- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
şirk ve tuğyan
1
-tesadüflere bak bunlar bir bir sömürge ülkesi olmaktan da öte.yalnızca fenerlerin aydınlattığı caddede yol alıyordu bindikleri otomobil.malatyada dolaştıklarına bakılınca pek iç açıcı gelmemişti onlara geri kalmışlık.hangi şehir için bir nişantaşına benzerlik vardı.yeni yeni turist çekmeye başlamıştı istanbul.yıllar sonra o günü hatırladığında insanlarla çok ortak yönleri olduğu kanısına vardı.şimdi bir yanda gökdelenler şehre bir metropol havası veriyor boş değildi cadde boyunca yollar.istanbul.bir taşıt aracının çok görüldüğü şehir.çünkü zamandan korkanların yalnızlaştırdığı kimlik bir şehir olmakla hatırlanıyor sokaklarında geçirilen zaman.her tarafı metroyla donatılsa da yüzler somurtuyordu sefalet manzaralarına bakıp.sakinleri ya tarikat ya da cemaat tarafından satın alınmıştı bir lokma ekmeğin vergilendirilmiş cumhuriyetinde.söylenecek başka bir söz bulunamazdı dedikodusu yapılmıştı hayat hakkının.
2
üniversite üçüncü sınıfa gidiyordum.siyasi faaliyet içindeydim.darbenin soğuk rüzgarı bir çok kişiyi etkiledi.15 temmuzda yaşananlara benziyordu yaşattığı korku.toplumu susturmak için ne gerekiyorsa yapıldı.darbeye karışanların dahi cezalandırıldığı düşünülürse hangi tarafta olduğunu anlayamazdı insan.etkisi bin yıl sürecek dendiğinden bir susturma operasyonu çekildiği kanısı uyandı bende.halen yaşatılmak istenen bir travma gözüyle bakılabilir dış güçlerin oynadığı oyun içinde.
3
kuranda modern bilimin yeri merak konusu olmuştur daima.ilk islam bilginleri adem kıssasında anlatılan insanın topraktan gelişi üzerinden şeytanın secde etme bahanesine konu olan açıklama ilk bilimsel bilginin teferruatı sayılmıştır.onun için insanlık felsefeyle din arasında hayatın anlam nedenini sorgulamıştır dünya hayatında çeşitli bilimleri ortaya çıkaran çatışmacı kültürle.kıyamet savaşı kuranda anlatılan şekliyle yecüc ve mecücün her tepeden saldırıya geçmesiyle başlar.öyleki gözleri kamaştıran bir teknikle donanmıştır bu ordu.peki neden insan için bir imtihan vesilesidir dünya.insan için çalıştığının karşılığı karşılaştığı bir kader olmuştur kurtlar sofrasında.onun için marksı adil bir dünya düzenini kurana yakınlık derecesi sorgulanmıştır başvurulan metot için bu yüzyılın maddiyun sayılabilecek materyalizm için.çözümü aramanın kaynağı kuranda görülse de insanlık bu konuda aydınlanmamıştır henüz.
4
sezai karakoç batı yazın dünyasını anlamak gibi bir ödev yükler şiire.anlamı kurarken topluma yabancılaşmış aydın tipolojisini inceler.masalsı anlatımı şiirin odağına yerleştirir.düz yazıda çağdaş yoruma baş vurduğu görülür.necip fazılın rimbaud hayranlığı metafizik gerilimi varlık dünyası için sonsuz arayışın izleğinde vehimlere kapılmış sanatın yaratıcılığını resmetme güdüsünü hayranlıkla taşır şiirlerine.gelsin beni yokluk akrebi soksun derken hakikatla çarpılmış bir sanrının kuşattığı görülür benliğini.andre breton ve aragon hayatın yoksunluğuyla intihara sürüklenen gençliğin isyanı yada artaudun anarşistliği bir kimlik haline getirmekle sonlandırır tanrı yargısını.sosyalist kültürün dünyayı yorumlarken gösterdiği tavrı açıklamada şairlerin üstlendiği ideolojik savunuyu arar türk tarihinde nazım hikmet.edebiyattan sinemaya sol jargonun üstünlüğünü kırmak ister islamcı şairler.emperyalizmin faşizmle anlaşması baskıcılığın umutsuzluğunu yaşatır halka.
