- 264 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
zamana tutuklu kalmak
1
seçim sistemi yüksek temsili getiriyor.biden fazla tercihin getirilmesi seçmenin iki partiyi de onaylanması anlamına geliyor bu hiçbir şekilde oy çoğunluğunu etkilemez.ayrıca ittifak partiler için hükümet kurmada çok daha elverişli olacak.
2
gaziosmanpaşada okurken arkadaşla sultanahmet mitingine katılmıştık.doksanlı yılların başıydı.herkes bir çabanın içindeydi.cemaatlere rağbet o yıllarda başladı.şevki yılmazın konferansları siyonizmden bahsediyordu.dünya halklarını köleleştirmişti yahudiler.bir çok konuda haklıydı.osmanlının yıkılışı islamı durdurmak içindi.çarşamba cemaati değişik yaşam tarzlarıyla dikkat çekiyordu.sonra cübbeli ahmetin adını duymağa başladık.tasavvuf büyüklerinin yolundan gitme amacı islama hizmet etmenin şartlarından olduğunu iddia ediyordu.dünya hayatı için yeni kapılar açılıyor insanlar bu halkaya dahilm olmak istiyordu.mahmut efendinin icazetini almıştı büyük ihtimalle.sonra ben üniversiteye gitim öğrenim gördüğüm şehir olan sivasta küçük çapta çalışmaların içinde oldum.şiir ve yazılar yazıyordum.istanbula dönünce bir vesileyle cübbeli ahmetin vaazına iştirak ettik.etkileyici bir konuşmaqsı vardı.28 şubatın karışıklığı yaşanıyordu.herkes kendi kabuğuna çekilmiş ortalığın sakinleşmesini bekliyordu.daha sonra islami kanallar açıldı dini tebliğ ticarileşmeye başladı.bu geçmişe duyulan özlemin ötesinde sahiplenilmesi gereken ciddiyet için bir suçlamadır.kişileri hedef alan bir duruş değildir asla.reklamla dini tebliğ etme yanlışlığı herkesi rahatsız ediyor.
3
bilim ve felsefe ilişkisinde islamın öğrenim anlamında getirdiği yenilikler.baılıların felsefeyi yorumlama biçiminden öte bir katkı sunmuşlar moderne ulaşma yolunda.ilk labratuvarın kuruluşu mekanik bilim ve saire.ibni cebirin atom üzerindeki görüşü evreni açıklama paradoksuna katkı sunmuştur.islam inanca ontolojik bir bakış kazandırır.evreni anlamlandırma ve mucizelere getirdiği bakış bilim düşüncesinin doğmasına neden olmuş ve bilim için efsaneler türetilmiştir.matematik ve fizik üzerindeki düşüncelerle yorgun düşmüşler bir zaman sonra.bunun nedenleri nelerdir
3
şehirleşme için çalışmalarınızı takdir ediyoruz.yönetimde kurumsallaşma istanbulun bir bütün olarak değerlendirme ve sosyal ihtiyaçların karşılanması toplumun sosyal hayata katılımıyla mümkün.çok yönlü çalışmalar kent yaşamı için elverişli hale getirmek anlamına gelir ümraniyenin.meslek edindirme gibi çalışmaların yanısıra insanları sanat için kazandirma amacı da güdülmeli.çalışmalarınızı halk takdir ediyor.cadde ve sokak düzenlemeli uygulanabilir projeler olmalı ki şehir için soluklanmak mümkün olsun.yani şehirleşmeye öncülük etmeli ümraniye belediyesi.bunun için kaçınmamalı yapılacak hizmetlerden.
