- 213 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her halimiz için Allah'a hamdolsun...hamdın kabul görmez senin...
Her halimiz için Allah’a hamdolsun...hamdın kabul görmez senin...
Hz Adem gibi tevvab sıfatına hadim ol...değilse hamdın kabul görmez senin...zanilikten dön bey namazlıktan dön...masum olmasına rağmen peygamberimiz Tevvab sıfatına hadimdi...
"Haline şükret dostum" Beterin beteri var.. haline sabret...adl sıfatı sana ne nasib etmişse onunla cennete koş şükür bu...şehidlik şükürdür...zekat veren zenginden de kazançlı olursun şehid ol...cennete koş her halinle hamd budur...madem Allahı övmelisin emirlerine sarıl hamd budur...Nice engelli kişi kalbi ve vicdanı engelli olmadığı için cennet koşusunda zenginlerden önde...Hamd önde olmandır yaşırışta önde olmandır ...hamd eylemle halle fikirle duyguyla yapılır...şehid olmayan hamd ettim demesin tevbe etmeyen hamd ettim demesin...zenginken zekat vermeyen hamd ettim demesin...Allahın adl sıfatı farklılık ve zıtlık oluşturur...sakat doğumlar adl sıfatının etkisiyledir...eşitlik yok ...Farklılık var bu varlıkta...
Beterin beteri olması adl sıfatındandır...ama hakketmediğimizle karşılaşmayız...Hz Adem cennetten çıkarıldı...Yasak meyveye el uzattı...hakketmeyen mustahak olmayan korunur...Zalemna dedi hz Adem cennetten çıkarılınca yani tevbe etti...lütufa da hakketmeyen erişmez...vehhab sıfatının da suduru hakkedenedir...İhlaslı latif sıfatının suduruyla etkisiyle karşılaşır...Vehhab sıfatının da sudur sebebleri var...acziyetini Allaha arz eden ancak Vehhab sıfatının etkisiyle karşılaşır...
Her halimiz için Allah’a hamdolsun...cennet için yeter o hal...şaki olma.
Hamd hali güzel ama tevbemize engel olmamalı..Tevvab sıfatına hadimlik de görevlerimizdendir...sadece hamd değil görevimiz...bütün esmaya hadimliktir kulluk...ekmel kul esmanın bütününe hadim olur...“Birinin ağzından Allâh’ı övme, hamd ü senâ çıkınca, Cenâb-ı Hakk o hamdi, o övgüyü bir cennet kuşu yapar.”der Hazret-i Mevlânâ kuddise sirruhû
İşte ayet...“Allâh’a hamdolsun, de!” (İsrâ/111)
“Onların duâları;«Bütün hamd ü senâlar, âlemlerin Rabbi Allâh’a mahsustur.» diye son bulur.” (Yûnus/10)
Rasûlullah -sallâllâhu aleyhi ve sellem-;“Zikrin efdali, «Lâ ilâhe illâllah»; duânın efdali de, «elhamdülillâh» sözüdür.” buyurmuştur...
Ve bir hadîs-i şerifte;“Mü’minin her işi, hayırdır.Nimete şükreder, hayra kavuşur. Belâya uğrayınca da, sabreder, yine hayra kavuşur.” buyruldu(Müslim) ancak Tevbeyi terk edenin hamdını Allah kabul etmez...ihlasa dön...bilinçliliğe dön...esmaya hadim olmayanın hamdı kabul görmez...sen hamdı anlamamışsın cennet koşusudur hamd...şehidliğe koşmaktır hamd...tesbih elde dolaşmak şekilciliktir hiledir...
Ve İmâm-ı Rabbânî Hazretleri’ne kulak verelim mi:“Mü’min sıkıntılı ve neşeli zamanlarında hep hamd eder. Çünkü hamd etmek, şükretmekten daha kıymetlidir. Şükretmekte nimetler göz önünde, el altındadır. Şükür nimet zamanlarında olur, nimet kalmayınca, ihsan bitince şükür de kalmaz.
Hamd ise devamlıdır. Nimet zamanında da, sıkıntılı hâllerde de hamd edilir.Hamd ederken nimetler de, elemler de sevilmektedir. Çünkü Allah Teâlâ’nın verdiği elemler, nimetler gibi güzeldir.”elemlr cennet koşusuna engel değil öyleyse güzeldir de...Şehid olmak güzeldir de...esma uğruna esmaya hadimlik uğruna peygamberler ne sıkıntılara göğüs germişler...Hz Musa firavuna gitmiş...hz İbrahim ateşe atılmış...ateşe atılmaktır hamd...firavundan korkmamaktır hamd...
Karunun hamdı senin hamdın zekat vermektir hamd...Oruçlarla Allahı övmüş olur kul...Kulluklar ibadetler hamddır...senin hamdın kabul görmez...ey zani ey Karun ruhlu zengin...ey canı verene veremeyen gafil...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.