- 343 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
hayat denemeye değer
1
akp bütün iddiasını kaybetmiş bir parti.yönetimde meşruluk halkçılıkla mümkündür.umutlar tükeniyorsa hatayı yönetimde aramalı.saadet partisi hizmet partisi amaç iktidara gelmek değil bir hedef belirlemek.onun için fikir farklılığı bir sorun olmaktan çıkarılmalı.kimlik siyaseti aynileşme anlamında görülmemeli.faaliyet için somut prensiplerle çalışmalar yapılmalı islam sanatı için yeni bir soluk getirmek sinemaya.modern sorunları işliyordu geçmişte islamcı sinema.tebliğ amaçlı filmler roman ve hikayeleri sanatsal bir dille seyirciye taşımak.bunlar mümkündür.bir konu etrafında gelişen olaylar.sanatsal olarak böyle bir imkanı var.bunları değerlendirmek hikayeyi kendimizde görmekle başlar.saygılarımla.
2
fenerbahçenin top taşıyıcı forvete ihtiyacı var.oyunu organize edecek.futbolda rekabet güçlü takımların işi.onun için futbolcu yeteneklerini ortaya koymada şampiyonluğu göğüslemek için sahaya çıkar.fenerbahçe için eksik olan ne.avrupada geçmiş yıllarda alınan başarı güzel futbolla gelmişti.yetersiz kadro ve inançsız futbolla bu kadar yol alınır.fenerbahçew gelecek yılları düşündüğünde transfer için bir kurul oluşturmalı ve bu kurulla yıldız oyuncuları takıma kazandırmak amaç olmalı.
3
ışık hızını aşmak zamanda kırılmaya neden olur.izafiyet teorisininin çıkış noktası bu.evrendeki harekette görmeli bu teoriyi.bigbang teorisi.evrenin bir patlamayla genişlediği varsayımı iddiasına dayanır.evrenin genişlemesi ve anti madde teoremi bunu kanıtlar niteliktedir.evrenin sonsuzluğu mekan algısıyla anlaşılır.özellikle moleküllerin oluşumunda bu teori evrenin oluşumuna açıklık getirirf
4
libido osman kimi seveceğini bilmeyen delikanlı.yolu düşmüş istanbula.göz kestirmiş bir semti son anda kurtulmuş dayak yemekten.yoksa nezarethanede bir kamyon dayak yemek işten bile değildi.polislerden.nasıl olduysa öğrenmiş hayatı.köydeki araziyle geçinmek zordu.yakışıklı olduğunu farketmiş kızlar üstüne çekidüzen verince.ama insanoğlu çiğ süt emmiş kimse sosyetik kızları anlayamazdı bu şehirde.ezik kalmış insanlar arasında.çünkü farkedilen bir şeydi yoksulluğu.nasıl bitecek filim derken bir meyhanede garsonluğa başladı.toplum hayatının inceliklerini öğrendi libido osman.sesinin güzel olduğu keşfedilince şarkıcılığa başladı ortaköyde.belki tanırsın.ortadan ayırdığı saçlarıyla cumhuriyet meyhanesine takılırdı.kızlara sarkıntılık yaptığı iddiasıyla gözaltına alındı.acaba suçsuzluğunu nasıl ispat edecek.
5
profesör ekranda sömürge tarihini anlatıyordu.hafta sonunu kız arkadaşıyla geçirecekti her pazar olduğu gibi.maddi külfet altına girmek istemediğinden evlilik kararı alamıyorlardı.hayat her geçen gün pahalılaşıyor ev kiraları yükseliyordu.babasının evi olan bu kenar mahallede mahsur kalmıştı adeta.yeni bir hayal mi diye seslendi babası.bu soruya kanalı değiştirmekle yanıt verdi.yoksul sofrasında ne konuşulur diye düşündü.yeni çıkmıştı hastaneden.doktorlara inandıramadığı sorunları vardı.anlayabilmiş olsalar bir kere hayatı altüst olmuştu.biz hekimiz bize anlatabilirsin demişti doktor.düşündükleri gibi değildi durumu.şimdi ne yapmalı işkenceye katlanmaktan başka çaresi yoktu.