4
ibda-cnin faaliyetini ve misyonunu taraf dergisiyle öğrendik.o günden sonra islam birliğine inandık.emperyalizmle savaşırken zihin inşasında ihmal ettiğimiz daha doğrusu uzak kaldığımız problemler yaşadık.yani ideolojik tavır alışta batı kültürünü özgürlük vadedecek yönleriyle tanıyamadık.arkada bir külliyat bırakılmasına rağmen bir fikir inşa edemedik.akzuhur doksanlı yılların başında islamcılığın çizgilerini belirliyordu.şimdi steril bir ortamda sesszliğe gömülüşüne tanık oluyoruz inanç dünyamızın.aylık dergi yıllarca işkencesini yaşamış bu davanın.örgütlenme şansı tanınmadığı bir ortamda ne yazıkki düşünce dünyalarıda çoraklaşmış durumda.böyle düşünüldüğünde bu fikirsel çürüyüşe müstağni kalamayız.teoriden pratiğe geçişte nasıl bir yol izlenecek bunlar çok daha önce açıklanmıştır ama teşkilatlanma muvaffak olmanın şartı gibi görülüyor.marksist literatüre baş vurmak tereddüdü içinde bir geri çekilme mefkürelerden vaz geçme yanlışlığı yaşıyoruz.bunun nedeni tabiki inanç dünyamızın devrimcilik fikrine uzak durmasıdır.geleneksel islamı aşan bir tutuculuk içinde bu tür örgütleri bir fırsat olarak görme yanlışlığından kaynaklanıyor.
5
diriliş partisi doksanlı yıllarda kuruldu.fikri gerekçesini yine çağdaş islam düşüncesini oluşturan toplum insan ve gayeden alıyor.kısaca toplumda bir gaye üzerinde organize olmakla insana yüklenen ödev.geniş kitlelerin desteğini almak sağlam duruş sergilenen organizasyonla mümkün.edebiyatın davaya katkısı diğer sanat dalları düşünüldüğünde bir kıymet ittihaz eder.estetik düşünceyi insana sunmada aklın kabul ölçüsüdür.bunu karakoçun şiirlerinde görürüz.bu öncü kuşağa düşen görev hakkın bayraktarlığını yapmak için fikirleri iyi analiz etmede islamın mirasını baş tacı etmesi.vahyin soluğuyla varoluş gerekçesini ortaya koymak.yola çıkmak için bir işaret bekleyen umutsuz kitlelere çare olmaktır siyaset.çalışmalarınızda başarılar dilerim.allaha emanet olun.saygılarımla.
6
insan hiç bir kitap okumadan bir okul veya özel eğitim almadan bilim ve sanatın hakikatini tanıyabilir.öğrendiği şeyler ne anlam ifade edebilir.örneğin yerçekimi kanunu yanıcı maddelerin doğası gibi.yıldırımlardan anlayabilir elektriğin varlığını.insan belleğinin bilgisayarla olan benzerliği.insan toplum olarak var olduğundan bu bilgi bir silah gibi kullanılır.bir kadına sahip olmak gibi yönetme arzusu ikna ve kabiliyetleri ortaya çıkarır.inancın durduğu yer varoluşsal olarak gerçeği ve hakikatı sorgulama ve üstün bir varlık için yaşama isteğiyle temerküz eder sosyalleşme içinde.ölüm gerçeğini keşfeden insan kısacık hayatta neden var olduğu üzerinde düşünür.madde ve ruh çelişkisi inanç farklılıklarını ortaya çıkarır.savaşlar başlar vesaire.bu hakikatten yola çıkılınca uygarlık denen şeyin bugün ne anlam ifade ettğini görürüz.
