- 229 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kahrı da hoş ama lüftu daha hoş...
Kahrı da hoş ama lüftu daha hoş...
Kahrı da hoş ama lüftu daha hoş...İşte ayet...:En güzel isimler Allah’ındır; bu güzel isimlerle O’na dua edin, O’nun isimleri hakkında doğru inançtan sapanları kendi başlarına bırakın. Onlar yaptıklarının cezasını çekecekler!"(A’raf/180)
Ayetlerin te’villerini esma onaylamıyorsa o te’vilden kaç tefsire...En güzel isimler Allahın...kahrı hoş değil deme adl sıfatlıdır Allah lütfu kadar hoş değil kahrı de...yani şeytan da hoş cehennem de hoş ama cennet kadar hoş değil ...de...adl sıfatı onay vermez...kahrı lütfuna eşitir deme...eşit hoşluktadır dem şeytan uzaklaştırıldı hz Adem yaklaştırıldı Allaha tevbeliyle tevbesiz eşit olamaz der adl sıfatı...
Kahrı da hoştur çünkü...Allah Teâlâ’nın en güzel ve en mükemmel olan niteliklerine, özelliklerine delâlet eder isimleri...kahrı olmasa lütfuna şükür gerekmez...bazı ruhbanlar kahrına da şükreder ama tevbe içindir kahrı...Kahrında hikmetler var...sürü psikolojisi oluşmaz kurt olmasa...çobana sığınmaz koyunlar...cehennem kurt...hastalık diğer şeytani işler içki kumar faiz yani riba kula kulluk tehlikesi kahrındandır euzu çektirir...esmaya eksiksiz ekmel hadimliğe söz vermedir euzu...ayetleri euzu ile okuyanlar te’villerden tefsire koşsunlar değilse şeytani anlam vvermiş olur ayete...ayetler korunmuş ama şeytaniianlam meal verme özgür iradeyi ilgilendirir...tefsire kaç te’vilden...euzunun hakkını var yani...esmasının onaylamadığı anlamlar yükleme ayete..."Kahrında hoş" diyen tevbe et...te’vilcisin...kahrı da hoş ama farklı hoşlukta hoş...hz Ademin zellesi hoş ama tevbeyi gerektirmez deme...hz Adem tevbe etti...hz Adem zelle işlemezse hz Muhammet nasıl dünyaya gelecekti...hoş işte zelle ve günah ve şeytani işler hoş...hoş olmasa günahlar domuz eti ye dermi fıkıh...ölmemek için caizdir der mi...Tevbe gerektirir...zelle ve günahlar der Kur’anda Allah esmaya hadim ve secdeliakıl da aynı şeyi söyler...Te’viller Kur’anın eşittiri değildir ama tefsir eşittiridir...
Bazıları islamda devlet yok demekte ama esma sayısınca bakan bile şart der tefsir...esma bu görevi yükler islam toplumuna devlet toplumun vekilidir...eğer hastane yoksa bir ülkede o şafi sıfatına asi ülkedir günahkar ülkedir...Kahrı da hoş...cehennemin gölgesi yoksa bir ülkede cehennemi unutur o toplum...hakkedene ne az ne çok hakkettiği yaşatılmalı yani esmaya hadim olmalı toplum ve vekili olan devlet...efendimiz devrinde yoktu bakanlık deme vardı...ama isimsiz kahramanların işiydi...Ebu Zer Gıfari müfettişlik işini yüklendi...ashabı yıldız hangisine sarılırsak kulluğa erişiriz...
İslam esmaya ayna bir toplum oluşturur asrı saadet ayna bir asırdır...her bakanlığın çekirdek kişisi bir sahabeyi bulabiliriz o toplumda...Ebu Talibin mahallesinde muhasara altına alınmıştı müslümanlar hz Ebu bekirler gizli gizli yiyecek taşıdılar ...
Evet...bir hadiste Hz. Peygamber, Allah’ın doksan dokuz isminin bulunduğunu, bunların anlamlarını öğrenip bu isimlerin telkin ettiği inancı özümseyen yani eyleme hale duyguya fikre ayna olan hadim olan kimselerin toplumların ..devletlerin yani devlet erkanının cennete gireceğini müjdelemiştir. adı şeriat devletiyim diyen günümüz devletleri esmaya ayna değiller...zorbalık onlar da ırkçılık onlarda...havraya ve kiliseye eş değer bir esma hadimliği var onlarda...
