- 241 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
toplumu tanımak için
1
bu benim sevgilim olamazmı dedi komserin ellerinden tutan hemşire zamanüstü bir gururun acıma hissiyle.neden böyle bir iletişimsizlik yaşanıyordu gösterdiği imaja zarar veren.hürriyet konusunda bir eksiği varsada özgürlüğe layık görülen hayatı yaşamak yaptığı seçimlerin aynasında görülendi.neden olmasın dedi hasta en bitkin haliyle.ideolojik bir yükümlülük taşıma isteğinde değildi gördüğü yanlışlıklarla.fikir suçlularıydı bir bakıma vicdanları soğutan.anlaşılmak istenmesi onu hırslandırıyordu bu monotonlukta.geceleyin bir koşu şiirimi iknaya gerek duyulmayan itibarsızlaştırma.insanların layığını bulması konusunda bir tutarsızlığın yaşandığı bilinciyle zülmü de kendine yakıştıramıyordu.tutarlılık göstermek için ayık olmak lazım hayatta.sağlıkçılarla başı dertteydi.iki haftada bir uğruyordu sağlık ocağına.resmi daire olması nedeniyle yakınlık göstermeleri beklenemezdi.hayatlarında zorluk yaşamayanlar daima caka satardı hastalara.yüzüstü bırakıldığı bu hayat ona çok şey öğretmişti.kentin varoşlarındaki manzaralar ürküntü vermeye yeterdi.metropol olmaya yakın bir evrede suç örgütleri hakimdi sokaklara.zarar vermeye mukadderdi kötü alışkanlıklar.gençleri suça itmek güvenlik kadar olağan bir durumdu.bu renksiz hayatın çelişkileriydi bunlar.toplumu tanıyan yüz ifadesiyle zorluklar ona öğretmişti kendini korumayı.dışardaki hayat kavga ve dirençle yaşanıyordu.iyilik ve kötülüğün ötesinde harcanmaya müsaitti duygular.devrimlerin el koymak istediği bu kalabalıklar kendi dünyalarından kurtulma imkanı arıyordu.az da olsa hissetmişti bu karanlığın dokunduğu yürekleri.nabız atışlarında bu korkunun yaşattığı mahkümiyet vardı.güven duyduğu insanların çekilişini görmüştü hayatından.şimdi hapsolduğu bu yalnızlık ona işkencelerin en büyüğünü yaşatıyordu.kurtulamazmıydı bu tutsaklıktan.satın alamazmıydı hayatı özgürlüğü.dudaklarında ruj bırakan kadınlar kimlerin mutluluğu için yaşıyordu.onun mutluluğunu isteryen kadınlar yeterince güçlü değildi evet anlamıştı kanayan yaradaki geçerli alfabeyi.üzgün yönleriyle tanımıştı kadınları.zayıflıklarını biliyordu insanların.bu duyguyu hissettiren yoksulluktu insanların gözünü korkutan.mutfaktan gelen sesler dalgınlığını böldü.kimlerin omuzlarına yüklenmişti bu hayat.ondan beklentiler yoktu aksine kabullenilmesini bekliyorlardı belkide bu oyunun.her gün biraz daha kötü sona yaklaşsada inanılmaz bir acı içinde geçiyordu saatler.depresyon ve sinir bozukluğu duygularını hassaslaştırmış istismara açık hale getirmişti.hayatı bir dolar ediyordu belkide harcamakla tükenmeyen.
2
taklit nesneleştirmektir sanatı.kaçınılmaz olarak benzerleri üretilecektir.tıpkı picassoda olduğu gibi.ama aynı etkiyi uyandırmaz.mimaridede eski yunan etkisini görürüz.mimarlar barok romantizm modern mimari gibi akımkarı benimser.planlı şehirleşmede insan unsuru ihmal edilemez.mekan duygusunu insanlarda yaşatacak faktör yapıdaki anlam retoriğidir.kültürün mimariye aksetme biçimidir yerleşik hayat anlayışını yaşatan.istanbul bir bütün olarak ele alınmalı kentsel dönüşüm politikasında.resmi kurum ve sosyal aktivite imkanı sağlayacak ortak mekanların gerekliliği üzerinden sosyalleşme çabasına bir çözüm getirilebilir.günümüz batı mimarisinde resim sanatından etkilenildiği görülür.modern resmin çağrışımlarıyla biçimlendiriliyor objeler.