6
sözde gerilla savaşı veriyorlar.ama emperyalizmin milis gücü konumundalar.halkçılığada saygı duyduklarına inanmıyorum.kürtlerin türklerle bir sorunu yok.sorun sistemin yasakçılığında.halklara özgürlük tanımıyor rejim.insanki bu oyunlar içinde neye inanacağını bilemiyor.faşizm veya kemalizm sosyalist düşüncenin evrim geçirmesine dayandırıyor işbirlikçiliği.pkknin bir devlet kurma isteği bir savaş yaşattı bölgeye.sıcak temasa girmeleri kolay değil.düzenli ordu kayıplara neden olmaz.afrinde amerikan silahları direniş için yeterli değil.türk ordusu uçaklarla bombalıyor tanklarla ilerliyor.kıskaca almış teröristleri.türkiyedeki kürtler ne düşünüyor bu konuda.sosyolojik şartlar görüş beyan etmeye izin vermiyor.ama seçimlerde hdpyi destekleyenler çoğunlukta.onun için operasyonlar çok yönlü sürdürülüyor.
7
cumhuriyetin kuruluş felsefesini düşününce altın oku temsil eden chp çağdaşlığı kendine mal etmiş uygarlaşmayı hangi ölçülerde görmüştür.bugün akpnin yaptığı çok sesliliği manipüle etmede dini referansları güncelleştirme düşüncesidir.özgürlükleri kısıtlamak yönetsel düşüncenin kritiğini militarist güçte görmesi ve kemalizmi yaygınlaştırma.eksik olan nedir bu durumda.sivilleşme ve örgütlülük yasakçılığın pençesinde.aynı şekilde emperyalist güçler kan ve barut üzerinden güç devşiriyor kendi çıkarları için.bunun için dini duyguları istismar ediyor barbarlığın yıkıcılığına karşın.
8
kürtlerin yurt olarak gördüğü bu coğrafya işgalci güçlerin kontrolünde mi..gerilla açıkça meydan okuyor türkiyeye.girdiği sıcak çatışmalar onlarca türk askerinin ölümüne neden oluyor.onca para ve askeri yığınağa karşın bu isyanı sonlandırmak mümkün olmuyor.kürt halkı bu direnişi haklı görüyor nedense.türkiye etnik yapısıyla milliyetçilik anlamında gerilemiş durumda.ekonomi ülke bazında refah getirme umudunu yaşatıyor.konjöktürel şartlar unutulmamalı.halkı sokağa dökmek örgütsellik açısından bir ilerleme.kendi kaderini belirlemek kürt halkının tercihine bırakılmalı.her şeyden önce bir kültür devrimi amaçlanmıştır sosyalist düşünce anlayışında.marxtan sonra lenin bu teoriyi prastiğe dökmüş devrimci bir kuşak yetiştirmiştir aydınlanmanın son noktası.bugün dünya üniversitelerinde ve devletlerrinde hala bu düşünceyi savunan çoğunluk var.sendikalaşmada olduğu gibi sanatıda özgürleştirme amaç olmalı.kürt coğrafyası ekonomik bağımsızlıkta görmeli geleceğin dünyasında kendini.endüstriyel üretim aşama aşama ilerletilerek eşit şartlarda üretime gidilmeli
9
akademik olarak tartışılan konular.pozitivizme yaslanır filozoflar.vatan kavramı ilhamını fransız ihtilalinden alır.genelde ırk temelli bir milliyetçılık.politzer ya da marx agust comtun metodolojisinin ideolojik olarak yansımasıdır fikre.şehir devletlerinin ortasya çıkışıyla materyalist düşüncede yanıt bulur kavramsallaşma.eşitlik ve adaletle konulara eğilir sosyalizm.faşizmin totalirizmine karşı halkçılığı öne çıkarır devrimci duruş.hak talebi örgütlenmeyi gerekli kılar.sonuçta kültürle tanımlanır mücadele.emperyalizmin faşizmi kullanmak istemesi yeni bir sömürgecilik türüdür.çünkü özgürlüklere el koyar baskıcı rejimler.