7
avrupa birliğini öncelikli mesele haline getirecek politikalar izlenmeli.uyum yasalarının gerektirdiği prosedürler uygulamaya geçirilmeli.türkiyenin çıkarları bunu gerektiriyor.beklenen gelişmeleri dikkate alarak kültür sanat alanına yansıyacak değişiklik için ortak çalışma alanları belirlenmeli.birliğe katkımızın olabileceği politikalar görüşmeler yapılarak radikal değişikliklere gitmek ve ikna edici olmak amacı olmalı türkiyenin.eğitim kültür ve ekonominin yanısıra çokkültürlülük ve örgütlenme hakkına saygı duyulmalı.ekonomide ülke çapında başlangıç olarak küçük ölçekli imalatların açılışına öncülük ederek her ilin ihtiyacını karşılayacak atılımlara gitmek bölgeler arası gelişmişlik farkını ortadan kaldıracak adımlar atılmalı.toprak reformuna gidilerek endüstriyel çalışmaların içinde olmak.hizmet verecek tesis sayısını artırma ve meraların hayvancılığa açılması yönünde kararlar almak için bölge insanının taleplerini dinlemek.ekonomimizi parlak günler beklemektedir.üretken bir ekonomiyi bütün yurtta yaygınlaştırmalı
8
güneşi özleyen kızlar grubuydu rüzgara bırakmak istediği saçları.kaldırımlar akıyordu umuda.varlığı yoksunluk yaşatmıştı sahiplenmeye.istanbul ki bulma özlemini öldüren bir gururla anlayışsızlığı dayatırdı.evet süheyle okul arkadaşlığından fazlasıydı birlikteliği.sırlarını açmak istediğinde birlikte camdan baktıkları sokağı ışıtan lambaya takılırdı gözleri.evet sahip olmak istediği şeyler uzaklarda.gözleri dolardı ne zaman yoksulluğu düşünse.sokakların anlatılmazlığıyla avuturdu kalbini.yine ne düşünüyorsun diye sorduklarında yüzü anlamsız bir kuyuya akardı adeta.sarılmak kucaklaşmak istediği duygulara yabancı olduğundan geçiştirirdi muhataplarını.leyla nerdesin kaç saattir sana ulaşamıyoruz.ablasının sesiydi.bir rüyadan uyanmış gibi silkindi tembellikten tamam geliyorum çocukların bir eksiği var mı.kendini yükümlü görmesi yanlıştı belkide.insan kalbinin enginliğini gördü yalnızlığı biriktire biriktire.yinede dünyaları verseler dahi değiştirmezdi hayatını.
9
afrin operasyonu türk ekonomisini nasıl etkiler.öncelikle güçlü türkiye imajı türk lirasının değer artışına neden olur.ayrıca türkiye sermaye çeken bir pozisyona geçebilir.moral bulan ülke insanı devletine güvenmeye başlar.bir çok etkeni var harekatın
amerika kendi çıkarları için terörü kullanıyor.rusya buna karşı çıkıyor ve bölge devletleriyle anlaşma yolunu seçiyor.türkiye aslında bu pperasyonda yalnızdır.türkiyenin bölgeyi dizayn politikası bir tehdit olarak görüyor çıkarlarına.bekle gör politikası türkiyenin lehinedir.çünkü ortadoğuya barış türkiyenin güçlü olarak çıkmasını sağlayacak bu savaştan.
10
türkiye bölgede dönüştürücü bir aktör olarak bölge ülkelerine demokrasi götürebilir mi.amerika ve batı ülkeleri bu konuda endişeli.kapsamı sınırlı tutma isteği bundan kaynaklanıyor.esat tipik bir ortadoğu politikacısı.bakışımızı değiştirirsek zalim bir insan olduğu görülür.amerika ve batı göz yumdu bu zülme.islam ülkeleri yönetimde bir devrim yaratarak bir modern görünüm kazanamazmı.terör örgütleri hangin yanlışlıktan doğuyor.
11
görüntünden özel bir insan olduğuna inandım.başlangıçta sultanahmeti gezdik turistlerle selamlaştık.gidilecek yollar konuşulacak konular.ekrandan uzak duruyorsun.sana sevgi duyuyorum.isyanınıda anlıyorum.ne isteyebiliriz hayattan.bir cam gibi kırılgan yüzün hüzne gark olmuş adeta.insanki toprakla çamur arasında.insanki tanrının müvevheri.çiçeklerle uğurlanır yolcular.hüznün tuttuğu aynada kırılmış fesleğenler.yazgısıyla kirletilir günler.her sabah yeniden uyandırmak güneşi.yaylalarda konaklamak.zirvelerinde gezinmek dağların kardeş türkülerle.anlatması güç hayatın ortasındaki çelişkileri.ölümlere sakladığımız düşler için bir sevda yaratmışız.bunları yeniden yaşamak.gözlerine dokunmak kadar anlamsız.
