- 323 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
sahtelikle savaşın gerekçesi
1
bir nizam olarak islamın topluma yerleşmesi.milli gazete yazarı mehmet şevki eyginin beklentisi bu yönde.şeriatı savunanların adalete inancı böyle.oysa islam hukuku içtihatla genişlik kazanmıştır.suç toplumu ahlaksızlığa neden olmuştur.kısas hükmü uygulanırsa insanların kurana bakışı değişir.dolayısıyla sapkınlık ortadan kalklar.bunu tesis edecek olan islam şeriatıdır.bir zamanların bütün islamcıları bu fikirdeydi.bu tür özlemlerin nasıl bir sonuç verdiği ortada.iyi niyetle çıkılan yolda teröre sapmıştır bu tür zihniyette olanlar.baskıcılık faşizme kapı aralamıştır.bütün ideolojilerin bir küfür olduğu kanaatini paylaşıyor radikal islamda karar kılanlar.modern hukuk özgürlük tanır bireylere.özgürlüğü hiçe saymak hayatı anlamsızlaştırır.insanların inançlı olması sorun teşkil etmez hukukta.dinde zorlama yoktur ayetine bakılmalıdır önce.bu din içindeki farklılıklara müsamaha göstermektir aynı zamanda.rasyonel düşünce bunu gerektirir.düşüncede farklılaşma bir insanlık hakkıdır.islam uygarlığını çöküşe götüren akılcılığa getirilen tanımdır.savunulan özgür düşünce modern kültürü varetmiştir.insanlar için tefekkürü savunmakta bir beis görmüyor kimse.
2
akit yazarı abdurrahman dilipak bu günkü yazısında islamcı kesimi eleştirmiş.islamın moderne yakınlığı tartışılır.mütedeyyin insanlar bu konuda hassastır.bunun bilincinde olmak için cahit zarifoğlu gibi yazarların islamdan ne anladığına bakmalı.gün geldi iktidarla tanıştı islami kesim.onlarca dergi topluma ayna tutma sevdasını yaşattı şakirtlere.bununla yetinmedi güveni hak edecek kaypaklıklar.bir çeşit aristokrasi olan seçinciliğe özenir oldu cemaat bozuntuları.sonra yolsuzluğun helal olduğu fetvasına taşındı anlatılmakla tükenmeyen mal mülk sevdası.ne olduysa iktidar gücünü kaybetti hiç tükenmez sanılan haklılığı empoze eden kibirden suratlar.doğu bilgeliği deniyordu şefkat ve merhamet.hiç bir iddiası kalmamış adanmışlığın particilikte ısrar etmesi anlaşılır bir durum.erbakanın halefleri çok erken havlu attı siyasete.chpnin yükselişi bu darboğazda gerçekleşti.imamoğlu asrın liderini alt etmeyi başardı yerel seçimlerde.nedeni bilinmeyen bu düşüşün bir tükeniş olduğu anlaşıldı çok geçmeden.yenilgiyi kabullenme ne gibi sonuçlar doğuracak kestirmek güç.ama dilipak komik duruma düşüldüğü kanısında.dava kendini bilmez züppelere teslim edilmiş sanki.belki bu konunun anlaşılması için yaşanan sancılara tarihsel perspektifle bakmak gerekiyordu.
