- 231 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
leyladan geçme faslı
1
-mutluluğun tarifi çok zor bunu anlatmak istiyorum sana.
tekamülün sonu yoktu sana ulaşmayan yollarda.şiirle başlayıp rock müzikle avuttuğum gönlüm için özgürlüğe inandım.seni bulmak şehrin tozlu yollarında.sonra anlamak insanları neden bir yalnızlık etmediğini denizlerin.kıyısızlığı gibi umutların bu bahçenin tuhaflığı.şehri ikliye bölen korkularla gidiyorum yolcusu olduğum uzaklara.işte bırakma elimi büyüttüğün gülüşüne karışıyor geçen yıllar bıraktığı acılar.
-hiç dönmeyecek gibi gemiler kaybolan ufukta zamanın belirsizliğine karışan
evet sende anlamıştın yazgımıza yakınlaşmanın tuhaflığını.ölümün bir yemin gibi anlamsızlığa kilitleyişini başı boş zamanların.bu dağların hikayesi yok terkedilmişlikten başka.horlanmanın acısını yaşamışltı bulutlar.onun için unutmanın rüyasıuyla yaşıyorsun kalbimde.
2
-evine akrep doldurduğun zaman nasıl bir sonuç elde edersin.böyle bir benzetme meseleleri basitleştirmek olacaktı.insanların hayalleri çalınıyorsa bir nedeni olmalı hayatta karşılığı olmayan düşlerin.evden dışarı çıkarken bakkala uğrama niyeti vardı.insanlar için anlamsız olduğuna aldırmadan yalnızlığını farkettiriyordu onlara.meraklı bakışlarla artık karşılaşmıyordu.bir kola bir gofret alıp yolun kenarına oturdu.bir çeşit hapishane hayatı yaşıyordu.fazla uzaklaşmak istemiyordu evden.psikolojik işkenceler konusunda uzmanlaşmıştı insanlar.her yerde denetimli serbestlik tartışılıyordu.yalnızlığını denetleyecek bir suç isnadı yoktu üzerinde.onun için göz yummuştu teşkilatın yargısız infazına babası.bir dakka dahi soluk almasına fırsat tanımıyordu akrabaları.o kadar önemlimiydi varlığıı bunu düşünmekle yorgun düşmüştü beyni.depresyonu arttıkça beynine ölüm düşüncesini pompalıyordu yakın çevresi.
3
-sen ağır işkenceyle haklılığını kanıtlamak istiyorsun.bunu söyledi denetlemeye gelen komisere.
-evet işe yaradığını kabul etmek gerekir.düşüncenin sömürülmesi anlamına geliyordu
-bu ne küstahça bir savunma diye kustu nefretini görevliye
-özgürlüğün için umutlanman beni şaşırtıyor.direncini zorluyordu pişmanlıkları.kamewrayla 24 saat gözaltında tutulmak.bunlar bir ölçü olamazdı şeffaflık anlayışı için
sonsuza dek sürmeyecek bu haksız uygulama.komiser hiç bir şey söylemedem odasını terketti.belkide acısıyla başbaşa kalmanın olanakları erteliyordu hayatı
4
ilahiyatçılar neden zahitler yetiştirmekte islamı hayatlarında en azından bir öğreti olarak görmüyorlar.açılan yüzlerce imamhatipte islamın modern yüzü temsil edilmek istenmiş.bunlar.ancak bu okullar öğrencilerine bir bilinç aşılamakta kurandan ne kadar faydalanıyor.insanlar özgür seçimleriyle manevi bir aksülame yaşar ruhunda.onca tarikat bu eksikliği gidermenin derdine düşmüş.bir zamanların öncü kuşağı olacak gençleriyle övünen cemaatler yakın tarihimizi hedefe koymakta siyasal islamı benimsemiş göründüler.islamın çağdaş yorumuna inanmış onca yazar için edebiyatla sınırlı kalmıştır kültürel hayat.yalnız değilsiniz ve kelebekler sonsuza uçar filmleri üniversite sorunları bağlamında yasakları kaldırmanın gerekliliği mesajını taşımış topluma.28 şubatın ayazında parçalanmış hayatların kimlik arayışını gündeme taşıdı bazı filmler.iktidara gelen islamcıların lüx hayat merakı kutuplaşmaya taşıdı toplum faylarını.bu refah döneminde dini yasaklar gözardı edildiğinden liyakat gibi prensiplerin hayattan çekildiğini gördük.şimdi alt yapı hizmetleriyle övünen bir iktidarın kuranı çağdaşlaşmaya engel olmadığı görüşü empoze edilmeye başlandı topluma.
