- 227 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
indikçe derine
1
-bu adam ne anlamışsa siyasetten fikirden.bunu söylemek için günlerce düşünmüştü.bu kahrolası hayatta onların ekmeğini yiyordu.söz söylemek kavgayı göze almaktı.tıkıldığı bu delikte verdiği savaşa saygı duyacak kimse yoktu.soluk almak için fırsat tanınmıyordu bu garip adam tarafından.doğru bir meslek seçiminde bulunsaydı bu erdemsiz sayılan insanlar için yaşardı.böyle bir ayrımı kaç insan yaşıyordu anlamak zordu.kurduğu hayali her defasında bozan bu insan ne istiyordu hayatından.fikirlerine bu kadar güveniyorsa insanların saygınlığıyla neden oynuyordu.türkiyeye mahsus bir toplum yapısı nefrete sürüklüyordu yaşama bakışta insanları.bunu değiştirme gücü bulunmazmıydı toplumda biraz göreceği fedakarlıkla.bunları düşünmekle geçiyordu zamanı.bu kadar okumuş insana rağmen bir değişim görülmüyordu hayatlarda.değişim için nelerin gerekli olduğu düşüncesine varmıştı ki yine bir müdahaleyle bozguna uğradı düşleri.
2
ben şiirlerimi daha önce antoloji sitesinde yayımladım.genelde yahudi kültürü üzerinde yazılmış şiiirler.tabiki bu gözlükle sosyal sorunlara da değiniliyor.ayrıca hazırladığım bir seçkide şairlerin kısa poetikasını inceleyen bir taslak var.şiir yorumlarında özyaşam öyküsünün imkanlarıyla düşünce dünyalarına dair ipuçları veriyor.kısa öykülerde yazıyorum.ayrıca müzik konusunda sanatçı tanıtımına yer veren yazılar yazdım.bunların derlenip toplu halde basımı için sizin yanıtınızı bekliyorum.
3
islam ülkeleri nihayet batıyla yakınlaşma politikaları izliyor.iranda tumuşayan rejim.suudi arabistanın yasakçılığı savunmaması.islamın sivil yönüne vurgu yapıyor aktörler.ayrıca ideolojik tutumlarada saygı duyulmak isteniyor.burda ideolojik arka plandaki insanın özgürlük isteğinin neden olduğu bir fikri benimsemenin gerekliliği.kemalizm gibi.inancı dışarda tutmayan bir düşünce kabullenilme noktasında teröre de yol açabiliyor.
4
feto amerika tarafından himaye görüyor.artık toplu kalkışmalar olağan hale gemiştir yeniden tarikatlerin mevzi kazanma potansiyeline bakınca.türkiyeyi ağ gibi saran bu illegal örgütler devletlerin çıkarları için bir neden teşkil ediyor.ekonomiden kültüre politikadan sosyal yapılara her alanda söz sahibi bu örgütler güçlerinin farkında oluşundan hareketle ihtilal için uygun zamanı bekliyor.
5
galatasarayda defansı sağlam tutmalı.takımı kanatlarda organize ataklara çıkaracak yetenekli orta saha futbolcularına ihtiyaç var.takım ataklarda çoğalmalı ve gol atmaya yönelik futbol oynamalı takım.galatasarayda futbolcu sıkıntısı yok.takım olmanın eksikliğini yaşıyor.futbolcuların kendine güven duymalı ve futbolun gereklerini yerine getirmeli.bunun için bir moraldeğer olarak musabakaya hazır olmanın aksaklıkları performanse dönüşmeli.oyun potansiyeli birazda adaptasyonla mümkün.bunun için her şartta savaşan bir futbol oyunu sergilemeli takım.
6
onlar ki gaybe inanırlar ayeti allahtan gelen bilgi anlamında kullanılmıştır.kıyamet cennet cehennem ve yaratılış gibi.bunların bilgisini öğrenmek mümkündür.zaman ve mekan tanrı için geçerli olmadığı tanrının bütün varlığım bilgisi dahilindeb olduğu tanrının kavranılmaz bir konumda olduğu kuranda vurgulanır.kötülüğün kaynağı nedir bunun üzerinde durmak gerek.insanın şeytanlaşmasıda bir gerçektir.
7
kadının koca üzerindeki hakları hukukun uygulanma şekliyle alakalıdır.medeni hukuk aileyi bir kurum olarak güvenceye almıştır.insan özgürlüğünü kısıtlamakta bir haksızlık sayılır.kadının iffetini koruması erkeğinde aynı duyarlılık içinde olmasını gerektirir.mal paylaşımı gibi konularda eşitlik gözetilmiştir.
8
modern bilimin doğuşu.mikroskopik varlıkları inceleme başarısı.labratuvar ortamında elekrtriğin elde edilmesiyle telgraf ve telefon gibi makinelerin icadı.doğayı keşfe çıkan insanoğlu öncelikle keşfe çıkmıştır aynı zamanda.sonrasında dijital teknolojiye varan bir ilerleme sağlanmıştır bilim için.canlıların yapısına benzer bir techizatla teknolojinin sınırlarına varılmıştır günümüzde.