5
didonun thank you şarkısı ve rojasın şarkıları.rojas etnik müziğe yakın duruyor.eski amerikan melodramlarından bir seçki sunuyor müzikte çeşitlilik arayanlar için.aslen bir kızıldereli olması büyük ihtimal.şu anda stingin desert rose şarkısını dinliyorum.eski endülüse duyulan özlem gibi müziğe sarhoşluk katmış doğu batı ikilemi.
6
gözlerine dalışım bir ummanda.bu acıdan kahkahaları saklayamaz gece.kalbe dokunurcasına yaşaran gözler.bulmak karanlıkta yıldız tozunu.bu zulumler inkara zorluyor kalbimi.senin adın gülüşünle tutkulu baharlara.senin adın vicdanları soğutuyor gözlerimde.yoksulluğumla kırılıyor aynan.sefaletle anlam buluyor zulumler.ötelere bakışımdaki sağnak.bir umut dilencisi gibidir yazgım.arayışım hakikatı usanmışlıkta.işte nedir insan için sorgulama sanatı.nedir ebediyet için inanmışlık ölüme.
7
chpnin seçimlerde başarılı olması için ne gerekiyor.neden halkın itimadı yok.kültür-sanata destek verdiği iddiasında.bu ne kadar doğru.örnek çalışmalar partiye olan güveni artırır.halkın önyargısı ötekileşmeyle perçinleniyor.bunu aşmanın yolu halka yakınlaşmakta görülmeli.çünkü hizmet belediyeciliği ilkeli bir siyaseti beraberinde getirir.
8
suudi arabistan modern şehirleriyle bir çok alanda gelişme göstermiş.ama dünyayı tanımada bazı önyargıların olduğu gerçeği bu ülkeye karşı bir hazımsızlık var.islamın çağdaş yüzü şeklen ne demokrasi demek nede monarşı.hürriyet bir müslüman için ne anlam ifade eder.bu konu üzerinde düşünmüş sanatçı ve yazarlar konusunda bir araştırma içinde olmanın ne denli zor bir sorumluluk olduğunu kabul etmek gerekir.bunun için yorumlanmış düşünceler için bir tanım getirmek inanca.bu konu üzerinde herkesin düşündüğü bir gerçek.selamlarımla.
9
amerika neden diplomasiyi dikkate almıyor.kürtleri desteklemekle ortadoğuda nasıl bir çıkar elde etmiş olacak.amerika bilimsel araştırmalarda uzay çağı için çabalıyor.ayrıca amerikalılar ne kadar savaşı umursuyor.yani savaşın adaletsizliği hakim bu coğrafyada.fetönün terör örgütü olmakla bir çok hücre eve baskın yapıldı.mahkemede yargılanan örgüt üyeleri neden halka açık değil.polis baskınları neden haber niteliği sayılmıyor.
10
mehmet kırkıncı ve zübeyir gündüzalp ağabey.ülkeye ihanet içinde olanlar bu şuadan rahatsız oldular.risaleler çağın tefsiri olmak gibi bir iddia sebebiyle ihlasta bir özeni gerekli kılıyordu.zaten örgüt denilen bu camia için bir meşveret görevi gördü sulha inanmışlar için.işte bu dayanışma yok edilirse asıl felaket gayretlerin sona ermesidir farklı cemaat grupları için.mukavemet göstermek hürriyet için vazgeçmek ameliyesi değildir bu fitne ateşi karşısında.
11
uğur mumcu,abdi ipekçi,turan dursun,çetin emeç öldürülen gazeteci ve yazarlardan bir kaçı.demokratik rejim için tehdit oluşturmuş düşünceleri eleştiriye açtığı için toplumun ilerlemesine mani olmak gibi bir emelle darbelerin gölgesinde yalnızlaştırılmış topluma bir tehdit algısı yaratmak için işlenen cinayetler.irtica ve terör hangi ellerle toplumu bir bilinç tuzağına yakalatmak gibi kötülüğü sıradanlaştırmanın çaresi olarak görülmüş zulüm çarkını işletenler için.aynı oyunlar farklı şekillerde sahnelenmiştir daima türkiyede.biz bu oyunun içinde karanlığa küfretme sorumsuzluğunu seçenlerin suçluluğunu duymadığımız sürece bu cinayetler sürecektir.
12
bence zeki mürenin seni sordum yıldızlara şarkısı türk müziğinin en etkili melodramlarından.bu açıdan bakılınca yorumlama farkı göze çarpıyor.tasavvuf müziklerinden mualla gavsı süphani ilahisi ve serveri ser bülendimiz ilahisi.funda ararın söylediği ya hz.muhammet ilahisi etkileyici bir bütünlüğe sahip.tabiki yunus emre ilahileri tasavvufun vazgeçilmezidir.