3
mısırda darbeyle uzaklaştırılan demokratik yönetim.islamın demokrasiyle uzlaşmayacağı yargısı komplocu batının emperyalist emelleri için her yolu meşru görmesine bir perdedir.türkiye özelinde çağdaş batı özlemini tüketmiştir darbelerle geçen tarih.mısır yakın tarihinde ihvanı müslimin hareketiyle bilinir.seyyit kutubun öğretisinde geçen islamın çağdaş yorumudur fikirleri.insanlık için haklı gerekçeler ortaya koyması batıyı tedirgin etmiştir.az gelişmişliğin paçavrasına dönüştürülmüş fikirleri.batı kültürü bilimin öznel halidir belkide.islam ülkelerindeki modernite sorunu ne kadar inkar edilsede tartışmaya açıktır.inancın reddetmesini olağan görenler için kanlı örgütlerin savunularını kendi lehlerinde kullanmanın adıdır gladyo gibi oluşumlar.bunun arkasında natonun olması anlaşılır bir durum.haksızlığa tahammülü öneriyor dünya örgütleri.batı literatürü demokrasi dışı oluşumları faşizm olarak niteler.islamın ideolojik çehre kazanması nedense tehlike arzetmiştir her zaman.bu yıkıcı terör faaliyetleri islamın modernle savaşı olarak görülmüş isyanlara haklılık kazandırmış sömürü.
4
türk silah sanayii kayda değer bir mesafe kaydetti.türkiye kuşatılırken teknolojik alt yapısını oluşturan kurumsallaşmanın önüne geçilmek istendi.düşman safta yer alan ülkeler iç karışıklıkla bertaraf edilmek istendi.iç savaşlar ve darbeler devreye sokuldu.libyanın son hali umutsuzluğa sevkediyor bölge ülkelerini.batı karşıtı oluşumlar bölgesel direniş için bir tehditti yokedilmesi gereken.bu ülkeler tarumar edilirken ihanetlere şahit olundu türkiyede.teknolojik alt yapı arge çalışmalarına müsaitti.amerika başta olmak üzere batılı ülkeler tüm kozlarını orta doğu dengelerini lehlerine çevirme üzerine oynadı.senato türkiyeye silah satışını onaylamadı.sık sık müttefik olduğumuz vurgulanırken ayrı kamplara yer aldık bu ülkeyle.türkiye ekonomik olarak büyürken kendi handikaplarını görüyordu bütün engellemelere rağmen.halkın galeyana gelmesi şehit cenazelerinde yaşandı.iç barışı bozmak isteyenlerin oyunu bozulmuştu.chpnin seçimde kazandığı başarı ülkenin menfaatinemidir bilinmez ama türk ulusu kendi çıkarlarını koruyacak güçtedir.seçim sonuçları bir sınavdır ak parti için.stratejik ortaklık adına devlet yönetiminde bir ihanet şüphesine rastlanmıştır.halk bunun farkında olduğundan yönetimde değişiklik yaşanmıştır.halktan uzaklaşmanın bedelini seçimleri kaybetmeyle ödemiştir iktidardaki parti.artık güven duyulacak siyaseti gerekli görüyor ortaya çıkan tablo.
5
bir şarkının nağmelerini andırıyordu sesi.hiçlik duvarında anısı kalmıştı sebepler aleminde yankısı kalan.otobüs yolda akıyordu gecenin sessizliğinde.derin bir uykunun kollarında sivas istanbul yolcusuydu.başladığı gibi bitmişti öykü.rakamları zordu anlamak.karar vericiler hayatı konusunda hiç bir tereddüte düşmeden öğrenmi için gösterdiği çabaları boşa çıkarmıştı.bir yere gidemezdi ve yine de anlayışlı olmak gerekiyordu.öyle uygun görmüştü ölüm.paranın hükmünü inkar eemezdi çağ.anlayışla karşılanması gerekiyordu karşı taraftakileri.şiir batakhanelerinde geçmişti çocukluğu.inancın yürütülen bir haksızlık olduğu gerçeğine uzak düşmüştü nedense.işte barbar olduğu kanıtlanmış bir devenin sırtında.komik yanlarını izaha kalkışmıştı nedense.çapulcu sürüsüne altın bağışında bulunmuş.cariyelerinden vaz geçtiği için suçlu durumdaydı.anlayamazdı bu anlamsızlığı.çünkü kıyısında yaşıyordu yalvaçlığın.bir tarikat memuru olmak için özenmeliydi pop yıldızlarına.aynı şekilde beyaz adam parçalamıştı gemisini.bu rüya anlaşılmaya başlayınca talihini bırakacaktı tezgaha.taki yorgun düşünceye kadar pişmanlığın kollarında.tanrının harfini çalacaktı ay.ana gibi yar olmaz sözüyle mahkemeye çıkacaktı kellesi.anla işte zamanın saçmalığı.