3
çiçekler üşümesin şiir kitabıyla yapıt vermeye başlar nurullah genç.sonraki yıllarda mona rozaya özenilmiş şiirler yazar.sezai karakoç şiiri her şairin uğradığı bir dergahtir.yani tarz eserler veriliyor yazarların ince dokuma işçiliğiyle.izdiham sitesinde yer alan tanıtımda profil yayınlarından çıkan yeni yapıtlar tanıtılıyor.eskilerin metafizik gerilim olarak nitelendirdiği necip fazılın kriz entellektüel olarak tanımladığı ruh dünyasını zenginleştiren edebi kimlik kazanma safhalarına geçiş sancıları.vapur yolculuklarında şiir okuyan bir alışkanlık kazanmıştım yirmili yaşlarda.şimdi şehre ait bir emare taşımayan bir muhitte yaşıyorum.yinede özlemle anıyorum öğrencilik günlerimi.şair ayşe altanın ölümü üzdü herkesi.hiç bir çevrede söz edilmedi intiharı.hayattan vaz geçiş nedenleri üzerine düşünmek ve saygıyla karşılamak gerek ölümünü.
4
beyonce,tatu ve maria carey müziğiyle lorenna mccenit gibi müziklerini insanın düşgücünden alıyorlar.bir düşlemin sevgisizliğe üstün gelmesidir gabrielin şarkılarındaki özlem.ayrıca ismini sayacağım şarkıcılar yenilerden.emmanuel moire,indila.amel bent.natasha st-pier,zaho,willy villiam,maitre gims,sia,sexion.vitaa.keen!v feat lorelei b,michel telo.başka internette başka isimlerede ulaşılabilir.amacım insanları strese sokmadan duygusallığa kanalize etmek.eğer insan hazır değilse sanata mutluluğu başka şeylerde arıyor demektir.sıkıntı içinde aşkı ve tutkuyu aramak biz yaşındaki insanlara düşen sosyal hayattan çekilme emarelerinin belirdiği geç zamanlar
5
hatırlamak istediği sanatçıydı rihanna.sanatını özlediği müzisyenlerdendi.gerçi yeraltı kültüründen izler bulmak mümkün değildi kolay sesinde ama bir sanatçı olarak kabul görme nedeniydi mesaj verme biçimi.en iyi rock şarkıcıları daima karanlıkta kalırdı azda olsa ürperti yaşatan müziğiyle.türkiyede azda olsa bu müziğe tutkuyla bağlanan rock tutkunları kesiyordu yolunu.toplum dışına itilmek istenen underground kültür kendi yaşam biçimiyle bir protest müzik sayılırdı.hippiler özgürlüğü ve barışı savunmamışmıydı.şimdi haberleşmenin dışında bir ortak inançlarla sürdürülüyor bu gelenek.şeytanlaştırmanın lüzümü yoktu eğlence alışkanlıklarını.yeni sevgilisi bu konuda kararsızdı.insan hayatına anlam katacak ulvi gayeler arıyordu yoksulluğu kuşatmış hayatın kıyısında.türkiye üzerinde bestelenen şarkıcıları sormak istedi ona.ölürüm türkiye şarkısı bir müzik için açılışa değer
6
son zamanlarda türk takımları avrupada ardarda başarılı sonuçlar aldı.geçen sene fenerin başarısı sistem yokluğunda futbolcuların bireysel başarısıyla elde edildi.takım oyunu alan savunması ve akıllı futbolla kendini gösterir.futbolcuların yeteneklerini takımın futbol anlayışını zirveye taşımak güzel futbolla sağlanır.oyuncuların takıma adaptasyonu motive olmayla mümkün.futbolu estetize eden takımdaki uyumdur.bu yıl fenerbahçe maçlarda kötü sonuçlar aldı.futbolcuların isteksizliğini her maçta görmek mümkün.ulus olarak spora yeterli değer verilmiyor basketboldaki başarı diğer branşlarda görülmüyor.yetenekleri futbola kazandırmak için sosyal tesislerle alt yapı eksikliğini gidermek ve her alanda kurumsallaşmaya gitmek gerek.takım seyircisinin desteğini hissederek oynamalı efsane yaratacak performansı centilmenlik içinde göstermeli.ancak bu şekilde oyunculara bir inanç kazandırılabilir.
