ONBEŞLİLER BİZİM YARINLARIMIZ
Ben kestane nasıl bir şeydir tadı nasıldır diye çok merak ediyordum. Çocukluk yıllarımı kestane yemeden geçirmiştim. Kestane her zaman yüreğimin bir köşesinde bir eziklik olarak kalmıştı. Kestane ile ahbaplığım gençliğe ilk adım attığım yıllar, yani lise yılları oldu. Liseyi Bursa ilinde okurken kestane ile tanışmış oldum malum ya Bursa kestanenin anavatanı idi.
Niye anlattım, ben bunları nereden icab etti diye insan düşünebilir hatta o pis boğazına ne olmuştu yemeği verseydin diye de düşünebilirsiniz.
Çanakkale Savaşı yıllarını savaşın en yoğun geçtiği ve can pazarının yaşandığı o yer için yazılan yani
"Hey onbeşli onbeşli.
Tokat yolları taşlı.
Onbeşliler gidiyor.
Kızların gözü yaşlı" türküsünün kahramanları olan lise öğrencilerinin bu körpecik kınalı kuzuların yemekte yarım ekmek bir tas üzüm hoşafı akşama ekmek yok menülerini okuyunca kendimden utandım. Tüh benim kalıbıma tüh benim pis boğazlığıma diye ne de çok hayıflanmıştım.
Çanakkale Savaşı sırasında, bir Alman askerinin çektiği bir videoda bir Osmanlı askerinin çalılıklar arasında oturmuş yırtılan çarığının yırtılan yerlerine ot tıkayıp, tekrar giydiğini gördüm. Bunu gören her vicdan sahibi Türk evladı, bu videoyu gördüğünde ağlamıyorsa veya vicdanı sızlamıyorsa insanlığında bir sıkıntı var demektir.
Biz şimdi çocuklarımıza ayakkabı beğendi remiyoruz. İşte topuklu olacak, şu marka olacak, bu marka olacak, bilmem daha başka nesi olacak diye saatlerce dil döküyoruz.
Dedelerimiz Çanakkale Savaşı’nda yedi düvele karşı kahramanca vatanlarını savunmuşlardı. Biz şimdi o gavur topluluğunun; üretmiş olduğu ürünleri almak için adeta kuyruğa girmişiz. Bizim çocuklarımız şimdi imkanım olsa birgün bu ülkede durmam diyor.
Lütfen özümüze dönelim biz Çanakkale Savaşı’nda Kurtuluş Savaşı’nda o gavurlara karşı boyun eğmedik ki şimdi boyun eğelim.
Bu yazıyı okuyan herkes iyi bilsin ki, biz bir çuval patatese yada üç beş dolara ülkemizi satmayız. Varsın soframızda havyar olmasın. Varsın soframızda et, sucuk,salam, sosis olmasın. Biz yırtık çarıkla yedi düvele karşı durduk yine de dururuz. Anne ve babalar sigara tüttüreceğine çocuklarına sahip çıksın. Tiktok videolarında çıplak bacaklı kadınlara, yakışıklı delikanlılara bakacağına, evlatlarına sahip çıksın. Anne babalar neidüğü belirsiz şeylere bakıp uğraşacaklarına, çocuklarının yüreğine vatan sevgisini, millet sevgisini, kardeşliği komşu haklarını, akraba haklarının, sevgiyi saygıyı koysunlar lütfen
Biz trenin son vagonundayız ve vakit geçmek üzere, lütfen diyorum. Lütfen gençlerimize sahip çıkalım. Onlar bizim geleceğimiz, yarınlarımız, varımız her şeyimiz canımız ciğerimiz. lütfen anne babalar lütfen ideoloji, teolojiyi, demogoji bir kenara bırakalım yarınlarımızı aydınlığa ulaştırmak için emek harcayalım. Sevgiyle kalın, hoşçakalın.
22.11.2021 Muammer KARS
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.