6
milli görüşün dayanaklarını arayanlar dr.agah oktay günerin israf ekonomisi kitabına baksınlar.kalkınmakta olan ülkelerin yaşadığı sorunlar.mutlu azınlığın yalnızca kendilerini layık görmesi müreffeh bir yaşama.islamcı seçkinler bu hataya düştüğünden haklılığını kaybetti ülke siyaseti.ayna paradigma üzerinden yürüyor meşrulaştırma siyaseti.türkiye hızla kalkınırken satın alınmak istendi ordu ve milli varlıkları.yine çaresizlik yaşasın istediler halk için.zarar eden kitlerden sonra kar getiren fabrikalarda satıldı ucuz bir meblağ karşılığında.tehditler ve cinayetler bu pislikleri örtmek içindi.liberalizmin sözcüleri bu gerçekleri halkın gündeminden uzak tuttular.nerde cengiz çandarlar mehmet altanlar.medyayı ele geçiren bu güç hiç insaflı davranmadı garip gurebaya.belki haklı tarafları vardı halka reva görülen bu zülmün.nede olsa viyana kapılarına dayanmış bir ecdadın torunlarıydı cumhuriyeti kuran millet iradesi.bütün zenginlikleri sömürülmüş bir milletten arda kalan şeytanın ilham aldığı harebelerdi.şaşaalı dönemlerden geçmiş bir millet için hayıflanmaktı şansına düşen.her şeyin belirsiz olduğu bir zamanda göz açtık karanlığa.yıldızların rehberliğinde yürüyecektik muhkem kalelere ne olduda umutlar söndü bir anda.hatırlamak varken karanfilin açtığı türküleri.şimdi bir yas karamsarlığıyla özler olduk o büyük buluşmaları.
7
seksenli yıllarda ülkeler kukla yönetimler için bir bahanesi sayılmış ideolojik kavgaların.zamanın ruhunu yaşatanlar için umutsuzluk aşılıyordu meydanlar.fikirler farklılık arzetmeye başlayınca sahte düşünce kaleleri oluşturuldu.sonra medyada özelleştirmeler yaşandı.artık haber bir değeri taşımıyordu onurlu mücadele.80li yılların şiiri bu dönemde depolitize olmanın yalnızlığını yaşadı.rejimi temellerinden sarsan milli görüşün siyasette güç kazanmasının yolunu açtı emperyalizmin etkinliğini yitirme olasılığıyla.şevki yılmazın kurandan başka bir hayat nizamı tanımayışı kitleleri islamcı ideolojiyle tanıştırdı.kavramlar özüne sadık kalınarak bu davanın bir tuğlası haline getirildi.sonra iktidarın rahatlığıyla tanışanlar için lüx yaşam adeta bir ifade biçimine dönüştü.bunun faturası ağır oldu ve ak parti üç büyük kentte seçimleri kaybetti.bu bağlamda cemaatleşme menfaat üzerine kurulu bir yapılaşmanın adı oldu zamanla.kimisi için ahiret inancı gereksiz görüldü adeta.ama insan doğası bu tür yakınmaları inancı reddetme olarak görür.bu durum zalimleştirir iktidarda olanları ancak.bu sınıf bilincini aşağılamanın getirisi makyevalizmdir ancak.erdoğanın dile getirdiği şark kurnazlığı savurganlığın bir nedenidir yalnızca
8
