- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allaha sığınmak mecazi...
Allaha sığınmak mecazi...
Allahın evi ..Allahın devesi mecazi anlamlıdır...Allahı tasavvur mümkün değil...ne akıl ne de nakil böyle bir imkan vermiyor...Allaha sığınmak Allaha yakınlaşmak Allaha aşk...mecazi anlamlı.
Allaha sığınmak mecazi anlamlı,esmaya sığınmak mümkün ancak esmanın sudur ettiği eylemlere hallere fikirlere duygulara sığın zıtlarından...
Allahla güreşmek mecazi anlamlı...Allah kelamıdır Kur’an diyoruz ama Allahın konuşmasını da tasavvurdan kaçınmalıyız...Allahın yaratması da bizim icad etmemize benzetilemez...
Habibullah da mecazi anlamlı...Şirke götürür bu söz diyenlere aldırma...gitmezsen götürmez...Allahla ilgili her şey mecazidir...esması da işitmesi de...iradesi de...insankinden farklı...ve yüce...iki tane gazdan su yaratıyor...su yanıcı iki gazdan oluşan bir söndürücü...
"Ol"der ve olur...ama bebeğin olması için erkek ve kadın gerekli...Öyle kanunlar koymuş ki...erkek ve kadın mahkum kalıyor bebek için...Bozgunculuk ne mi...anne karnında kürtaj...veya kuma gömmek...veya köle ve cariye yapmak o Kulluk içindi sen köle yaptın kendine...namaz kılma dedin...o iş yerini terk etse aç kalacak...perişan olacak semirmişsin faiz bir besleyici damar...sömürmüşsün iliklerini bile...Bilali habeşi ve köleler peygamberimize tabi olmak isteyince cefa gördü ...evlatlar da...evlatları da kölelştirmişti cahiliye arabı...
Allaha sığınmak mecazi...
Cahillik Allahın alim sıfatının zıttıdır..."Benim bilgim atalarımın bilgisi en ekmel bilgidir dediler cahiliye arabları...ama işin aslı öyle değildi...putlarına Allahın kızları diyorlardı...hinduizmden etkilenmişlerdi...oysa madde sadece Allahın esmasınna ayna...ve mecazi anlamda da kullanmıyorlardı...Allahın kızları ifadesini...Kilise de mecazi anlamda kullanmıyor hz İsaya Allahın oğlu diyorlar...ama bu mümkün değil...Mucizevi bir olaydı Çok Farklı bir olaydı...hz İsanın oluşması...ve hz Ademin oluşması...Allahın emrinde olan bir ruh hz Meryeme üflendi...işte ayet..: "İffet ve namusunu gerektiği gibi koruyan Meryem’i de an. Biz ona rûhumuzdan üfledik, hem onu, hem oğlunu cümle âlem için bir ibret yaptık" (Enbiya,/91)
Şeytan yok sanma var ve ayna ama o aynanın nuru suduru insanı kamilleştirmeye yetmez...Allah insanı farklı görevler için planladı ve yarattı...Tevvab sıfatına iradesiyle hadim kıldı...Tevbe ne mi kur’ana dönüştür Kur’anla diriliştir... esmanın şeytan aynasındaki suduruyla yetinmemedir tevbe adem olmaktır ...ne melek ol ne şeytan der Kur’an...ve akıl...madem melek olacaktık neden yaratıldık...
Namaz oruç şefaatçi olacak insana ama cennet sadece lütfundan Allahın...Peygamber de şefaatçi olacak çünkü namaz oruç ve Kulluk o...mana olmuş o...Bu peygamberi putlaştırmak değil ...farkları çok... cahiliye putları sadece maddeydi...İkinci fark peygamber ödüllüktür putlar ödülsüz...yani peygamber ayna ama putlar esmanın çok azına ayna...
