- 235 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytanı yanlış tanıyoruz...Ben şeytanı seviyorum Ateşi de...
Şeytanı yanlış tanıyoruz...Ben şeytanı seviyorum Ateşi de...
Sebeb-sonuç ilişkisi bizi eğitir...şeytanı bu sebeble seviyorum bilinçleniyoruz...bileniyorum...azimleniyorum tembellik yok oluyor...sığınıyorum acizim diyorum...Arzularımın kötüsü olmasaydı iyisi de olmazdı...hallerimin de fikirlerimin de eylemlerim de...
Evet...Hakim sıfatının sudurudur şeytanın varlığı da...Kıymetini bil Kur’anın değilse ah edersin esmaya sığın değilse ah edersin ırkçılığa düştük düşürenler köleleştirecekler bizi...Köleleşme olmasaydı cihada gerek duymazdık...sağ olsun şeytan şehidlikle arınmamızın da sebebi...ateşte yanma ısın ...ateşi ver şeytanı da sev esir olmamışsan...
Evet...antik çağ felsefesindeki “hedonizm” görüşü, nefsin kötü arzularına, heva ve hevese uymaktan başka bir şey değil...
Neden mi...Peygamber varislerini suçlayanlar seni köleleştirme niyetliler gizliyorlar...anlayınca o yıldızlara koşuyoruz...şeytan olmasaydı onları dost sanardık ama şeytan onlara kusuru sevdirdi ve euzumuzu çektik...
Neden mi...Peygamber varislerini gözden düşürmek için çırpınanlar...çirkin eylemlerden hallerden fikirlerden duygulardan kurtulamıyorlar...Şeytan onlara eylemlerini güzel gösteriyor...ve sözleri boşa çıkıyor...çünkü eksikliklerini beğeniyorlar...Şeytan gibi tevbesizler... ve Euzu diyoruz...
“Şeytan onlara amellerini güzel gösterdi…” (Neml/24)
Neden mi namaz kılanların bazılarını terk etmemize şeytan sebeb oluyor...Adam namaz kılıyor zekat vermiyor...Tevbe de etmiyor...şeytana benziyor...ve Euzu diyoruz...
Karanlık olmasa yıldızlar gözükmez...Adam peygamber varislerinden keramet bekliyor...Gece musallat olursa yıldızı tanırsın...Kıymetini bilmedim diye hayıflanırız...Karanlık ile aydınlık kadar farklıdır...mü’minle müşrik...
İşte ayet...:“Şeytan sizi fakirlikle korkutur ve çirkin işlere teşvik eder.” (Bakara/268)
Evet...Ben şeytanı seviyorum ama melek kadar değil adem kadar da değil...Yaradılanı sev yaradandan ötürü...denilmiş...adl sıfatı farklı sev der...düşman ol yani ölçün olsun...farklı olsun düşmanlığın...
İlah sanacağız insan günah işlemeseydi...
Hz İsaya verilen mucizeler yanıltırdı bizi...şeytan sağ olsun bizi kurtarıyor...ve ilahın sınırsızlığını hatırlıyoruz...
Hendek savaşında hendekten fayda görüldü ama musallat olan bir engel de rüzğardı müşriklere...Kim ihlaslıysa latif sıfatı ona yetişir...Bedir de meleklerle desteklendi müslümanlar ...çanakkale savaşında yeşil sarıklılarca...Çünkü ihlas ödülsüz kalmıyor dünyada da...Şeytan olmasa ihlasın da ödülü büyük olmazdı...iyiki şeytan var ve ihlasımızın ödülü büyü olmuş...engelli koşunun ödülü de büyüktür...
Esmaya hadimlik eksikliğe düşmanlık ekmelliğe aşk gerektirir...Şeytanın eylemleri halleri fikirleri duyguları nefistir...görevin bunlardan temizlenmek...
Havra ırkçı...şeytan da ırkçı...ama binlerce güzel eylemleri halleri fikirleri duyguları da var havranın...Tevbe etmedikçe cennet havra ehline yok...Irkçılık az bir asilik değil...Allahın rahman sıfatına ayna olmaz ırkçı...Şeytan uzak esmanın sudur ettiği eylemlere hallere fikirlere duygulara
Evet...Allahın rububiyetine ayna olmakta şeytan eksik...ama çok da uzak değil...dolaylı olarak rububiyetine de hadim zaten uluhiyetini biliyor Allahın
“…Ve onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntularla oyalayacağım…” (Nisa,/119)...130 kilometre yapacak bir aracla 30 sürat yapmak gibidir şeytanilik şeytani eylemler haller fikirler duygular...Namazımız orucumuz hacımız zekatımız bilinçsizce...neden...Yazıklar olsun o namaz kılanlara...der Allah çünkü yeteneğimizi biliyor...
Evet...yeteneğimizi de şeytan sayesinde anlıyoruz...Kurt kovalarsa koşma yeteneğimizi anlarız...Şeytandan sığınan dost kullar öyle ayna olmuş ki Allaha ...mucizeler ve kerametleri incele...İlahi güç verilir mi kula verilir...aynaya güneş düşmez mi düşer...Sığınma ölçüsündedir aynamıza düşen ilahilikler...sığındık çünkü şeytan var...sevelim şeytanı...yanmayan ateşi sevsin...