Londra’ya davet edildik.İlk önce filmi izledik.Ondan sonra çalışmaya karar verdik.Ardından belli sahnelerde doğaçlama ezgiler okuduk.Kürtçe ve Arapça seslendirmelerde bulunduk.Kürtçe bildiğimiz için daha çok bu dili kullandık.Ama sınırlı da olsa Arapça ilahiler seslendirdik.Özellikle Selahattin Eyyubi’nin olduğu bölümlerde Kürtçe okuduk“ HOLYWOOD TEHLİKELİDİR Yıldırım, Holywood piyasasına ilişkin düşüncelerini ise şöyle dile getirdi:”Holywood piyasası tehlikelidir.Onun için uygun insan ve projelerle çalışılması gerektiğini düşünüyoruz.Elinizde olmayan dünya piyasasına hakim olan bin mekanizma.Tabi ki, eksi ve artıları da oldukça fazladır. Çekilen birçok filmde bu açıkça ortaya çıkıyor. Onun için Ridley Scott gibi bir yönetmenle çalışmak, tabii ki bizim için farklı.”Kendileri gibi alternatif duruş sergileyen bir grubun Holywood piyasasında çalışmasının zor olduğunu vurgulayan Yıldırım, ilmin genel anlamıyla barışçıl olduğunu ve Hıristyanların kendi özeleştirilerini verdiğini kaydetti Yıldırım, film yönetmeninin Selahattin Eyyubi’nin Kürt olduğunu bildiği halde filme yansıtmamasının da dikkat çekici nokta olduğunu belirtti. Gladyatör filminin yönetmeni Ridley Scott tarafından çekilen 140 milyon dolarlık “Cennet Krallığı“ filminde (Kingdom of Heaven) Orlando Bloom, Eva Gren, Liam Neeson ve Jeremy Irons gibi ünlü oyuncular rol alıyor.12. yüzyılda, şövalyeliğe yükselen bir demircinin Haçlı savaşları sırasında Kudüs’ü kurtarmak için giriştiği mücadelenin anlatıldığı film, Selahattin Eyyubi dönemini de kapsıyor.Hristyan, Yahudi ve Müslüman halklarının Kudüs’ü kendi egemenliklerine almak için yaptığı savaşları beyazperdeye yansıtan filmin, özellikle Hristyan dünyasında nasıl karşılanacağı şimdiden merak konusu.Müslüman dünyasını dana uygar ve gelişmiş , Haçlı dünyasını ise vahşi ve barbar olarak yorumlayan filmin, Batı dünyasında bir tartışmaya yol acması bekleniyor.Filmde Hristyanlar savaş yanlısı ve işgalcigibi yansıtılırken, Selahattin Eyyubi’nin ise Kudüs’e barış getirdiği işleniyor. Senarist William Monahan’ın ünlü yazar Amin Malouf’un “Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri (1096-1291)” adlı kitabından ilham aldığı filme Yahudi, Hristyan ve Müslümanların kardeşçe yaşadığı bir kenti anımsatması için “Cennet Krallığı“ adı verilmiş.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.