- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LÜTFULLAH SAMİ AKALIN.
LÜTFULLAH SAMİ AKALİN.
Günümüz şair, yazar ve çevirmenlerinden. 2 Kasım 1924 günü İstanbul’da dünyaya geldi. Tam adı Lütfullah Sami Akalın. Yükseköğrenimini Ankara Üniversitesi Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladı. Ardından çeşitli liselerde ve Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nde edebiyat öğretmeni olarak çalıştı.1955-56 yılları arasında ABD’de Illionis Üniversitesi’nde engelli çocukların eğitimi ve genel antropoloji konularında uygulamalı çalışmalar yaptı. 1968’de “Dede Korkut Kitabının Folklor Bakımından Değerlendirilmesi” başlıklı tez çalışması ile doktorasını verdi. Daha sonra İstanbul’da Atatürk Erkek ve Vefa liselerinde Türkçe ve edebiyat derslerini okuttu. 1943 yılında şiir yazmaya başladı.
L. Sami Akalın, 1973 yılında Taiwan’da düzenlenen İkinci Dünya Şairleri Kongresi’ne katıldı. 1982’de Boğaziçi Üniversitesi’nde; 1984-89 yılları arasında ise İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nde halkbilim doçenti olarak öğretim görevliliği yaptı. Akalın, araştırmaları ve çeşitli ülkelerin edebiyatlarından Türkçe diline kazandırdığı şiirler ve yine farklı ülkelerin şiirlerinden yapmış olduğu antoloji çalışmaları ile adından söz ettirdi.
International Who’s Who in Poetry ve Centro Studi e Scambi Internazionali Accademia Internaziole L. Da Vinci üyesi olan Sami Akalın’ın halk bilim araştırmaları, şiir kitapları ve çeşitli dillerden derlediği antolojileri ve şiir çevirilerinin yanı sıra pek çok şiiri de bulunmaktadır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.