- 1372 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Prof.Dr Adem Önal ile yeni kitabı üzerine
SİZİN İÇİN DOĞAL ÇÖZÜMLER VE PRATİK BİLGİLER Kitabının Yazarı Prof.Dr. Adem Önal:
“Sağlıklı yaşamın ana temaları kaynaklı olarak verilmiştir. Özellikle tıbbi nebevi faslı dikkat çekicidir. Herkes için çok faydalı olduğu için ilgi çekeceğini düşünüyorum.”
TURAN YALÇIN- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız ?
ADEM ÖNAL- Artvin-Ardanuç Sakarya köyünde doğdum. 1981 de Trabzon - Yomra Lisesinden birincilikle mezun oldum. 1985 te Karadeniz Teknik Üniversitesi Kimyagerlik Bölümünden mezun oldum. 1986- 1992 yılları arasında Erciyes Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olarak çalıştım. Master ve Doktoramı da bu yıllar arasında aynı üniversitede yaptım. 1993’te Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümünde Yardımcı Doçent olarak göreve başladım. 1997’de Doçent, 2003’te Profesor oldum. 2 dönem Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı olarak görev yaptım. Halen Doğal Boyalar Uygulanma ve Araştırma Merkezi Müdürü’ yüm.
TURAN YALÇIN- Biz sizi boya uzmanı olarak tanıyoruz. Boya işlerine ilginiz ne zaman başladı?
ADEM ÖNEL- Boyalara ilgim 1986 yılında Yüksek Lisans tezi yaparken ortaya çıktı ve günümüze kadar sürekli bu konuda araştırmalar yapıyoruz. Bitki kimyasına ayrı bir ilgim var. Tabiat eczanesinin insanlara her yönden faydası vardır ve bitkilerin boya yönünü incelemek ilgimi çekiyor. Ayrıca tıbbi kimya ve tıbbi nebeviye zaman ayırmaya ve incelemeye çalışıyorum.
TURAN YALÇIN- Bugüne kadar mesleğinizle alakalı kaç kitap yayınladınız ?
ADEM ÖNAL- . Bu güne kadar mesleğimle ilgili 3 kitap yayınladım. 4. Kitabım yakın bir zamanda basılacak. 2 tanesi Boyar madde ve Tekstil Kimyası konulu akademik ders kitabı, 1 tanesi Uygulamalı Biyokimya Laboratuar ders kitabi, son çıkan kitabım SİZİN İÇİN DOĞAL ÇÖZÜMLER VE PRATİK BİLGİLER kitabım ise herkesi günlük hayatta faydalanabileceği kozmetik, sağlıklı yaşam, tekstil, boyama, bazı cilt hastalıklarının bitkisel tedavileri ve tıbbı nebevi konularını kapsamaktadır.
TURAN YALÇIN- Son kitabınız diğer kitaplarınızdan farklı. Farklı bir kitap yazma fikri ne zaman oluştu ve Ne kadar sürede ortaya çıktı*
ADEM ÖNAL-. Mevcut kitabı yazmadan önce konuları belirlemiştim. Güncel ve sürekli kullanılabilecek bir kitap yazmak istiyordum. Araştırma çalışmalarımın ışığında ve yılların birikimi ile bu kitabımı hazırlamış oldum. Koronavirüs sürecinde yazdım ve 12 ayda basıma hazır hale getirdik.
TURAN YALÇIN- Bu kitabınızı kimler ne için okusun?
ADEM ÖNAL- .Bu kitap ev hanımları başta olmak üzere herkese hitap ediyor. Adeta aspirin gibi evinizde bulundurmanız gereken, günlük hayatta başvuracağınız bir kitaptır. Konular biraz daha genişletilebilir ancak şimdilik bu kadar olması yeterli. Bu kitabı okuyanlar evde deterjan, evde sabun, evde saç boyası evde dezenfektan hazırlayabilir. Sağlıklı yaşamın ana temaları kaynaklı olarak verilmiştir. Özellikle tıbbi nebevi faslı dikkat çekicidir. Herkes için çok faydalı olduğu için ilgi çekeceğini düşünüyorum.
TURAN YALÇIN Kitabınıza geri dönüşler nasıldı?
ADEM ÖNAL-.Kitap basılalı henüz 1 ay oldu. Hediye ettiğim kişiler okudu. Çok iyi dönüşler aldım. Hatta Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Bünyamin ŞAHİN hocamız bu kitabın üniversitemizde seçmeli ders olarak okutulmasın öğrencilerimiz açısından faydalı olacağını ifade etmişlerdir.
TURAN YALÇIN- yeni kitap çalışmalarınız var mı ?
ADEM ÖNAL- İlerleyen zamanlarda bitkilerin hayatımızdaki önemi, hakkında kitap yazmayı düşünüyorum.
TURAN YAÇIN- Başka ne anlatacaksınız?
ADEM ÖNAL- İlginize teşekkür ederim. Toplum olarak sentetik her şeyden uzak durulmasını ve doğal ürünlere yönelinmesini arzu ediyorum. Kitabım tüm okurları bu yönde etkileyecek ve yönlendirecektir. Kitabımı okuyan herkesin günlük hayatta yararlanmasını ve gençlere tavsiye etmesini arzu ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.