12
insanı sapıklıklar canından bezdirir.kötülüğe maruz kalmak an meselesi.konferansta böyle konuşuyordu akademisyen.nietzschenin ahlak bütün şeytanlıklar bilir sözüne atıf yaptı karanlıkta kalan suçların masumiyet maskesiyle örtüldüğünü vurgulayarak.öğrenciler pür dikkat dinliyordu bu gizemli yabancıyı.aptallık gibi görünsede gerçekleri ifşa ediyordu.bundan rahatsızlık duydu bazı kimseler.salonu terkedenler de oldu.konuşmalar alkışlarla sonlanıyordu.ne için ordaydı bu kalabalık.kime karşı tavır alınması bekleniyordu.dışarı çıkmak istedi beynindeki sorunları yanıtsız bırakan bu kalabalığın içinden.yüreğine korku düşmüştü bir kere.özel hayatı kontrol edilmek isteniyordu ajanlar tarafından.hayatı için endişelenmeye başlamıştı.kimdi ve kimler için tehlike arzediyordu.bir öğrenciden fazlasımıydı siyasal kimliği.her şeyden şüphe duymaya başlamıştı insanların hayatına bakışını görünce.her yerde ondan bahsediliyordu.kaçıp kurtulmak istedi bir an bütün cesaretini toplayıp.inançlı olduğu için kendini suçlamaya başladı.bir beklentisi yoktu hayattan ama bir öğrenci olmaktan öte ideolojik beklentilerle doluydu hayatı.şiiri suçlamak bir üniversite kurumuna yakışmıyordu.iyice saçmalamaya başladı evde arkadaşlarıyla konuşurken hezeyanlar kusuyordu.haklıydı ama hastalatmıştı onu yaşadığı korku.sanki zehirlemişti onu savunduğu fikirler.zihinsel bir paradoks yaşatıyordu ona toplum.hastanede geçen 25 günden sonra.sessizliğe gömülmek istedi ama şizofreniye yakalanmıştı çevresine karşı duyduğu şüphe.doktorda bu konuda sorular yöneltiyordu depresyonlu haline.suçluluk duyduğu konuları düşünmekle geçiyordu zaman.ona ödev yüklüyordu telkinler.trajik bir yenilgiyi yaşamıştı benliği.ölümüne neden olacak bir üzüntüye tanrının bir açıklama getirmesi güçtü.nedenlerini çözmekte zorlandığı bu şüphe bir gün gerçeğe dönüşecek ve gerçek işkenceyle tanışacaktı hayatı.yine hayatı için üzülmeye başlamışken zihninde senaryolar beliriyordu.hayattan ilham olan bu hikayeler üzerinde çalışmaya başladı.kendine ihanet edenlere kızmıyordu artık.intikam gibi duygular saçma bulurdu her zaman.şimdi evde akrabalarıyla hesaplaşıyordu.ne zaman bitecek bu sorgu diye düşünürken bir özlemle umuda yürümek isteği vardı zihninde.
13
seni düşündüm sevişmelerimizi.uzak kaldıkça sana çıldırdım baktığın aynalarda.sabahladım yalnızlığınla.anla ben bu şehrin delisiyim.anla çılgınlar gibi sarılasım var omzuna.rüyalarımdasın hep yakınlaştıkça yiten ölüyorum aşkım cennetim ol talihime ölüyorum dünya güzel sen güzel
14
turistler genelde eski istanbulun sınırları olan sultanahmette vaktini geçiriyor.istanbul yeni ilçeleriyle kurumsal bir yapı kazanırsa buralarda turizme açılabilir.sosyal imkanların olmaması şehre bir kimlik kazandırma eksikliğinden.bir intiba uyandırmayacak görüntüsü buralara olan talebi karşılamıyor.eksikliğini yaşadığımızbu kimlik sorunu nasıl halledilir bilmiyorum.ama devlet bölge farkı gözetmeksizin hayatın var olduğu her yer için insanların gereksinme duyduğu alanlar yaratmalı doğru siyasetin gereği.istanbulun karadeniz kıyıları ve iç bölgeleri şehrin sınırlarını genişletiyor.ama şehir hayat çelişkileriyle dolu.insanlar bunun farkında olarak yolculuklarını tamamlıyor.otel dinlenme tesisleri ve diğer sosyal imkanlar yok istanbulun yeni yaşam merkezlerinde.diğer turizm ülkelerinde yaşanan olnaklar sunulmuyor türkiyede.yeterli tanıtım için merkezler kurulmalı ki şehir hayatı insanları cezbetsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.