- 248 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahın RAHMANLIĞI sınırlanamaz...
Allahın RAHMANLIĞI sınırlanamaz...
Acize vehhab sıfatı yeter ihlaslıya latif sıfatı yeter çalışkana adl sıfatı yeter.Sıhhatli ihlaslı da olsa çalışmazsa suçludur...
Zekat veren zengin sahabeye fakir sahabeler ecirde yetişemez deme
Anenin karnına koyar bebeği...acize şefkati yetişemez deme sütü annenin göğsüne koyar...güçlüler idareciler toplumlarına zekatla emrolundu...anneler bebeklerinin bakımıyla emrolundular...
Yumurtayla üreyenlere yumurtayı besin kıldı...acizin yanında nimet ve rızık...Rızkı ayağına gönderir ağacın...su ile...Aciz olan müslüman ülkeler güçlü olan müşriklere o dilerse galib bile gelir...ebabiller gönderir...
Allahın LATİF sıfatı var...İhlaslıyadır.hastalık ihlaslıya iyidir latif sıfatı adl sıfatını da etkiler.Fakirlik de şeytan da iyi...İhlaslıya düşman değil Şeytan acizdir ihlaslıya düşmanlıktan secdeliye acizidr şeytan ama secdeden ayrılırsan hz Adem olsan avlar şeytan...
Şeytan kötüdür deme...bu Te’vildir...tefsir değil...tefsir ezeli ve ebedi ilimdir...değişmez ölçüdür...ihlaslı olmayana şeytan kötüdür dersen bu te’villikten çıkar tefsir olur...civciv yumurtayı kırınca insan mağaradan çıkınca güneşi görür.Tevilinin tefsir olması da böyle bir şey...dana doğurunca inek denilir...te’vile de tefsir denilir eksiği tamamlanınca..."Dünya cifedir"deme bu tevildir...ihlaslıya yani ihlasa hadim olunca nimettir...işte buna tefsir hali denir bilginin...Müsbet ilim çalışmalarında da deneylerle tezler bilme ve ilme erişir...din de subjektiftir...objektifliğe ulaşınca tefsirdir anacak ve tefsir tarihsel değil bölgesel değil...sınırsızlığa sahib ezeliliğe sahib ebediliğe sahib...mealciler ah bunu bilse...tefsire dayanmayan tezlerinden kurtulsalar...ve vehhabiler evliyalara müşrik demekten kurtulurlar...Te’villeri delil edinmişler...tefsirden başka delil yoktur ilahi dinde...tefsire de binbir deneyden sonra varılır...yani mezhebçi olmazsak tefsire erişilir...te’vilden kaç tefsire...tefsiri İsrailiyattan temizlemek yetmez...Te’vilden de temizle "Adm "Faiz haram" diyor...doğru ama her şartta uygulamak yanlıştır...Adam öldürmek de haram ama kısas gereği öldür der Kur’an...Kertel kele zararlı da olur belirli dengeyi aşarsa...kebiler öldürülünce fareler de zararlı seviyeye erişir...ve öldürülmeleri helal olur...Hayvanların kesilip yenmesi de aynı...zararlı olurlar sayıları artarsa...kesmek izni bundan...
Te’vil esmayla kavgalıdır ama tefsir değil...hadis de kavgalıdır icma da kıyas da kavgalıdır esmayla...ama Tefsir değil...İlahi din ne ayettir ne hadistir ne icmadır ne kıyasdır tekdir delil muvahhidin delili de amacı da niyeti de ilminin çekirdeği de tektir...esmaya hadimlik...tefsir bilginin esmayala kavgadan arınmışıdır..ilimdir o...Alim olan Allaha hadimliktir o...mezhebini te’vildir say ki tefsire erişesin..."yani "Faiz kötüdür"de ama her siyahda bir beyaz her beyazda bir siyah var...dengeyi ara...Hint mitolojisine ait bu sembol ve ilim çinde de olsa al emri...kılavuzumuz olsun...İhlaslı olan tefsire LATİF sıfatı sayesinde erişir aciz olan Vehhab sıfatı sayesinde...rızka eriştiren Allah manevi rızka da yani tefsire de eriştirsin bizleri...İlahiyat okuyanları da çalışkanlıkları oranında tefsire eriştirir...
Evet...Allahın adl sıfatı var...hastalık sağlıktan kötü ve kutsal değil değerli değil .bilmek iyi cahillik kötü.zıtlardan biri iyi der...
