- 564 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
AYDINLIK GÜNÜN SONU
Günlerin ardı ardına geçtiği bir yaz sabahı erkenden uyanıp evdekiler uyanana kadar kitap okuyup kahvaltıyı hazırladım ve evdekileri uyandırdım. Hep birlikte kahvaltı yaptık. Evden çıktığımda saat dokuz buçuktu. Birlikte alışveriş yapmak için arkadaşım Bahar ile buluştuk. Bahar liseden ve mahalleden arkadaşım. Yeşil gözleri baharın rengini andırdığı için Bahar diyoruz. Gerçek adı Yeliz.
Alışveriş yapmak için biraz dolaştıktan sonra bir mağazaya girdik. Mağazada bizi karşılayan tezgahtar "hoş geldiniz neye bakmıştınız" dedi. Gözlerde Bahar’daydı. Geriye doğru giderken mankene çarptı ve dengesini kaybedip düştü. Diğer tezgahtarlar ve biz güldük. Utanan tezgahtar kalktı ve biz kıyafetlere bakmaya koyulduk. Biz çıkasıya kadar o tezgahtarı bir daha görmedik.
Yarın ki gün mahalleden Bahar’la ortak arkadaşımız Seda ’nın doğum günüydü. Doğum gününe hazırlanıp gittim. Kapıyı bir gün önce mağazadaki tezgahtar açtı. Şaşırdım ve etrafıma baktım. "doğru geldiniz ben Seda’ nın kuzeni" dedi.Şaşırmıştım hiç daha önce görmemiştim.Meğer memleketteymiş ve İstanbul’a yeni gelmiş.Seda’nın kuzeninin adının Serdar olduğunu öğrendim.O sırada Bahar geldi. Güzel bir doğum günü sonunda Serdar’la da arkadaş olduk. Bir kaç kez Bahar’la Seda da yanımızda Serdar’la görüştük. Hoş sohbet biriydi Serdar. İyi anlaştık. Bahar yanımızdayken heyecanlandığı belli oluyordu.
Doğum gününden bir ay sonra bir sabah Bahar telefonla aradı. Serdar’la sevgili olmuşlar. Sesi sevinçli geliyordu.Üç ay sonra Serdar Bahar’a evlenme teklifi etmiş.
Bahar’ın büyük babası baskıcı bir insandı. Ailesinde kimseye söz söyletmez kendi bildiğini okurdu. Bahar’ın Serdar’la evlenmesini çok zor kabul etti. Kolay kabul etmeyeceğini bildiğimiz için sevdiği dostlarını, babamı öne sürdük. Sonunda kabul ettirdik.
Düğün hazırlıkları başladı. Düğüne bir hafta kala heyecanla düğün hazırlıkları için çarşıya gittik. Dönüşte araba kazası geçirdik. Biz Bahar’la hafif yaralandık. Serdar beyin kanaması sonucunda felç oldu.Büyük babası Bahar’ın Serdar’la evlenmesine karşı çıktı. Kesin kararı hep o verirdi. Baharın babası pasifti, babasının bir sözünü ikiletmezdi. Bahar ailesine bağlıydı Serdar’ı da seviyordu. Başına böyle bir şey gelmesinden dolayı onu terk etmek istemiyordu. Büyük babası ise felçli adama kız vermeyeceğini söylüyor, diretiyordu. El alem ne der mutlu olmazsın diyormuş torununa. Aşk biter sonra boşanıp gelirsen kapıma almam diyormuş.
Ne yapacağını şaşırtmıştı Bahar.Aradan altı ay geçti. Bir başkasıyla evlendirmek istediler Bahar’ı.Bahar kaçmak istedi bu sefer felç olduğu için gurur yapan Serdar kendisinden uzaklaştırdı Bahar’ı. Bahar bir çıkmazdayken bir mucize oldu ve Serdar için iyileşme umudu olduğunu öğrendik. Artık büyük babayı ikna işi babama kaldı. Büyük baba ikna oldu ve Serdar iyileşince Bahar’la evlendiler.
İki tane oğlu oldu.Şimdi ellili yaşlardayız ben de evlendim ve benim de bir kızım var.Kızım çocuk doktoru oldu.Bahar’ın da oğlunun biri elektrik mühendisi diğeri de iç hastalıkları doktoru oldu.Benim kızımla Bahar’ın doktor oğlu birbirini sevmişler.Yakında düğünlerini yapacağız.
Bir sözünü ikiletmediğimiz çocuklarımızın mutluluğunu dünür olarak ortak yaşamak beni de Bahar’ı da heyecanlandırıyor.Bakalım daha neler yaşayacağız birlikte.Biz mutluluğu da mutsuzluğu da birlikte yaşamayı başarmış iki dosttuz.Çocuklarımızın mutluluğu bizim dünür olmamız da dostluğumuzu pekiştirecektir umarım
ÇİĞDEM KARAİSMAİLOĞLU
YORUMLAR
var mı dostluk gibisi?
var mı sevgiden ötesi...
ne güzeldi ne güzel
tebrik ederim canım arkadaşım
kocaman sevgimle