- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hoş geldin Noel!
Noel sevilmez mi! Sevilir, yılın en güzel ayları arasındadır ve insanlarda ki yapaysal olsa bile değişik sevinçleri görmek ve hissetmek, çocukların Noel akşamı alacakları hediyeler için tahminler yürütmesi ve sevgi gerilimleri ve heyecanları yaşaması mükemmel bir duygudur.
Sevgiyorum Noel’i bu yüzden! Çünkü okumaya en çok zaman ayırdığım zaman dilimidir Noel günleri.
Gelişin dinlenmeme ve kendime biraz daha fazla zaman ayırmama vesile olacağı için hüzünle mutluluk arasında giden günleri seninle yaşayacağım için sana minnetarım. Bu gün işyerimde masamı toparlarken, masama hoşça kal demek bile hüzünlüydü. Ama dinlenmek sevinci hüzünü ve özel hüzünleri bir çırpıda yenerek üstün geldi.
Koca bir yılın 357. günü de bu gün bitmek üzere ve Almanya ve Avrupa ülkelerinin çoğunda resmi tatil bu gün öğleden sonra başladı. Avrupa ülkelerinde „Noel Tatili“ olarak adlandırılan bu süreçten yaklaşık 11 milyon ilk ve ortaöğrenim de okuyan öğrencı ve iki milyonun üstünde de üniversite ve yüksek okul öğrencileri için ikibuçuk haftalık süre başlamış oldu.
Bizler de bu eğitim kurumlarında çalışan emekçiler olarak, bu tatilden nasibimizi aldık ve tatile başlamış olduk. Şahsım adına bu ikibuçuk haftalık sürenin yüzdeyüzünü okuyarak geçirmeye çalışacağım ve yılın bir blançosunu çıkararak eksikliklerimi görmek için kendimle de hesaplaşacağım. Yani öz eleştri yaparak kendimi sorgulayacağım.
Bu süreçte Hannah Arent’i, Gorki’nin Edebiyat üzerine eleştirilerini ve Gerhard Konzelmann’ın Ortadoğu’nun Uğursuz Savaşı üzerine 1990 yılların sonunda yazdığı eserleri aralıksız okumak için zaman ayıracağım. Çünkü pandemi denen illetten dolayı ne Isviçre’ye, Ne Avusturya’ya, ne de Kanada’ya gitme imkanım yoktur. Bu sebepten dolayı pencerenin önüne oturup gelip geçmeyen insanları seyretmek yerine kitap sayfalarına gömülerek felsefenin derinliklerine inmeye uğraşacağım. Umarım her şey Noel’e özgü şartlarda gider ve sadece ben değil, tüm insanlık hak ettiği daha iyi yerlere gelmek için gereken özveriyi gösterme zahmetine de katlanır.
Dünyanın bir çok ülkesinde baş gösteren ağır kış şartları altında yaşamak zorunda kalan insanlığın büyük ve yoksul kesimini zor günlerin beklediğini de vurgulamadan geçmek duyarsızlık olacağı için burada hayata geçirilen ve geçirilmek için çaba gösteren kurumlara da elimden gelen çabayı kişisel olarak göstermeyi de hedeflerimin baş köşesine yerleştirdiğim için bu yıl biraz olsun daha müsterihim.
Bu vesileyle, herkese mutlu Noel tatilleri diliyor ve yeni yılın daha örgütlü mücadelelerle hedefine ulaşması uğruna duyarlı insanların daha çok çaba göstereceğine yürekten inanıyorum.
Saygılar
Pedagog Hasan Hüseyin Arslan – 22.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.