aşkın anahtarı şairin elinde.beni eskilere götürüyor.bir de orhan atasoyun gemiler şarkısı.işte günaha batmış insanların yüzsüzlüğüne ışık tutuyor tutkuyla bağlandığımız vefasızlar.insanın acı çekme nedenidir özüne ihanet etmesi.bir düşüncenin ahlaki olması kötülüğe uzak kalması hiç değildir.insani tekamülün zirvesinde insanın kendini ziyanda görmesi garip değilmi.hayatın içinde olmak binbir çeşit ihtirasla tanıştırır insanı güvensizlik.bu durumda inançlara sığınmanın yetersizliğini yaşatır hayata tutunamayış.bahar feyzan bu haftaki yazısını beka ve zeka yazısına ayırmış.okurken zaaflarımızın bizi nasıl yaraladığını anladım.aşkın değişik yüzlerini yaşar insan yargılarından kopmak istemeyişiyle.eğer cesaretin yoksa bir zavallı hükmündedir bağlandığın hakikatler.hayat hiçte adil değildir değişik insan manzaralarına bakınca.herkesin hikayesinde bir yıpranmışlık bir acziyet vardır.insan düşüncesi egosunun ızdırabını yaşar bir bakıma.ancak ezip geçmek isteyişi kaybetmeye yakın bir hamledir.üzüntüsü sığındığı limanların ıssızlığında kaybolur.yeterki anlamak istesin eksik taraflarını.
9
bedri baykam amerikada geçirdiği yıllar içinde narsist kişiliğini sanatla avutmuş bir aristokrat.kemik ve boyanın beyni gibi kitaplar yazdı.halk partisi kurultayında parti başkanlığına adaylığını koydu.entellektüel yönü tartışılmaz ama bir sanatçı için ne anlam ifade eder burjuva özentisi olmak.ilhamını devrimlerden alan bir özgürlük savaşçısı gibi yüceltilmek duygusuyla dolu egosu.her daim sanatından çok siyasi kimliğini öne çıkarmış bir serseri görüntüsünde.ünlü ressamların hayatı kendi sanatını kanıtlamakla geçmiş.burdan sanat akımları doğmuş kübizm ve sürrealizm gibi.en son soyut gerçeklikte karar kılmış sanat çılar.büyülü gerçekçilik resim sanatına uygulanmış oldu böylece.bu tür sanatla ilgilenenler için evrensellik aranmıştır daima.bu sıkıntıyı yaşamış entelijansiya.dinin yasakladığı bir hobi görüntüsünden çıkmamış bu tür arayışlar.geleneksel sanattan faydalanma imkanı doğmuştur günümüz için türkiyede.estetiğin bir ölçü olması fikri ihmal etmenin gerekçesi olmaz.mağara resimlerinden başlayan sanat serüveni eski mısırdan günümüze sosyal yaşantımızı özetler adeta.
10
yönetsel erkin güç kaybetmesi kuvvetlerin ayrılığı olan yasama ve yürütmenin tek elde toplanması anlamına gelir.şahsi haklar tanımı nasıl izah edilecek.ayrıca yönetsel hiyeraşi anlamsızlaşır meclisin işlevsiz bırakılmasıyla.rejimi tehlikeye sokan örgütlere açık bırakılmıştır devlet.geleneksel yönetime uygunmudur bu emirlik rejimi.bunlar sorgulanmadıkça tehdit altındadır cumhuriyet.insanlık tarih boyunca teorilerin pratiğe dökümünü tartışmıştır.romadan osmanlıya halkın beklentisi üzerinden politik duruşa uygun rejim arayışına girilmiş devletin yurttaşlar için tanımına uygun pozisyonlar alınmıştır tarihte.sosyal devletin iflası vatandaşı yalnızlaştırmaktır çalışma hayatında.bu ülkeyi felakete sürükleyen bir izansızlıktır.halkın sefaletine dikkat çeker sosyalist ideologlar.felsefenin sefaleti bu düşüncelerle yazılmış ve güçlü devlet için politik arayışa girmiş düşünürler.faşizmin çıkış nedeni bu boşluğu doldurmak içindir.belkide tarihsel kavganın arka planında bu arayış vardır.islamcı iktidar statükoya dönüşme eğiliminde bu sorulara yanıt arıyor belkide.
