- 405 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT DENEN ŞEY
Hayat nice bitmez çile
Kimisine kara zindan?
Bazı bazı güzel lezzet!
Hayat bazen olur zillet.
Hayat,canlıların yaşama halidir. Hayat, öylesine bi muamma ki nice,nice Bilinmez sırlarla doludur. İnsanoğlunun bugünkü aklı ve fen bilgisi ile çözamediği o kadar çok şey var ki,saymakla bitmez. Hayat ve yaşam konusunda bütün tarifler eksik,yetersiz,yanlış ve güdük kalmıştır.
Hayat,bütün canlıların yaşar durumda olmasıdır. Hayat,diril kalma, canlılılık ve de sağlıklı yaşamaktır. Fakat bu kısacık tarifle hiç bir şey bitmiyor ki, işin asıl detaylarına girince insanın kafası karışıyor.
Hayat,Allah’ın yüceliğini, kudretini, büyüklüğünü, ondan daha büyük olmadığını anlamaktır. Çünki, canlı cansız bütün alemleri, bütün varlıkları yaratan o yüce kudretin büyüklüğü tartışılmaz.
Hak Te Alanın ilmi, iradesi ve kudreti sayesinde canlılar hayat bumuştur. Hayat, kainatın en parlak nuru, süzülmüş mülahazası, en latif, en mükemmel meyvesi, en güzel ziynetidir. Hayat, kainatın sırrı, hem vahdeti, hem de rabıtası, hem de kemalatın menşeidir. Hayat, hem sanat, hem mahiyetçe en harika yaratılıştır. En küçük bir mahluku, bir kainat hükmüne getiren o mucizevi bir hakikatir, ölümden sonra ölümsüzleştiren o yaratıcı kuvvettir.
İnsanoğlunun hayatı doğumla başlar,üremeyle devam eder ve ölümle nihayet bulur. İlim adamları,
filozoflar yüzyıllardan beri insan hayatını, hayatın anlamını incelemişler, hayatın başlangıcını ve geleceği araştırmışlar o konularda kafa yormuşlar. Bütün uğraşmalara rağmen hiç kimse işin içinden çıkamamıştır. Bilim adamları, ilimi ve teknolojik çalışmaların ışığında,suni hücre meydana getirme denemelerine rağmen, bir sineğin kanadını dahi üretememişler.
Dünya hayatı ana rahmine düşmekle başlar, ruhun bedenden ayrılmasıyla insan ölür, hayat sona erer. Ardından da kabir hayatı başlar. Kıyametin kopmasıyla başlayacak ebedi olan ahiret hayatı başlar. Bedenleriyle birlikte tekrar diriltilecek olan insanlar, ebedi o ölümsüz hayata ulaşacaklar ve sonsuza kadar yaşayacaklardır. Hayat, Allah’ın subiti sıfatlarından biridir. Yani Allah diridir ölmez. Her sıfatında olduğu gibi, hayat sıfatı da ezeli ve ebedidir. Yani,Alla Hü Te Ala’nın diri olması, zatı ile beraber, ezel ve de ebeddir. Önceden vardı, sonsuza kadarda var olacaktır.
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.