Tapu Sahtekarlığı.!
Emlak Alım Satım konusunda çalışan tüm kişi ve kurumların Dikkatine..!
Son aylarda çok profesyone organize olmuş sahte belgelerle tapu satışı yapan çeteler iş başında...
şimdi, dikkatle okuyun...!
tezgahlanan Senaryo nasıl işliyor...
-öncelikle piyasada itibarı yüksek olan bir emlak firması belirleniyor..
-Telefonla ulaşılıyor,
-size web sayfanız dan ulaştığını belirtiyor,
bölgenizde satmayı düşündüğü gayri menkulden bahsediyor.
ve piyasada yaptığımız araştırma neticesinde sizin iş ahlakınızdan tutarlılığınız dan ve yüksek itibarınızdan övgüyle bahsederek konuya ısınmanızı sağlıyor.
ve siz konuyla ilgili detayları talep ettiğinizde gayet normal şekilde söz konusu gayri menkulün bilgilerini size gönderiyor.
işte bana da aynen bu şekilde müraacat edildi.
Gerekli bilgiler tarafıma ulaştığında söz konusu gayri menkulün ön araştırmasını yapıp imar durumuyla ilgili gerekli izahat dan sonra piyasa değerini bildirip karar verme sürecini bekledim.
söz konusu parsel yerel belediye imarın da kısmi yeşil alan kısmi yola terk olduğuydu ve bu parselin değer ifade etmediğiydi.
verilen cevap o zaman bu arsa bizim ihtiyacımızı karşılamayacak gibi.. ben abim le görüşeyim o ada da abimin çok içli dışlı olduğu bir arkadaşının da arsası var ondan anlaşırsak onu da sana bildireyim ona bir bakarsın.!
ertesi gün tekrar arıyor ve bahsettiği diğer parselin bilgilerini veriyor..
gerekli araştırma neticesinde parsel sağlıklı imar sıkıntısı olmayan sadece belediye den satın alması olan değerini üç aşağı beş yukarı belirleyip bilgilendirme yapıldıktan sonra ki süreçte, karar verilmesi halinde müşteri bulunabileceği karşı tarafa beyan edildikten sonra.
karşı tarafın olaya girişi aynen şöyle.
Malum piyasalar çok berbat ben de ticaret işiyle uğraşıyorum bu aralar çok sıkışıklık yaşamaktayım buranın acilen satılması gerekiyor.. rica ediyorum bana teklifle gelin..
Hal böyle olunca söz konusu gayri menkulü piyasada müşterek çalışma yaptığımız emlak ofislerine de bildirip müşteri temin etme sürecini başlatıyoruz.
Müşteri teklifi karşı tarafa iletiliyor.. karşı taraf biraz nazlanarak da olsa netice de işi onaylıyor. ve satış süreci başlıyor..
Tapu sahibi davet ediliyor. belirlenen günde kişi geliyor birlikte tapu dairesine gidiliyor.. müraacat ediliyor..
ve biz de aynen bu şekilde işlemleri başlatıyoruz. bu meyan da Belediye den temiz kağıdı alınıyor tapu sicilinde tapu durumunu inceledik. parsel de yozgat birinci icranın hacizi olduğu ve tutarı tapu sahibine bildiriliyor.. evet benim yozgat da kara yollarıyla ilgili bir davam var.. onu biliyorum.. onun hazcini kaldırırım.. bana müsaade edin iki gün içinde gider kaldırır gelirim.. alıcı sabırsız bir an önce tapusunu almak istiyor.. ben hacizli alırım parasını düşerim sonra kendim kaldırırım diyiyor...
Bu arada tapu sahibiyle daha yakın temas olunca kafamda ki soruları adama soruyorum.
amca bu arsayı ne zaman aldım... oğlum şimdi çok aklım da değil ama yetmişli yıllar da aldım. sonra almanya’ya gittim.
işte ben almanya da emekli oldum üç ayda bir almanya’ya giderim iskenderun da yaşıyorum son günlerimi balık avlama merakımı gidererek geçiriyorum. v.s
aynı günün akşamına doğru tapu dan ilgili memur arıyor gidiyoruz memur bu çok eski bir tapu sicil defterinde ki Resim ile şimdiki resim çok farkllı bu adamın evlenme cüzdanı lazım..
adama durumu söylüyoruz adam evlenme cüzdanım iskenderun da evimde arıyayım kargoyla yollasınlar. haftanın son günü.
iş kaldı pazartesine.
Pazartesi akşama doğru gerekli belge geliyor salı sabahı tapuya veriliyor memur evlenme cüzdanıyla sicil defterinde ki resmi karşılaştırıyor. Resimler aynı. iş çözülüyor. harçlar yatırılıyor. satış işlemi yapılıyor. satıcının parası banka hesabına efete yapılıyor yeni tapu alıcıya geçiyor...!
işte filim bundan sonra başlıyor.
Yeni Arsa sahibi aldığı arsaya gidiyor.. arsanın yanında bulunan oto yıkama da aracımı da yıkayayım ve yeni komşuyla da tanışayım muhabbetiyle konuyu anlatıyor..
oto yıkamacı yeni arsa sahibine abi buranın sahibi almanya da yaşıyor bu adam yerini hayat da satmaz.. hem buraya geldiğinde mutlaka bana uğrar. bir yanlışın olmasın..!
deyince yeni alıcı hemen beni arıyor.. ve ben kendisine kızıyorum saçmalama tapu işlemlerini sen yapmadın mı.! evet ben yaptım bir anormallik var mıydı..! yoktu... ee o zaman derdin ne.. tapun cebinde... bak işine dedikten sonra... yine de içine kurt düştü ya.. hemen tapu dairesine gidiyor.. tapu müdürüne durumu anlatıyor..
tapu müdürü sicil defterini istiyor... ve sicil defteri gelince... bir de ne görsünler.. o tapu işlemi yapılan sayfa yerinde yok..!
Bana haber geldi bende tapu dairesine gidiyorum. adamın kullandığı nüfus cüzdanı nüfus müdürlüğüne washapla yollandı ilgili müdür bu cüzdan bizden alınmış evet ama yetkili imzalar bize ait değil..! yani sahte.
ehliyet soruluyor evet o da sahte... peki evlilik cüzdanı ve uyuşan resimler... netice tapu dairesinde bir hain var.. ve bu iş geniş çaplı bir çete işi kararına varılıyor...
ve konu savcılığa intikal ettiriliyor...!
Hukukki süreçler ne olacak bekleyip göreceğiz...
Ne kadar dikkat ederseniz edin. ne kadar sistemli çalışırsanız çalışın kötü niyetliler mutlaka bir adım öndeler...!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.