- 298 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Düşmanlığın Allah için mi yani esmaya hadimlik için mi...
Düşmanlığın Allah için mi yani esmaya hadimlik için mi...
"Eskiler sopa cennetten çıkmadır" derlerdi...cennetimize vasıta olur bazı cezalandırmalarımız...ve de cezalandırdığımızı ıslah da edebilir...cezadan geçilemez şiddetten geçilir ama cezaddan geçilmez ödülden de geçilmez...ADL sıfatına hadimliktir bu...Düşmanlığımız esmaya hadimlik için mi...Anne bir şeye kızıyor ama çocuktan acısını çıkarıyor ...Amir hanımına kızıyor ama memurundan acısını çıkarıyor...Adl sıfatına hadimlik değil bunlar ve esmaya hadimlik niyeti de taşımıyor bunlar...hesab gününü unutmanın etkisidir bunlar...eylemlerimiz hallerimiz fikirlerimiz esmaya hadimlk taşımalıdır kul olmak bu...Allaha aşk bu...Allahın zatı bilinmediğine göre sıfatlarına aşk Allah aşkıdır...
Şeytanın bir özelliği yaratılana düşman oluşudur.Allah yarattığına düşman olanı müşrik ve cahil ilan etti.Düşmanlığın Allah için mi...Yaradılanı sev yaradandan ötürü...der Yunus Emre...
Bir ağacın dalını kırsan bile hesab gününü unuttun...
Uyuyan bir köpeğe tekme atan ya sen...Hangi esmaya hadimsin..."Kertenkeleyi öldürmek sevabtır" diyen hadisleri inkar edenler peygambere senden daha yakınlar...keşke hadisten o manayı çıkartmasaydın...Peygambere iftira senin ki...zaman ve şartlar gerektirirse kertenkeleyi öldür der esma sana sen neden hadislere ayetlere istediğin manayı verdin..
Deniz dalgalandıkça kendini temizler Kur’an ve hadisle ilgili te’villeri ayet ve hadisten sayma...Tefsirdir ilim ...tek bir ayet tek bir hadis tek dişle yemek yemeğe benzer...yutmaya başlarsın gerçekleri...Tartışmasız mealcilik de sakıncalıdır meal ayet değildir...ayetin manası bile sayma...gizlemektir ayetin anlamlarını meal...tefsir şart...Tefsir ilimdir...objektiftir evrenseldir...yanlışlığı ısbatlanamayandır ama tevilin yanlışlığı mealin yanlışlığı esmaya tersliği hemen anlaşılır...
Şeytan ırkı adına hz Ademe düşmandı...ve Allah gücünü sınırladı onun ırkçıya Allah diş vermez olanlarını da döker...çünkü dişi aciz ırklara geçeçektir...mazlum ırklara geçecektir...oysa mazlumlara ne kadar sahib çıkarsak Allah gücümüzü birliğimizi bekamızı korur...
Şeytan gücünün sınırlanacağını bilseydi cahildi Allah tanımıyordu...Allah yarattıklarını düşmanına emanet eder mi Allah hafızdır bu sıfatından da gafil şeytan gafleti onu uzaklaştırdı Allahtan Allah mazlumları koruyana yani Hafız esmasına hadim olanların malını canın makamını aziz eder...gücüne güç katar...Irkçılara kendi mezarlarını kazdırır Allah... Çünkü Allah El-Hafızdır...yarattıklarını korur nasıl mı korur şeytanlık düşünenin gücünü azaltır elini kolunu bağlar...Süper güçlerin bile elini bağlayan rakib bir güç oluşturur...Yarattıklarına zulme dur der...peygamberimizin eliyle diri diri gömülen çocukların kölelerin zulmüne son vermişti...varisleri de köleleşmeyle kavgada...kürtajla kavgada...Güneş gibi kavgaları...
Kavga esamaya hadilik taşımalı...kilise taht kavgasında havra ırk için kavgada...iyiler belli değil i...peygamber varisleri belli değil mi...Allaha kul köle olanlar aşık olanlar belli değil mi...
Düşmanlığın Allah için mi yani esmaya hadimlik için mi...eylemin halin fikrin esmaya hadim mi...Ey Allahtan yardım bekleyen "Ya latif zikrini çekmek "budur...Duyguların da esmaya hadimlik için mi...zikir eylemdir haldir fikirdir ahlaktır senin ahlakın Firavun ahlakı...ffffffffiravunda arkadaşlarının ırzını kirletmedi ama amacı rıza değildi Firavun ahlakı karun Ahlakı...Ahlak mı...övünme o insanlık da değil...hz Ali Ahlakı hz Ebu bekir Ahlakı hz Peygamber ahlakı ahlak...rıza için mi düşmanlığın dostluğun duygun eylemin halin fikrin...ama seni yaratan Allah elindekileri veren Allah şeytan Allahın verdikleriyle Allahın yarattığına düşman olmak istedi ve acziyete düşürdü Allah onu kovulmak güçten acziyete kovulmaktı şeytan için...devletler de esmaya hadim olmadıkları için yıkılkıyor...süper güçleri de yıkacak Allah zulümden kaçmazlarsa acziyete iç savaşa mahkum olacaklardır...esmaya aşık ol dünya lideri ol..
YORUMLAR
Hamdi Hocam!
Yine kendimi tutamadım. Siz yazmayı sevdiğinize göre okumayı da seviyor olmalısınız.
Önce size Rahmetli Cafer İskenderoğlu'nun;
1-Allaha Yılculuk
2- Allah ile Tanışma kitabını önermek isterim.
"Allah'ın zatı bilinmediğine göre" demişsiniz ya!
Allah insanı bilinmek istediği için yaratmadı mı? Zatı bilinmeyecekse, bilmenin tanımı nasıl yapılmalı.
İskenderoğlu Kuran ayetlerine bağlı kalarak, Allah'ın hesap günü yok, Hasret günü var diyor.
Elbette vereceğiniz cevabı bu iki kitabı okuduktan sonra, karşılaştırmalı ve ayetlere dayalı isterim.
İyi Akşamlar diliyorum.