- 302 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HZ MUHAMMET.
HAZRETİ MUHAMMET.
Yazımızda Peygamber Efendimiz’in (S.a.v.) hayatını kısaca özetlemeye çalıştık. Hz. Muhammed (S.a.v.), 20 Nisan 571 yılında Mekke’de doğdu. Annesinin adı Amine, Babasının adı Abdullah.
Babası Abdullah, O daha doğmadan önce ölmüş. Süt annesi Halime O’na 4 yaşına gelinceye kadar bakmış.6 yaşına geldiğinde ise annesi Amine de ölmüş. 6 yaşından sonra kendisine dedesi Abdulmuttalip bakmaya başlamış.
8 yaşına geldiğinde dedesi de vefat edince Peygamber Efendimize amcası Ebu Talip bakmıştır. Amcasına destek olmak için çalışmaya başlamış, önce çobanlık sonrada ticaret yapmıştır. Mekke halkı Hz. Peygambere güvenirliliğinden dolayı el-Emin ismini vermiştir.
Peygamberimiz (S.a.v.) Hz. Hatice ile 25 yaşında evlendi, Hz. Hatice ise 40 yaşındaydı. Hz. Hatice ile olan evliliklerinden altı çocukları oldu (Abdullah, Zeynep, Rukiye, Ümmü Gülsüm, Kasım, Fatıma).
Çocuklarından Hz. Fatıma hariç bütün çocukları Peygamberimizden önce vefat etmişler. Hz. Hatice ise Peygamber Efendimize Peygamberliğin gelişinin 10. yılının Ramazanında vefat etti.
Peygamberliği
Hz. Muhammed (S.a.v.) 40 yaşında (610 yılında) Peygamber oldu.
Hz. Resullullah’a (S.a.v.) Hira Mağarası’nda ilk vahiy ile Peygamberlik görevi gelmiştir.
Hz. Muhammed (S.a.v.) bir grup müslümanı Habeşistan’a gönderdi, bu olay müslümanların ilk hicreti oldu (615 yılında).
Hz. Ebubekir ile uzun ve tehlikeli bir yolculuktan sonra Medine’ye hicret ettiler, (622 yılında).
Peygamberimiz 55 yaşında iken, Hz. Ebubekir’in kızı Hz. Aişe ile evlendi.
Hz. Aişe cennet ile müjdelenen on kadından biriydi. Hz. Muhammed’in
(S.a.v.) Hz. Aişe’den çocuğu olmamıştır.
Hz. Muhammed (S.a.v.) vefatından önce humma hastalığına tutuldu, bu hastalık 13 gün sürdü.
Peygamberimiz’in Vefatı
Hz. Muhammed (S.a.v.) hicretin on birinci yılında (Miladi 632 yılı) Medine’de vefat etti. Vefat ettiğinde kameri seneye göre 63, şemsi seneye göre 61 yaşında idi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.