- 395 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
TEKNOLOJİK İCATLAR
İnsanlık robotlaştı yani makineleşti,
İnsanlık sapıklaştı ve taklitte yarıştı,
Teknolojik icatlar aydınlığa değil de
Zulme ve karanlığa nice kapılar açtı.
Teknolojik icatlar insanları şaşırttı, insanlar mali hülya peşinde koşmaya başladı, nefsi arzuların dan başka bir şey düşünmez oldular. İnsanlık teknolojinin altlı karıncasında eğlenmeye başlayınca, insanların başı döndü, insanların akli melekesini yitrince dengesini kaybetti. Geçmişin eskidiğini, yıprandığını, pörsüdüğünü söyleyenler teselliyi ora da, bura da aramaya başladı! Onun içindir ki, insanlar süfli emeller peşinde koşar oldular manadan uzaklaştılar. İnsanlık makinaya kul, köle oldu!..
Şeytanın kölesi olan insanlar zıvanasından çıktı. Kantarın topu kaçtı, ayar tutmaz oldu. İnsanlar, geçmiş mazilerini ellerinin tersiyle itti. Hızla gelişen teknoloji insanlık adına hiçbir şey vermedi. İnsanlar tembelleşti. Makineleşme, insanlar arasında ilişkiyi kopardı. Ekonomik dengeler bozulunca, şiddet ve baskılar arttı, insanlık adına ne varsa bütün dengeler alt üst oldu.
Teknolojik icatlar, fertleri, cemiyetleri, devletleri, milletleri birbirine muhtaç ve bağımlı hale getirdi. Birini, öbürüne muhtaç köle yapmış. Makine tahakkümünden kurtulmayan, teknoloji emrine giren devletlerin gülünecek ağlanacak hallerine insanlık gıpta etmektedir. İşte asıl sakatlık budur. Bir düğme hareketiyle makinelerin iş görmesi neticesin de insanlık robotlaştı.
Teknolojinin her yeni keşfiyle ateşli silahlar icat edildi. İnsanları toplu olarak imha edecek,öldürecek ateşli silahlar geliştirildi. O silahları denemek için savaşlar çıkarıp ülkeler işgal edildi, insanlar öldürüldü. Teknolojik icatlar, insanlığın ruhunda çok derin yaralar açtı! İnsanlık teknolojin mahkumu oldu. Makineleşme sayesinde insanlık gittikçe robotlaştı. Teknolojik gelişmeler zirvelere doğru tırmanırken insanlık dibevurdu. İnsanlığın ruhi bunalım geçirmesi teknoloji sayesinde oldu.
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Kutlarım güzel bir konuyu dile getirmissin yıllar önce teknoloji canavarı konulu şiir yazmıştım düşüncelerinize aynen katılıyorum sağlıcakla kalın ..