10
kapitalizmin dayanağı sermayenin kullanıldığı üretim araçlarının rekabet şartlarında malların piyasalarda alıcıya ulaşmasıdır.başlangıçta girişimcilikte eşitlik gibi haklı çıkaqrılmak istenen bu ekonomik model varlıklarını işçi sınıfının sömürülmesine borçludur.gelir farkının açıldığı günümüz şartlarında refahın paylaşılmasını imkansız hale getirmiştir.onun için devletler ekonomik denetin yetkisini kaybetmeyle sonuçlanmıştır dengesizlik.lüx hayat yaşayan zengin sınıf sefalete karşı duyarsız kalmıştır.sürekli kazanma gayesi bir tüketici sınıf yaratmıştır adeta.bu gibi tablolar aslında insanları fazlasıyla ilgilendirir.sanata ve kültüre yatırım emeğin sömürülmesini haklı çıkarmaz.
11
edebiyatta devrimcilik nazım hikmetle başlar.türk kültüründe kominist düşüncenin ipuçlarını arar şeyh bedrettin destanında.alevi kültür bu yakınlığın örneğidir.çğa göre yorumlamakla varılan bir sonuçtur inancın ideolojiye yakınlaşması.kuranın felsefeye bakışı çok ilginçtir.onlar şimşeğin aydınlığında bir süre yürürler sonra ansızın karanlıkta kalırlar.toplum nezdinde modern olanın yorumlamada ölçü kabul edildiğini doğru düşünce varsayarsak inancın bütünleyen bir konum kazandığı görülür insan hayatında.
12
islamcı dergileri yakından takip ediyorum.batılı yazarların izinden gidiyor.akplilerde demokrasiyi savunuyor.ama kültür anlamında avrupanın gerisindeyiz.kendi geleneklerimize de yabancılatık.islamcılığın banisi necip fazıl batı kültürünün iflasını görüyordu.ama zaman değişti şimdi uyuşturucuyla zehirleniyot ahlaksızlığı teşvik adına.bunlar bildiğimiz konular yasaklamayla bir sonuç alınamaz.islam avrupaya ne gibi yenilikler getirir müslümanlara bakınca ümitsizliğe kapılıyor kitleler.türk devleti etnik kimliklere bazı sınırlamalar getirmiş.ırkçılık nqazi felsefesinin çıkış naoktasıdır.diğer ırklara karşı üstünlük iddia etmek.günümüz şartlarında özel hayatın sınırları hukukla belirlenmiş ve vicdani özgürlüğe göre tanzim edilmiş hayatlar.imkan dahilinde islam sanatı.ama özgürlük kazandırmıyorsa hayata tutunma imkanı da kalmaz.
13
ahmet arifden biliyoruz kürtçülüğü.sonra ytlmaz odabaşı gibi şairler.aykırı duruşuyla küçük iskenderde kürt kimliğine yeni tanımlar getiriyor.bunlar türk şiiri içinde bir zenginlik olarak görülüyor.ahmet kaya ve kızılırmak kürt sanatının öncülerinden.yılmaz güney gibi sinemacılar filmlerinde savundukları devrimci görüşle halkçılık için bir yenilik sayılır.tabiki geri kalmışlık bir sorun olarak görülmüş aydınlar için.bu siyasete olduğu gibi topluma da yansımış.sanattaki arayış hangi kriterleri kapsar.bir hayat görüşü olarak hayatı anlamlandırma çabasıdır sanat için ürün vermek.özelde halkçılık tiyatro ve sinemada varolduğu gibi bir kısır döngüye düşme tehlikesi taşır sınırlamalar.
14
hayat denemeye değer dedi hülya.kendini bir sinema güzeli sanıyordu.halkın gelir seviyesi gözönünde tutulduğunda durumu iyi sayılırdı.ergenliğinde denetime alınmak istemişti ama sonra ekonomik özgürlüğüne kavuşur kavuşmaz hayatı konusunda kendine buyruk yaşama kararı almıştı.böyle düşünülürdü toplum.insanların yoksunluğuyla avunurdu kendini bir davaya adamış kimseler.şartların belirlediği hayatın acımasızlığı uzaklaştırdı onu insanlardan.nerden ilham alacağını bilemiyordu her seferinde.vazgeçilmez bir insan değildi yaşadığı sorunlara bakılınca.kitaplara bağlı kalmak ve özlemini duyduğu aile hayatına kavuşmak için dinine bağlı bir kadınla izdivaç makul bir davranış sayılırdı.tamamen sanattan uzak kalmak.yaşadığı yalnızlığı düşününce kimseden vazgeçmek zorunda olmadığını düşündü
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.