Evet..kalbini yani aklını, diğer duyu ve bilgi vasıtalarını veriliş amacına uygun ve sağlıklı kullananların ulaşacağı doğru tanrı inancının özet bir ifadesi esmaya hadimliktir..İslamın çekirdeği belli...tefsir akla yani toprağa o çekirdeği ekmektir...Te’villeri din diye satanlar ayet mealleri paylaşıyorlar sosyal medyada ...ve tek amaçları tarikatleri gözden düşürmek tarikatler tefsirin cüz’üdür tefsir tarikat kafesine sığmaz ama ilhamla yazılan o kitaplar da tefsirdir...secdeli esmaya ayna ve hadim akıl onların tefsir olduğunu kolaylıkla anlıyor...İlham ürünü olduğunu kolaylıkla anlıyor...uydurma din te’villere dayanır esma tefsirine uydurma din diyen mürteddir tevbe etmelidir...
Evet...Allah’ın yetkinlik ve aşkınlığının, zatına mahsus en üstün niteliklerinin ifadeleri olan güzel isimlerini gerçek anlamlarından saptıranlar kınanmalı en azından onlar mürteddirler... onlar bu kötü niyetli tutumlarının cezasını ahirette de görecekler...
Evet...Aşamadığımız her ne sıkıntımız varsa tek yardımcımız sensin...diyelim ve esmaya müracaat edelim çözümler ararken ...en güzel eylemler esmasına uygun ve ayna eylemlerdir mesela "acı doyur" der Rahman sıfatı..."sen doyurmazsan benden de bekleme ben sadece hakkedene rahmanım...peygamberimiz hz Ebu bekre rahmet oldu hakketmediği için ebu cehle olmadı Allah hakkeden rahmet olur...hakketmeyen komşu tevbe etmeyecekse komşuluk yapma yüz çevir der...hakim sıfatı..bize ayna eylemler haller fikirler duygular kazandırır esmanın tefsiri yani marifetullah ...yani arif ilham ehli aynadır esmaya ve onun yazdığı kitaplar tefsir hükmündedir...hadisler tefsirdir...ama te’villerle ayetleri saptırdılar hadisleri de ve esma öğretileriyle hadisi kavga eder gösterdiler bu hiledir esma gövdedir hadisler dal ve yapraktır ilhama dayalı tefsirdir veli kulların kitapları ise...ve mezheblerin fetvaları...nesh olur mu olur...ağacın kökü kalsa tekrar ağaç oluşur işte nesh olmayacak şey öyle azdır esma öğretisi olan bir dinde...köküne kibrit suyu dökme yeter ki...
Esma ezeli ve ebedidir...nesh olmayacak hükümler öğretiler bellidir...tefsir nesh olmaz...hükümden kaldırılsa da tekrar getirilir..iyisi ile kötüsü defalarca yer değiştirir...ama bünyede barındırılır..yahudilere "iç yağı"haramken helal kılındı...ceza için haram kılınmıştı...Riba da ceza için uygulamaya konulur ve süre bitince tekrar kaldırılır ama bünyede tefsirde korunmalıdır...Yastık altı yaptılarsa parayı faizle yastık altından toplanır...ve bu türkiyede uygulandı...çünkü hakketti müslümanlar bunu para üretmeye hadim edilmeliydi...Allah da hakkeden ceza veriyor...müşrike köle kul bile eder müslümanı teknolojiye yönelmezlerse müslümanlar...veya ihlastan kaçarlarsa...Hakim isminin bir tecellisidir nesih ve mensuh...korkulacak bir şey değil...kötü niyet taşımadıkça ...hakkedene ıslah için riba uygulaması geldi ve kaldı türkiyede bu kötü...riba uygulaması hoştur çünkü şeytani işler de hoştur ama ekmel derece de hoş değil...ekmel olanı uygulamaya bir an önce kavuşmalıyız...günahlar tevbe içindir ...değilse dinden eder...riba varsa kazançlar ahlıdır...ve namazlar da ihlassızlaşır riba kaldırılmazsa eğer...
Evet...Kahrı da hoş ama lüftu daha hoş...riba bu ümmetin uyanışıyla kalkar...vız gelir bu dev ümmete riba ve diğer zincirler..."Dünya beşten büyük "deyip kükresin hele...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.