9
bilindiği üzre evrime bilimsel bir karakter kazanan bir bilim adamıdır darvin.bu düşüncesini tekamül düşüncesini zirveye taşımıştır.fizik böyle bir imkan tanırmı zeolojiye.çünkü tabiatta bir ruh aramamıştır darvin.belli bie disiplin içinde teorosine haklılık kazandırmayı marifet bilmiştir.yeni evrimci görüş yaratılışı inkardan vazgeçme eğiliminde.tabiatta metafizik bir yön varmıdır.pekala hayatın anlamı konusunda ileri sürülen fikirler fizikten metafiziğe geçişte bir anlam yaratabilir metaziği gerekçelendirmek için.
10
bugün bilim adamlarının üzerinde durduğu husus insan fizyolojisidir.kromozom ve genler.bigbang teorisi gibi.bunlar evrim karşıtı görüşler.insan metobolizmasının işlerliği üzerinde duruyor bilim adamları.dijital teknolojinin imkanlarıyla uzay araştırmalarını geliştirmen.atomun yapısını çözümleyerek güç kaynağının temeline inmek cern deneyi gibi.labratuvar araştırmalarıda evrimle ilgilenmiyor.çünkü yalnızca fosillerle araştırmaya delil getiriyor evrimciler.insanın yaratılışı bugün için bir bilinmezdir.evrenin yaratılışı gibi.artık bu gibi sorular zihinleri meşgul ediyor.insan biyolojisi evrime geçit vermeyen kompleks bir varlıktır.geriye fiziğin imkanlarını kullanmak düşüyor sosyal evrimciliğider belirtmeden geçmeyelim.güçlü etnik kimliklerin kültürle varolabileceğini insan doğası yinede meçhüldür insanlar için.elbette yaratılış vardır.ama onun bilgisine varmayı bir amaç olarak görebiliriz.yani mutlaka bir açıklaması vardır insanın var oluş şeklinin.
11
kuran insanı allahı düşünmeye davet eder.eşyanın hakikatını kavrayınca emareler allaha imanı gerekli kılar.görülmeside anlaşılması da aklı ölçüsündedir.zatını anlattığı kqadar biliriz.en güzel isimler onundur ayetine bina en.her şeyden yüce olan allahı emir ve yasaklarıyla anlarız ve irademiz bizi kulluğa götürür.aksini düşünmek şirk ve küfürdür.sizin üzerinizde olan nimetimi tamamladım ve din olarak size islamı seçtim ayeti kuranın kılavuzluğunu anlatır.tabiki insanı kulluktan alıkoyan şeytanın ve nefsinin hevasıdır.insan benliğinden uzaklaşıp delalete saptıkça çirkinleşir hayatı.çünkü insan yaratılmış bir varlık olarak nefsiyle cihaddadır.boyun eğmesi istenir tağutlara.dünyevi iktidar zülmü reva görür inananlara.bu açıdan bakıldığında insan allaha yakınlaştıkça kalbini sekinet duygusu sarar.duygularıyla hayatın içindedir.hasetin her şeyi kuruttuğunu bilir.onun için alınyazısı kötülükle mücadele içinde geçer hayatı.teslimiyle yürür sıratı müstakim yolunda.yüz çevirenler için bir ibret vesikasıdır hüsran.çağa tanıklık edecek bir ruhla iyiliğe meyleder kalbi.inananlar için yenilginin haksızlığın yaşatacağı zülme reva göstermek olduğunu bilir.adaletten sapmanın düzensizlik yaşatacağı bilinci daima ayakta tutar kıyamını.bir uygarlığın yıkıntılarında insanların zihninde çaresizliği aşma arzusu belirir bir an.sonra zamanın yükümlü kıldığı zevklerin kuşatılmışlığında karamsarlığa kapılır.her soluk bu cesetleri diriltmek için tükenir.sabır yüküyle yürümek zorlaşır.sonra mukadderatın ianesi için çalışır.yokluk için zordur sabretmek ümmetin perişan hali için.sessizliğe karışan cüssesiyle yenilgiyi kabul eder zyıf düşmüş kalbiyle.
12
bence olayın vuku bulduğu tarih cezalandırmada esas alınmalı.hukukun gereği de budur.bir eylem şahısları mağdur ettiğinde suç karinesi oluşmuş olur.siyasi suçlar kapsamında ele alındığında darbenin neyi amaçladığı dikkate alınır.
