- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Göbek bağı
Bugün torunum Tarığın göbek bağı düşmüş. Hayırlı olsun. 2 Kasımda dünyaya merhaba demişti. Peki nedir bu göbek bağı, bizim hayatımızdaki yeri önemi anlamı. Anne ile çocuk arasındakı ilk ve tükenmez bir sevginin bağıdır . anneler ölür gider de sevgisi özlemi hiç bitmez aslında.. Küçük bir su damlası kana, kandan cana dönüşür ve dokuz ay süren bir beslenme ve gün gelir dünyayaya açar dünyaya insan oğlu ve annesinden bir hatıra kalır üzerinde.. Göbek bağı.Sonra onuda kaybeder ve artık tam dünyalıdırr. İşte yalan dünyaya o gün adımını tam olarak atar. Ne hikmeti ilahidir o, tam dokuz ay tek hüreden milyonlarca hücreye ve kemiğe dönüşür insan oğlu. Tek bağı anne ile arasındaki kordondur. Yeni bir dünyaya ya hazırlık dokuz ay sürer ve günü geldiğin uyanır ve dünyaya merhaba der. Bir anne babanın canından kanından geninden yep yeri bir can oluşur. Bir uzay boşluğunda gezinen astrounat gibi dokuz ay gelişimini tamamlar her şeyini annesi ile arasındaki o hayat kordonundan alır. Annesi ile ilitişimini onunla sağlar. Taki doğum anında o kordon kesilinceye kadar. Şikayetlerini ,ihtiyaçlarını o kanalda annesine iletir. Karşılık iletişim ve kan bağı bir birine dolanmış uzun bir kordondur. Zaman içinde zaman halk eden yaradan, bir mucizesini gerçekleşmiş bir yumurta hücresi bir insana dönüşmüştür artık. Ol dediğinde olduran yüce Rabbim oldurmuştur. Kusursuz, noksansız, sevgi yüklü o varlığı o canı oldurmuştur. Artık, onu sütü ile besleyecek annesinin karnından kucağına transfer olmuştur bebek. Her bebeğin doğduktan sonra kordon kesilir ve küçük bir parça bebeiğn göbeğinde kalır. Daha sonra yani 10-15 gün sonra o parça düşer ve göek bağımsızlığını kazanır. İşte Tarık bebek yani torunum son küçük göbek bağınıda bugün düşürmüş artık bir deli kanlı olmak üzere hayata ilk adımlarını atmıştır. Sana şükürler olsun Rabbim. Mucizeleri ancak sen yaratırsın.
Perihan Pehlivan 16.11.2021 İst
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.