20-30 Yıllık Değişim
En son haberlere düşen kuşak farkı olayı içler acısı. Anne babası 43 yaşında kendisi 23 yaşında bir gencimiz, evdeki silahla önce anne babasını öldürüyor, sonra siyanür ile intihar ediyor?
Bir genç 23 yaşına kadar neler yaşadı, neler gördü, neler okudu da bu noktaya geldi. Hayattan bezdi, gelecek göremedi ve bu dünyada anne babasının da sıkıntı çekmesini istemeyerek mi bu eylemi düşündü?
Düşünen, tefekkür eden, sorgulayan, karşılaştıran insanlar görüyor ki daha bu günler çok iyi günlerimiz. Arasıra abarttığımı düşünürüm de lakin zihinlerde, hayallerde, yaşamda hayat gün geçtikçe değerini yitiriyor.
Gençler, son kuşaklar neden bu halde? Neyi eksik yaptık toplum olarak, devlet olarak, eğitim ve öğretim olarak? Bir şeyleri yanlış veya eksik yapmış olmalıyız ki gençler hayatlarının ilk çeyreğinde dünyanın yaşanmaz olduğunu, ülkenin yaşanmaz olduğunu, hayatın gerçekliğinin yaşanmaz olduğunu düşünüyor? Düşünmekle de kalmıyor eyleme geçip içler acısı haberlere konu oluyorlar.
"Değer" dediğimiz kelimenin açılımı, analitiği, geometrisi, felsefesi, sentezi nedir ?
En zor meslektir, iştir; insan yetiştirmek, zihin yetiştirmek...
Kolaylı gelsin cemi cümleye...
Saygılarımla, esen kalınız...
YORUMLAR
İnsan.... yaşamak için var yani yaşaması gerekiyor. Mikroorganizmalar yaşamak için var ama insanı yok etmek için harekete geçen türleri var. Bilinçli yapmıyorlar yaşamak için saldırıyorlar yani masum katiller olarak kabul edilebilir.
Ama insan öldürmek için aklını kullanıyor ama bunu yaşamak için yapmıyor...ve zorunlu değil.
Sanık kim? İnsan mı yoksa akıl mı? Yoksa Tanrı mı....
Erlik Aldacı
İnsanın rızkı...ortalama rızık hesaplansa ortalamanın altında kalan kısım bireysel rızkımızdan çalınmış demektir.
Yaşamı devam ettirebilmemizin ötesindeki ortalama rızkımız yani tüketimimiz genel düzeni aksatıyorsa ki aksatıyor öyleyse bu rızık bizim hakkımız değil.
Tüketerek... Yok ediciyiz.
Öyleyse sanık kim? Suçlu kim?
Erlik Aldacı
Yinsani
bu arada arif tekin'i araştıyorumi kuranın mimarları adlı sesli kitap...
kafam yine samanlık gibi... ince iğne nerede?
değerli açıklamaların ve soruların için teşekkür ediyorum..
Erlik Aldacı
Bir çatırdamayan son kuşak vardı onu da çatlattılar.Beceriksiz dinozorlar ülkesinde çaresizliğe düşenler ve sabırsızlık ve şükürsüzlükle suçlanarak itilen gençlik kendini çaresiz hissediyor.Bir kısım kayırılanlar kaymaklı- ballı hayat sürerken...Dilerim tez zaman da düzelir her şey.Farkına varmadan herkes hataları savunmaktan vazgeçer Üstad.Saygıyla..
neneh. tarafından 18.11.2021 14:57:42 zamanında düzenlenmiştir.