- 412 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Mistisizm...ve ihlas...
Mistisizm...ve ihlas...
Mistisizm...“sır” anlamına gelen musterion kelimesinden türetilmiş... Akıl veya mantık yolu ile erişilemeyen doğaüstü durumları sezgilerle arama ve bulma şekli...
Mistisizm, dinî tecrübenin tarihte çok öne çıkan bir biçimi Öncelikle kişisel deneyimler, çeşitli doktrinlerden daha önemlidir. Mistiklerin asıl hedefi aydınlanmadır. Arayışlarının altında yatan temel özellik görünmeyeni bulma ve görünmeyeni keşfetme çabasıdır...
Mistikler Tanrı ile vasıtasız bir temas kurduğu iddiasındalar...Mistiklerin kesin yargıları yoktur. Kendi sezgileri ve başkalarının sezgilerine büyük önem verirler. Mistikler ruhsal bir gücü memnun etmek için değil aydınlanmak ve keşfetmek için çalışırlar.
Mistisizm, deneyimsel olması sebebiyle modern felsefeden ayrılır... İslâm tasavvufu da mistislik mi...Batıcılara göre öyle...ama İslâm tasavvufu tamamen nebevî kaynağa bağlı...Mistisizm, panteizm ve panenteizm şeklinde iki düşünceye ayrılır. Panteizmde doğa ile bütünleşme savunulur. Panenteizm ise "Doğa, tanrının bir eseridir"
Mistisizm şirki de barındırır tevhidi de...yani tevhidinde mistik yönü var şirkin de...hind mistikliğinden farklıdır İslam tasavvufu...çünkü tevhidcidir... kişisel deneyimlerin sahibleri tevhid inançlılardır tasavvufcular..."Allahla güreştim ve yendim diyen kişilerin yeri yok İslam tasavvufunda...Yahudi inancıdır bu .İsrail güreşte Allahı yendi inancı var yahudilikte..."
Evet...Yahudi inancında, Hz. Yakub Peygamberin Allah’ı güreşte yenmesi inancı var...İşte delil... Yakub, "Bırak gideyim." dediği hâlde, güreş tuttuğu kimse onu bırakmaz ve daha sonra o kişi Yakub’a, “Artık sana Yakub değil, İsrâîl (Yahudilerce: Tanrı ile güreşen) denecek. Çünkü sen, Allah ile ve insanlarla güreşip yendin!” der. (Tekvîn, 32/22-32)
Buna benzer bir düşünce Hinduizm’de de vardır. Orada da tanrı bir insan veya hayvan şekline bürünerek yeryüzüne inmiştir. Bu inanç Hinduizm’de “Tanrının Avatarası” olarak ifade edilmektedir.
İslam tasavvufunda Allahı güreşilecek bir varlık gibi tasavvur yanlıştır sadece esmasına aşık olunur...zatı için bir tasavvur aranmaz...
Evet İslam tasavvufunda Allah Teala’nın “Sübhân”, yani her türlü beşerî sıfatlardan münezzeh, kemal sıfatlarıyla muttasıf bir Rab olduğu hakikatinin zıddına, O’na beşerî bir acziyet isnad edilemez...
Her inancın mistikleri var... Tevhid inancının mistiklerinin esmayadır aşkları...bir tasavvura aşk tevhidi şirke dönüştürür..."Etle kemiğe büründüm yunus diye göründüm"... derse...Panteizmi hulülcülüğü savunmuş olur...Allaha her şey bağımlıdır tevhid inancında...Hülülcü Panteisttir...cem olmuştur etle kemikle ...insan bedeni hayvani beden ve ruhi beden diye iki bedendendir ikisi de aratılmıştır yani Allaha bağımlıdır ama Allah kimseye bağlı değil...ve zatı da yaratılmış değil...maddi yani hayvani bedene insan muhtaç Allaha muhtaçlık verilemez...Tanrı hayvan şeklinde yer yüzüne indi der Hinduizm...yani hulülcüdür...hinduizm...Tevhidden uzak bu hulülcü mistik deneyimler İslam tasavvufuna zarar verirler...
Cennette ay gibi cemalüllahı göreceğiz derken bir tasavvursa aya şirk olur...Allahı tasavvurdan kaç esmaya aşık ol... suret verilmez Allaha...
Hinduizm de inek şeklinde indi ilah yer yüzüne der ve ineği kutsallaştırır...etle kemiğe bürünmez tanrı tevhid inancına göre...hinduizme göredir bu...hayvan suretine doğa suretine bürünür tantı Hinduizme göre tevhide bu yok doğa yaratılmıştır cem olmaz tanrı yarattığı ile...
İslam mistisizmi faydalıdır..şirke hadim mistisizm zararlıdır...Tasavvufumuz tevhid mistisizmden beslenmeli sadece...