13
ben üç yıl gaziosmanpaşa yurdunda kaldım.başarılı bir öğrenci sayılırdım.üniversitede fikri planda çalışmanın içinde olduk.imam hatip lisesinde 94 yılında mezun oldum.cumhuriyet üniversitesi i.i.b.f kamu yönetimi gibi bir bölümde okudum.bilim alanında çalışmalar yaptım.bizim öğrencilik yıllarımızda bu imkanlar yoktu.umutsuzluk vardı yoksulluk konusunda.çok az insan bu mücadelenin içindeydi.bayağı bir yol alındı ilerleme noktasında.fikri çalışmalarda necip fazıl ve sezai karakoç gibi üstadların izinden gittik.kültürümüzü şekillendiren sanat konusunda bir mesafe aldığımız söylenemez.bunun altındaki korkuları anlıyorum.ama seviyeli bir eğitimden söz etmek için bu konuda ihmalkar davranmak bizi geriye götürmenin nedeni sayılacak korkarım.onun için kültür sanat derneklerine ayrı bir önem verilmeli.selamlarımla.
14
kocasını aldatma konusunda hiç tereddüt etmedi.bir mesajla genç sevgilisini ayarttı.ilk zamanlar park ve bahçede buluştu sevgilisiyle.onu bu davranışa sürükleyen hayatın tekdüzeliği ve özgürlük konusunda bir beklenti içinde olmasıydı.biliniyor ki bir çok insan aynı yola başvurmasıydı onu cesaretlendiren.hayatına heyecan katmış mıydı bu kaçamak.her şeyden önce inancına ters bir durumdu bu sorumsuzluk.malum bir ilişkiyi gizli tutmak ancak dedikodudan uzak tutmakla mümkündü.herkesin duyduğu bu itiraflar her şeyi açığa çıkmayla neticelenirdi her zaman.zamanın tanıdığı özgürlük yasakları delmenin bir yolu olarak görülür daima.korku ve endişe yasak ilişkileri önleyemezdi.göz görmüş gönül sevmişti bir kere.nelere şahit olmuştu dünya bu küçük mutluluğu hoş görmesin.
15
allaha ulaşmak için vesileler arayın ayetini delil olarak gösteriyorlar.kuran peygamber ve velileri şefaatçi kıldık ayetleri bunu doğruluyor diyorlar.alimler peygamberin varisleridir hadisi bu noktada ilmi esasların anlaşılması için mürşitler yol gösterici olur.
16
islam selam anlamına gelen kelimeden türetilmiş barış anlamına gelen bir bir dinsel anlam bütünlüğüne getirilen tanım.konunun anlaşılması için bilginin mahiyetini bilmek gerekiyor.yoksa allahın takdiri her şeyin üstündedir.bu konuyu genelleştirmekle konunun mahiyeti anlaşılır.insanları dine çağırmak için halkı irşat makamı neden bir insanı küfrüne neden olsun.nitekim zalimlere yardımcı olanlar allahın gazabını haketmiş olur.bu ayetlerin tasavvufla bir ilgisi yoktur.aksine tağutların hedefinde olanların büyük kısmı islam ahlakını hayatları için bir ölçü olarak görenler ve dine hizmeti bihakkın yerine getirenler olmuştur.günümüzün fravunları islam coğrafyasını hangi araçlarla sömürüyor.görüyoruzki müslümanlar eziliyor modern çağda.mühlet tamamlanınca hakkın hükümlerini tanımayanlar hüsrana uğrayacaktır.bilim ve teknikte üstünlüğe ulaşan müslümanlar küfre karşı üstünlüğü imanda görenlerin kurtuluşa ereceği günler yakındır.modern bilimi yorumlamakla geçen zaman kimler için bir kayıp zannedildi.felsefenin mantığı bizler için bir imkandır aslında.bu sayede ruhlarımızı inceltecek sanatı üstün bir manayla hakkın dili vesilesi yapabiliriz.ideolojik kavrayışı islama yakıştıranlar için bir çok problem var.bunun bir küfür olduğu inancında bazı kimseler.islamı anlamanın tek yolu kuranın yok göstericiliğinde adaletin tesisi için inancın gölgesinde kardeşlik ülküsüne bağlılıkla bozguncuların iddiasını boşa çıkarmaktır asli görevimiz.bu uzun soluklu dava iman ve tuğyanın yan yana gelmiyeceği bir zülme karşı direniştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.