Yaratılanı ayna olsun diye yarattı Allah...Hastalık bir ayna...şeytan bir ayna kibir bir ayna...Kibir kötüdür ama kibrini yenen en kahramandır...şeytan tevbe etse insanı geçer çünkü kibir yüküne rağmen insanı geçti...denilir adl sıfatı büyük ödülü ona verir...genç şehvet yüküne rağmen zinadan kaçtığı zaman büyük ödül onun oluyor...öyleyse şeytan da hastalık da şehvet de ikinci kalitede bir kulluktur ama kulluktur...ve birinci sınıf kulluğunda anasıdır...Hastalığına rağmen şekva etmedi dedi Allah hz Eyyubu övdü Kur’anında...şeytanına rağmen ağır yüklü olmasına rağmen yarışı önde götüren daha başarılıdır...yani şerde hayır var...Kullanmasını bilirsen...Gölcük depremi hurdacıları zengin etti...büsbütün de şer değilmiş demek ki...ve ders alındı kontroller artırıldı yeni inşaatlerde...Siyah beyaz hint sembolü var her şerde ve her hayırda...zenginlik zekatını verene hayırdır...fakirlik sömürüye başkaldırana diriliştir...faize baş kaldırana diriliştir...yani yararlana bilirsen şerler hayır olur sana...yararlanamazsan nimetler şer olur..cennet cemale erdirdiği için kıymetlidir...rızıklardandır kıymeti...deme.her şeyiyle kıymetlidir cennet dünyadan...hasret dinecek hüzün acı bitecek...Dünyada da iman ihlas yani vuslat var marifetullah var mutluluk görevi yappanadır dünyada da marifetullah zengini olmak görevi yapmak var ama marifetullahımız cennette kat kat artacak cehennemlikler bile tevbe ile bize neredeyse yaklaşacaklar marifetullah zenginliğimize yaklaşacaklar...çünkü adl sıfatı var Allahın farklı da olsa dereceleri her aratılan farklı derecelerde de olsa aynalaşacak...vuslat mutlu edecek derecededir cennetliklere...cehennemliklere hiç bu derecede vuslat yakınlık yani marifetullah zenginliği olmayacak...ateş azab işte bu...yani ateşin görevi bu yarışı kaybetmişliği hatırlatmaktır...ateş yok değil cehennem de ama ateşin görevi farklı...cehennem ateşinin görevi fakirlik ateşinin görevi farklı...cehennemlikler keşke namaz kılsaydık derler...suçlarını hatırlatır cehennem ateşi onları ...ızgara ateşinden farklı bir ateş ve görevi de zaten farklı Hakimdir Allah ateş onun verdiği görevdedir...ama aynı ateş dünya ateşiyle cehennem ateşi aynı ama görevleri farklı...Yakacak kül etmeyecek...görevi farklı...cennet meyvelerinin de dışkısı yok...görevi farklı...Allah aynı şeye farklı görev yaptıracak...
Allaha sığınmak mecazi...
Allaha kul olma da mecazi...kula kul olmak acı verirken Allaha ku olmak başarı hazzı verir...yarışı kazanma hazzı verir...Esmaya hadimlik haz kaynağıdır...alim kişiye ilmi haz verir...çektiği sıkıntılar gazab ise Rahmeti gazabını geçer... cimada haz var...mahsülü kaldıran çiftçi haz alır...yorgunluğunu unutur...Rahmeti gazabını geçti...cennetlikler Faizle savaşın faturasına bedeline acısına katlandı ama unutturacak bir haz yaşar...esma uğruna savaşan dertlenen zorluklara göğüs geren büyük haz yaşayacak...anne dokuz ay hazla taşır bebeğini...Esmaya hadimliktedir haz...
Allaha sığınmak mecazi...
"Etle kemiğe büründüm" diyen bile esmaya ayna oldum demeyi murat etmişse zatına aynayım dememişse...mecazi anlamda kullandığında şirke girmez...akla ve nakle Tevillerle mana veren vahhabiler bu te’villeriyle yanlış seçimdeler...Tefsiri gizlemiş oluyorlar...
Allahla ilgili sözcüklerde mecazi anlamdan çıkma müşrik olursun...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.