11
fetöcülükle suçlanan yazarlardan aslı erdoğan.gazeteci ve edebiyatçı kimliğiyle tanınıyor.hakkındaki suçlamaları kabul etmiyor.bu tutuklamalar hakkıyla gündeme gelmedi nedense.türkiyedeki kutuplaşma rejim sorunu haline gelmiştir.170ten fazla tutuklu gazeteci var onbinlerin mağdur edildiği bu tür fenalıklara alıştı toplum.kurumları tarikatlarla dolduran iktidar zümresi için bir karşı devrimi uygulamaya geçirmesidir yaşanan kavganın direnişini kırmak azmi.cezaevine girmekten korkan bir çok insan yurtdışına çıkıyor.gazeteci aydın ayrımı yapılmadan suçlanıyor insanlar.devleti dönüştürmek için sistem değişikliğine gidildi.cumhuriyet ve demokrasiden söz edilemez oligarşinin bataklığında.yöneltilen itirazlar için çözüm odağında susturulmak istenen sessiz yığınların seyirci kaldığı bir demokrasi.batılı ülkelerde görülen halk demokrasisini özleyenler için bir sınavdır medyanın rolü.türkiye aslı erdoğan gibi yazarların durağı olmak istemiyor.yandaş medyanın düşman yaratma teşebbüsüne direnmenin güçlüğünü yaşıyor muhalif medya.en basit anlamıyla özgürlükleri yok etme biçimidir bu tür kumpasın düşündürdükleri.meselenin halka yansıyan rolü için terörün meşrulaştırılmasıdır yalnızca.devlet asli görevini bu zümrenin aidiyetlerine teslim etmiştir çoktan.
12
yılmaz özdil en çok suçlanan yazarlarda.atatürk üzerine yazdığı yazılardan tanınıyor.bir gazeteci olması fetişizm derecesinde kemalist ideolojiyi savunmasını haklı çıkarmaz.özellikle bu gibi yazarlar ara rejimlerin ürünü.uğur mumcu gibi gazetecilerle kıyaslanamaz.yazdıkları siyasi olduğu izlenimi veriyor.her şeyden önce bir hakikat arayışını önemsediği tartışılır.bu ülke modernliği atatürkçülükle tanımıştır iddiası ne kadar doğrudur.onlarca yazar için bir sorun olmuştur imtina gösterilen müsamaha.gümcel politikanın olanaklarıyla ülke kurtarmanın adıdır vatan kurtarmak.bir minnet borcumuz varsa çağdaşlığı tanımak adına cumhuriyet ve demokrasinin uygulanmasına katkı veren insanların çabasını unutulmamalı.ilkeli bir siyasetin üstünlük sağlamasımıdır siyaset iyice anlaşılmalı.tam yüzyıldır bu konular tartışılagelmiştir.insanın iradesini özgürlük için haklı görmenin adıdır bu ülkenin geçirdiği badireler.kutsala bağlılık gösterenleri çağdışılıkla itham etmek gibidir kazanmanın adı.bu yanlışlığı farkeenler için bedeller ödetilmiş batıcılar nezdinde.anlaşılması gereken özgürlüğün yitirilme korkusudur darbelere haklılık kaandıram.bir hesaplaşma mantığıyla yürütülmüştür siyaset.nedense çağdışılıkla suçlananların halkı yanında görmesini anlayamamıştır rejim bekçileri
13