7
günümüz şairlerinden betül dünderin ayna yorgunluğu kitabı iyi şiirrin örneklerini veriyor.mit yaratma sıkıntısı yaşıyor günümüz şiiri.durağan metaforlar insanın yalnızlığına ilişkin gözlemler.şairlerin beslendiği kaynaklar çölleşmenin kaderini yaşıyor.toplumsal duyarlılığa duyulan özlemdir şiirdeki arayışlar.betül tarıman kendi münzevi dünyasında hayal kırıklıklarını yansıtır aynalara.anlamın derinliğine varan güzel edebi bir dil kullanır yapıtlarında.ilgiyle takip edilen yazarlardan.yazılarını edebiyat dergilerinde görmek mümkün.müge iplikçi romanlarında fantastik eebiyatın öğelerini kullanır yapıtlarında.çeşitli türlerde ürün veren bir yazar.son dönemin başarılı romancısı.edebi kiriterlerin yazın sanatına ışık tuttuğu ağır romanlar yazan bir edebi kimlikle yazıyor.şehrin görseline göre değişiyor bakış açısı.nalan barbarosoğlu öykülerinde sefalete yenilme korkusu yaşanır topluma bakış izleğinde.türk edebiyatında çalışmaları ustalık vasfı kazandırmıştır verdiği yapıtların çözümü güç dili.lale müldürün depresif ruh hali şiirlerinede yansımıştır.hayata tutunmanın güçlüğüyle seslenir sislere batmış şehre.acıları sağaltan bir bir düşgücüyle kurgular kayıp hayatlardaki silikliği.özlem duydukça karmaşıklaşır sarıldığı tutkularda hayatın yaşanır yüzü.toplumsal acılara karşı duyarlıdır şiirlerinde.
8
çağdaş islam düşüncesini anlamak için batı uygarlığını zirveye taşıyan düşünürlerinin yanısıra islam felsefe geleneğine bakmalı.modernitenin ortaya çıkış tarihi kadim düşüncenin düşüşüyle eş zamanlı olarak ortaya çıkar.bunun yankısı bilginin götürdüğü eksende felsefenin olanaklarıyla hayatın anlamı konusunda geçerli bir tanıma varma gereğidir hakikatı arayan insan için..islama ideolojik bir kimlik kazandırmakla erek noktasında karşılaşılan güçlükler en çok toplumun homojenleşmesi sorununda belirir.medeni hukuk özgürlüğe getirdiği tanımla insan iradesini kısıtlama yoluna gitmemiştir.beyin yıkamanın sağladığı olanakla yeni bir düzenin inşası gerçekleşemez.ihmal edilen sorunlarla yeniden yüzleşme çıkmazıyla karşılaşırız.
9
ülke gündemi yaklaşan seçimlerin sonuçlarını tartışmakla geçiyor.chp her halükarda meclise girer.ilk turda seçimi kazanamayan chp ikinci turda yönetime gelme mücadelesi verecek.seçimi kazanamasa dahi meclise girecek.seçim sistemi chpnin istediği sonuçlara vardırıyor umutları.itiraz edilsede adil bir seçimle partiler hükümet kurma yarışı verecek.seçim takvimi 2019 kasımında.propaganda barışı önceleyen ölçüler içinde yapılmalı.siyasetteki meşru alan tartışmasını ortadan kaldıracak adımlar atılmalı.örgütlü toplum gerçeğinde refaha taşıyacak sanat ve kültürde hız kazanmalı hayatı güzelleştirmede.öğrenciler temel bilgileri öğrenmenin yanısıra kültür derneklerin faaliyet alanı içinde kültüre yönlendirilmeli.