Evet...Faiz kötüdür.Tefsirdir.İlimdir.her şartta yasakla emri te’vildir tevil ilim değil ilahi değil.Kısas gereği öldür.der ama öldürmek kötü diyen ayet de var öyleyse ayet tefsir değil...ayeti ayetle tefsir et..hadisle tefsir et icmayla tefsir et..kıyasla tefsir et...ama yine de tefsire eriştim deme kıyamete kadar ihlaslı latif isminden dilesin tefsire erişmeyi aciz vehhab isminden okuyan tahsil ve kesb ehli ise adl isminden tefsire erişmeyi dilesin...Tefsire erişmeyen bir hadisi alıyor işte bu peygambere iftiradır diyor...hüküm tek tefsire erişenin hakkıdır ilme erişenin kelama erişenin hakkıdır senin elinde ayet kelamullah mı sandın Te’vil o...sadece müfessirin elinde kelamullahtır...te’vil ezeli değil ebedi değil...eskir ve çöpe atılır...senin mealin çöpe atılır birgün...tersir ise atılmaz...Tefsir Alim sıfatından nasiblenenlerindir ya acziyeti karşılığı verilir ya ihlası ya da kesbi...ama senden bu üç şeyden biri bile yokken bu meydanda ve bu santran tahtasında piyon bile olamazsın
Evet...Zamanımızda Faize düşmanlık zammı önlemiyor Riba yine de haramdır... de ama her artış her faiz haramdır genellemesi zulümdür...zaten ayet ve hadislerde genellemeden de budamadan da kaç zulümdür ikisi de "deve şeytandır" kadın şeytandır" deme peygamber anneleri de kadındı...şeytan mı...genellemeden kaç tefsire erişmenin ilk şartı bu...tefsire erişmeyen ayet de hadis de zulme hadimdir...ilim de değildir ...kelamullah da değildir subjektif bir yorumdur...evrensel bir yoruma tefsir denir ancak...
Evet...Faiz "RİBA"neden haram...Dolandırıcılıktır çünkü.Köleleştirir çünkü...iyi faiz kötü faiz diye iki terim gerekti artık.Riba haram..
Evet...Riba konusu tefsire eriştirilmelidir mezheb eleştirilmeden bu sağlanmaz...mezheb engeldir tefsire ilme evrensel yoruma...Kur’an evrensel yoruma erişmeli ya şarkıyyatçıların yorumlarını kopyaladılar ilahiyatçılar ya eski adı tefsir olan kitapları bu tefsir için yetmez evrensellik büyük toplantıların emeği ile ancak sağlanır...hz Ademden beri kelamullahın tefsiri devam edip geliyor nesih mensuh ile...nesih mensuh ile te’villeri te’viller nesh etti çünkü tefsir nesh edilmez...iman ve amaç nesih kabul etmez çünkü şartlardan etkilenmez...ama mezheb fetvaları şartlardan etkilenir neshi caizdir...
Evet...Amaç nesh olmaz...faizden amaç dolandırıcılıkla kavgadır...ben benden çalınanı istiyorum...güçlülerden...neden ben köleyim mi zekat vermeyen zenginler yüzünden malikülmülk sadece Allah alın onlardan verin bana zalim değilseniz eğer...Haram olan faiz değil dolandırlmaktır köleleşmek haram...Zam benim dolandırılmamdır.Köleleşmemdir.Faiz köleleştirdiği için haram..
Evet...Al hakkımı köleştirenlerden Allah adamıysan Rahmana hadimsen...Enflasyon farkını da riba sayan fetvacı sen zalimsin...Zam önlenmiyorsa faiz helaldir...Faize düşmanlık anlamsızdır.Hem faiz almazsam hem zam ödersem köleleşirim.Faiz helaldir zam varsa...
Evet...Faize düşmanlık zamma düşmanlıktır..dolara ve altına yönelenler cennette...zamdan etkilenmiyorlar.Faize düşmanlık zammı önlemiyor...dur diyen olmazsa köleleşeceğim ben sadece Allaha köle olmak için yaratılmadın mı...güçlüler Rahmana kul olun alın hakkımı verin artık Karunlardan...
Evet...Mezhebler az veya çok ama hepsi hoş...Şirk konusunu abarttı biri...putçuluk da şeytanlık da Allaha hadimKamilliğimiz için elzem
Evet...Dinler az çok hoş bazısı melekliği abarttı kimisi şeytanlığı dengeli din İlahidir.Hz İsayı abarttı KİLİSE ırkçılığı abattı HAVRA..
Evet...hint kültürü sembolünü hatırlatıyor bana her ayet ve her hadis her icma ve her kıyas...genel delil tefsirdir tek... şer’i delilili tekle muvahhid isen ...evet muhavvhhidin amacı tektir esmaya hadimlik...genellemeyi de budamayı da esmaya hadimlik uğruna yaparsa tefsire erişilecek...mezhebçi zalimsin...tefsire izin ver her mezheb her din evrensel yoruma erişsin tefsir olsun...örfler adetler kültürler iyiliklerle dolu ve tefisirn bir parçası...Kur’an işte o evrensel tefsire eriştiği ölçüde şifa olacak tüm insanlığa...ve adil dünya yönetimi ve kuralları kanunları işte o zaman doğacak insanlık mağarasından çıkacak güneşi o tefsirle görecek...Cami mensubları neden birbirini boğazlıyor düşündünüz mü...ptları için...kilise zaten hz İsayı ilahlaştırdı Havra ırkını...Putları var insanların tefsir tek ilimdir tek evrensel yorumudur Kur’anın Kur’an te’villeri tarihseldir bölgeseldir ama tefsir evrensel iyi kötü ölçüsüdür...
Evet...Allahın RAHMANLIĞI sınırlanamaz...ihlaslılar acizler ve kesb ehli tefsire eriştiricidir...ve mürşit onlardır ey insanlık size...Kilise havra cami...cehaletin gölgesinde yani dinler...tarikatler mezhebler küresel sömürücülerin etkisinde yani gölgesinde o şeytanların...
0 Yorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.