13
karadenize bakıldığında türkiyenin en çok göç veren bölgesi olduğu görülür.bir çok karadeniz kentinin turizme açılarak sahillerin düzenlenmesi gerekiyor.denizi doldurmak şehre coğrafi bir estetik görünüm kazandırmada çözümmüdür bilmiyorum.bu bölgenin insanı devletin üretim için karadenize uzak durduğunun farkındadır.doğal güzellikleri farkedilmemiştir uzun zaman.kısmi bir zenginlik yaşanmış olsada henüz yoksullukla savaşıyor karadeniz halkı.insanının vefasızlığımıdır bu duruma neden.harcamalarda gösteriş hastalığıdır bölge insanının yoksulluk çekmesi.bir çok siyasetçi yetiştiren potansiyeliyle ülke yönetiminde söz sahibidir aslında.karadeniz insanı eğitime önem verir.ama kör bir bıçaktır verim alınma noktasında.yerlilik ve millilik gelirin halka dönmesidir bir bakıma.bunu anlayabilsek başarı için hiç bir engel tanımaz bölgenin cesur insanları.
14
öncelikle yeni çıkan dergilerin okur kitlesi üniversite gençliğidir.bunlar hayatlarının güncellenmesini bekler.dergi okumak birazda sanat hayatına katılımdır.ideolojik bir mesajla çıkan dergiler okuyucusunu militarizmin çekiciliğinde arıyor.anlaşılıyorki bu tür çalışmalara destek vermek maddi bir külfet getiriyor bu iş için yola çıkanlara.binbir ümitle yola çıkan arkadaşlarımız neden hayalkırıklığı yaşıyor.dergi çalışmalarıyla birlikte lokal anlamda örgütlenmek bu tür dergilere olan rağbeti artıracaktır.tabi ki özgürlük ve ekonomik bağımsızlık sıkıntısı insanları geçim derdine yönlendiriyor.etnik temelde milliyetçilik halkçılığın paylaşımcı etkisini baltalıyor.derneklerin kültür temelli örgütlenmesine şans tanınmıyor faşizan baskılar.kimseye izah edilmeyecek bir yalnızlığı anlatıyor dergiler.şiirler ve yazılar toplumsal aksaklıkların nedenleri üzerine duruyor.her şeyden önce şiir zangin olmak için son başvurulmayacak tek yoldur.
15
net göremiyordu yürüdüğü ufku.bir sisin içinden hayaletler geçiyordu.bilgi için meşale taşımanın anlamsızlığını farketmişti.çatlamış dudakları ve nemli gözleri ayaza çalan ayışığı altındaki ağaçlara takıldı.rüzgar estikçe yüzünü yakıyordu kış soğuğu.serpiştiren kara aldanıp bütün geleceğini yakabilirdi.sevindirik çocuklar gibi öğrenciler durağa yürüyordu.kartopu oynamanın zamanı değildi.karlar arasında bir hayalet gibi içine yabancı bir sevincin dolmasını bekledi.etraf sessizleşinceye kadar durakta bekledi.sonra ağlamanın nasıl bir şey olduğunu farketti.bie rüyaya dalmalıydı yalnızlığıyla.minibüse bindi ve arabanın kalkmasını beklemeye başladı.
16
1920deki ilk meclisin kuruluşunda mustafa kemalin adı yoktur.bunlar tarihin karanlığında kalmış.bir ingiliz taraftarı olarak oyunlarlaq muhalefeti yok etmiş halkı medenileşme adına tepeden inme diktayla devrimler gerçekleştirmiş.mustafa kemal taraftarlarıyla modern bir ülke vadetmiş çevresine.karşı çıkanları en ağır şekilde cezalandırmış.mendereste bu geleneğin hışmına uğramıştır.günümüzde mustafa kemal bir idol olarak her kesimin farklı sahiplenilmesine bir fikri temsil olarak görülüyor.siyasi cinayetler kemalizm adına işleniyor.laiklik mavalıyla topluma özgür olduğu inandırılıyor.oysa tamamen yabancı sermayenin kolonyalizme benzer şirketleşmesi zenginliği batıya taşıyor.alt yapı hizmetleri de hayatlarda bir değişikliğe neden olmamış halkı sefalete mahküm eden anlayış atatürkçülüğe razı olmak zorunda bırakmış kitleleri.yani ortadoğu ülkeleriyle kıyaslamak gerekirse bir zengin sınıfın oluşturulması eşitsizkliğini getirmiş topluma
17
takriri sükün kararını güncellemek isteyen politikacıların yaratmak istedikleri paranoya fetöcülerin darbe girişimiyle neticelenmiş.şimdilik dokunulmazlık kazanan cemaatler halis niyette olanları ayrı tutmak kaydıyla toplumu sömürmesine engel olunmak isteniyor.parasal güç elde eden bu tür mahfillerin yürüttüğü gizli kumpaslar içiçe geçmiş çıkar odaklarınca hangi amaç için kullanılıyor.öncelikle bunun tespit edilmesi lazım.her zamanın kendi özel şartları olduğu fikrinden hareketle günümüz koşullarında türkiyenin kalkınmada aldığı mesafeleri bertaraf etme planları.bunlar ucuz politikalar.belki hapishaneler suçsuz insanların bin türlüsüyle doldurulur.ittihat terakki chpnin ilk yılları neyi miras aldığı konusunda bir fikir verebilir insanlara.modernin sağlıklı toplum yaratma idealinden vazgeçme alışkanlığına batıyı şeklen taklit etme tavrı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.