10
türk ekonomisi yabancı şirketleri ortaklığıyla büyüyor.marka yaratmadı başarı dünya öileçeğinde satış ve pazarlamayı olumlu yönde etkiler.büyük şirketlerden beklenen ulusal iş bölümüyle dünyaya açılma arzusuyla beklentileri karşılama kapastesi.reklamların öngördüğü bir stratejik hedef belirleme.özellikle kalitede rekabete olumlu katkı verecek teknolojik imkanları üretime yansıtacak verimlilikle ölçülür satış ağırlıklı piyasa marjı.şirketlerin çalışma düzeni tüketicide uyanan güven prestij kazanma imajının sübvanse ettiği gelir kaynaklarına yönelme.müşteri hizmetleri bu aşamada talepleri karşılama vizyonuyla piyasa beklentisine uygun hayat anlayışıyla ilşkili meta duygusunu içselleştirecek ölçülerle özgürleşmeyi tercih edilmenin bir aracı olarak görme.
11
cumhuriyetin kuruluşuyla birlikte bilgi transferi için avrupaya öğrenciler gönderildi.nazım hikmet ve necip fazıl da bunlar arasındadır.sonraki dönem için her alanda bu öğrenciler kritik görevler üstlenecek.ama ne yazılli verim alma noktqasında sıkıntılar yaşanacak.bu konu uzunca bir dönem tartışılmıştır intelijansiya elitlerince.adnan menderesin idamıyla kesintiye uğrayan demokrasi ve milli sanayi teşebbüslerine getirilen zorluklar.ithal mallar daha ucuza mal olur anlayışını yerleştirmek istemişler tüccarların kafasına.bağımsız hareket etmek isteyenler için yıldırma politikaları izlenmiş.faili meçhüller büyük türkiye idealini bertaraf etmek için gerçekleştirilmiş darbelerin acısını vatanseverler çekmiştir.
12
güneşin yüzüne dokunmasını arzuluyordu.karamsarlığa ait iz bulunmazdı yüzünde.her şey zamanında öğrenilmiş herkesin hoş karşıladığı tavırlarıyla yücetilmiş bir sevgiliydi gönlü.gün ışığının lütüfkarlığıyla gülümserdi ulaşılmaz tarihe.küreselleşme ve tarihin sonu tezini yorumlamakla geçmişti dudakları.nerde hayattan bir şuunat varsa ordaydı sluetiyle uyumlu rengi.hangi buse sevişmelerin habercisiydi.hangi özgürlük ayakta kalmanın savaşı.bekletme korkularımızı gecede.fısılda şehvete dair yalanı tenimize.uykulu konuşmalarınla yataklarda bırakılmış yasımız belki bir gözyaşı için ağrıdır boşluktaki aynalarda.
13
atatürkçülük azınlık iktidarı ortaya çıkarmış.bunu eksik modernite olarak değerlendirmiş nilüfer göle.toplumsal uzlaşı yoksunluğudur halka duyulan güvensizlik.modern alan sınıfsallık açısından tartışmaya açılmalı.sivil alan ideolojik temelde örgütlenmeli.bunun tehlike oluşturacağı kanısı neden aşılamıyor.
14
ortadoğu ülkeleri neden güvensizlik yaşıyor.bir bölünmüşlük içinde batının sömürgeciliğine razı olmuşlar.tam bağımsızlık fikri bu ülkeler için neden imkansız.kendi kaderlerini tayin etme hakları neden ayrılıkçılığa dönüşüyor.bu ülkelerin kalkınması neden manipüle ediliyor.bunun oryantalizmle bir ilgisi var mı?
15
a.b.d.nin politikasındaki belirsizlik.bir oyalama ve yıpratma taktiğimi uygulanıyor.gülen cemaati amerikadan neden destek görüyor.türk abd müttefikliği zarar görmez mi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.