- 478 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Maske tutmaz gerçekler
Yıl 2021 Temmuz
Cami avlusu.
75 yaşınlarında, bir sakallı dede anlattı. Kulaklarımla duydum.
Onada çocukken, İstanbul kanlıca da ikamet eden teyze oğlu anlatmış... Almanya’da yaşıyormuş.
Cumhuriyetin yeni kurulduğu yıllar da evlenen, 90 yaşlarında ki nenesi bu yıl içinde ağlayarak anlatmış...
17, 18 yaşlarında idim. Dedenle bahçemizde düğünümüz oluyordu.
Birden ortalık karıştı..
Gelen yalan efsanelerin, gizli ajandalı, Yerli millî maskeli başrol oyuncusu imiş...Eğlenti durdu.
Duran zamanın lüks arabasından indi. Düğünü kutladı. Dik dik bana baktı... Sapıkça Çok rahatsız edici idi... Gitti.
Akşam olmasına yakın yaverini göndermiş.
Beni çok beğenmiş...
İstanbul’da kaldığı mekana getirmelerini söylemiş...
İtiraz etmişler, ikna edilmişler...
Beni yanına götürüp bıraktılar...
Birazdan geldi. İtiraz etmem, ağlamam, çırpınışlarım fayda etmedi. Gücüm yetmedi. Sahip oldu.
Sonra dedene getirdiler.
Durumu anlattım. Kirlendim. Evlenmeyiz dedim.
Deden çaresizdi.. Kızdı... Gözlerinden yaşlar döküldü. Birbirimizi çok sevmiştik...
Bana dönerek "sen kendin isteyerek mi onun oldun? Diye sordu. Hayır, Çok ağladım, çırpındım. Dedim.
Deden? Sinirli,çaresiz ve gözü yaşlı!
-Allah biliyor, bizim güçsüzlüğümüzden yararlanarak, tecavüz etti. Irz düşmanı, bir zalim o. Bir şey de yapamayız.
O bir firavun, dedi. Devam etti..delikanlı yaşlanmıştı...
Sen benim yine kabulümsün.bu anı unutalım dedi..
Biliyorum ölene dek unutmadı...Belli edip üzmedi...sözde yarayı içimize gömdük... Tehdit ve korkudan kimseye söyleyemedik. Ölümüm yaklaştı bu sır’la yaşadım.. Anlattım rahatladım, Torunum..
Ahirette iki elim yakasında olacak...
Demiş...
*
Ne korkunç çile... Ne zulüm değil mi?
Müslüman ırz düşmanını sever mi?
Sakallı dede! neden uyurdursun? Anlatmakla eline geçen ne?
Bir akrabasının sırrını açıklamak hoş bir şey mi?
Bu zorla sıkıştırılmış bir birkimin maskeleri düşüren patlaması mıdır?
Bu dünya ne kirleri saklar!
Sahte kahramanları ! Hayali zaferleri mi vardır...
Yalanla hapsedilmiş tarih!
Hakları gasp edilmiş çilekeş mazlumları elbet vardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.