dünya uzaylılar tarafından yönetiliyor olabilir mi.uzaylılara gönderilecek bir mesajla hapsedilmiş hayatı özgürlüğe kavuşurdu.en doğrusu uzaylılarla işbirliği.bu tür şeylerin olabileceğinden kuşku duymuyordu.insanların hakkındaki düşünceleri kabullenilir cinsten değildi.yıldızlara bakarak uzayın bilinmezliğini çözmek imkansız bir duyguydu.onun için sabrediyordu gördüğü işkencelere.bunun doğruluğuna inanmak için ahmak olmak gerekirdi.nasıl bir insanlık suçu işlemişti.bunu anlayabilecek durumda değildi asla.bu öfke patlamalarıyla geçen zaman.hayatını kimler kontrol etmek istiyordu.kendisine değer verildiğine dair bir şüphesi yoktu.ancak hayatını kullananların yanılgısıydı dünyanın selameti.her defasında bir kahin gibi sırtlamıştı dünyayı adeta.haklı olduğu gerçeğine bakmıyordu dünyaya yön verenler.yazdığı senaryolara uymuyordu insanların basitliği.karanlığa küfretmek çaresizlikti kurtuluş imkanı için.çözülmemiş bir sır vardı burda insanların kullanmak istediği.tanrının bir mucizesiydi henüz aydınlanmamış.bir ermişin gözyaşları gibi berraktı hayatı.yada anlaşılması gerektiği gibi kullanışlıydı fikirleri.dışardan gelen çocuk seslerini dinledi bir süre.yazısını tamamlayıp siteye gönderme kararı aldı.
14
pazar 53 sitesi yöresel haber yapan bir site.ayrıca bir internet gazetesi olduğu söylenebilir.yorumlarıma yer verdiği için şükran borçluyum.aslında hayatımız bütünsel anlamda sorunlarla dolu.bir bakışta eksikleri tespit noktasında çalışmalardan verim almak ölçü olmalı.şehri planlarken bir çok başlıkta değerlendirilecek faktörler var.bu tür projelerden faydalanma hayat bulmasıdır insan öğesinin.bir metropol tasarlarken şehrin karmaşası hesaba katılır.rizenin kentleşme sorunları olduğu doğrudur.bu şehri güzelleştirme çabası şehre uygun planlamanın hayata geçirilmesine bağlı.tarihsel mimari modern yorumla yeniden tasarlanmalı.belki bu şekilde hayata canlılık katacak bir mimarisi olur şehrin.ortak yaşam alanı için çözüm bekliyor karadeniz insanı.henüz batılılaşmanın uzağında sorunlarımıza çözüm arıyoruz.tekrare düşmek istemem ama bir sanat eseri titizliğiyle eğilmek gerekiyor şehrin sorunlarına.hizmet herkese götürülmesi gereken bir vazife şuuruyla yapılmalı.insanları memnun edecek hürriyetlerini yaşayabilecekleri mekanlara kavuşmaktır yalnızca
15
kanal 24te şehir hastaneleri tartışılıyor.hastaneler tam kapaste çalışıyor gerçeğinden sözetmekle türkiyenin çağ atladığı vurgulanıyor.ayrıca şehişrleşmenin bir parçası bu hastaneler.rize sahilde yapılacak hastane için denize dolgu yapılacak.ayrıca bir otelde yapılabilir denize açık alanda.rizenin imara açılmamış bölgelerinde yapılmış yollar var kıyıdan uzaklaştıkça.buralar imara açılırsa konut ihtiyacını karşılamak mümkün olur.tek sorun alt yapı eksikliği gibi görülüyor.bu alana ulaşacak metro planın bir parçası olmalı.kıyıda denizi doldururken denize girmek olanağı düşünülmeli ayrıca.bir deniz şehri olduğu düşünülmeli rizenin.insan faktörü bunları gerekli görüyor şehri güzelleştirmek için izah ediliyorsa kentleşme.bu konular planlamanın bir parçası.ancak yetkiliye ulaşma gereği var bu tür bir yapılaşmanın
25.11.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.