5
gezginlerin yolu istanbula düşerse.internet aramalarında bize ait bulgular yetersiz kalıyor.tanıtım amaçlı videolar hazırlamak gerekiyor.suriçinde turistlerin dinlendiği kafeler var.yıllar önce oturup bir kahve içmiştik beyazıtta bu kafelerin birinde.istanbul dünyada en çok ziyaret edilen şehirlerden.buna rağmen şehri soluklanmak imkanı yaşamıyor turistler.bunun nedeni şehrin planlı bir yapıdan uzak olması.newyork nasıl bir yer bakınca alt yapı sorununu halletmişler kurulduğu dönemde.istanbul eğitim ve kültür sorunlarını çözmekte bu gibi şehirleri örnek almalı.yaşam farklılıkları yaşantımıza dair ipuçları veriyor.her gün yeni bir söyleme sığınan yöneticiler için bilinçsiz bir takliti aşamıyor sorun çözmekteki kolaycılığımız.taşrada durum pek farklı değil.insan unsuru sosyalleşme oranında yaşama katkı sunar.her yaz yolculuktan sonra umut etmenin imkansızlığını yaşıyoruz onca çabanın boşa gitmesine şahit olunca.işte imkanı olanların yazlık için kullandığı bir beldeye dönüşmüş herkes için memleket.yaylalar turizme açılmış ama doğal havasını solumak için değil.bir kültürü pazarlamanın mantığını işletiyor kapitalizm.böyle olunca paylaşmanın sıkıntısını yaşıyor gezginler merak ettiği kültüre yabancı kalmakla.
6
terör sorunu nasıl çözülür bunun tartışması yapılıyor.devletin güç kullanarak birliği sağlamak gibi bir politikası vardı önceleri.bu imkanlar yeterli görülmedi.çünkü terörü besleyen kaynaklar zaten yasakçılıkla açıklıyordu savaşını.sonra refah arttıkça çok seslillik oluştu toplumda ama bunun bir hukuksal zemini yoktu siyasette.anayasal haklar uygulamada gözardı edildi.avrupa birliğinin hayal olmasıyla türkiyenin güneyinde kürdistan bölgesi kuruldu.artık toprak kazanmış kürtlerin türkiyeye bakışı şekil değiştirdi.amerika ve avrupada adları özgürlükle anılır oldu pkk militanlarının.örgütsel mücadele böylelikle siyasal bir zemin buldu dünyada.türkiye artık üniter yapısını çok kültürlü yapıda görüyordu.72 milletin kurduğu cumhuriyet bir çeşit karma bir toplum şartlarına evrildi.çoğulculuk her etnik kimliğe şans tanıyordu ennihayet.şimdi bu bütünlüğü bozmak isteyenler bu kardeş halkları çatışmanın içine çekmek emelindeler.eşit yurttaşlık egemenlik için bir güç kazanmanın birliğine dönüşürmü.bu beklenmeyen bir sonuçtu dünyaya hükmedenler için.kirli ittifaklarla bu kaynaşma imkanı dağıtılmak istendi nedense.artık asimile olmanın şartlerını yitirmesiyle varlık nedeni ortadan kalkmıştır terörün.
7
pkknın niçin kurulduğu tartışılsın.oğlunu gözleyen annelerin feryadı bu gerçeği haykırıyor.bir ihanet içinde olmaları mukadder.yoksa emperyalizme savaşın verildiği yıllar geçmişin sayfalarında kaldı.siyasi oyunlarla oyalanan türkiye için güçlü devlet olma vasfını hazmedemiyor batı.amacı siyasi çıkışları manipüle etmek.bu şekilde anlamsızlığı kabullenecek dünya halkları.her defasında plan değişikliğine sapan bir ülke için güvenilir ortak gözüyle işbirliği geliştirmenin sakıncalarını hatırlatıyor bize perdeye yansıyan dram ve trajedi.erdoğan kapıları açmakla tehdit etti batıyı.bunlar işgalin hazırlıklarını görmenin fasturasımı.savaş bütün dünyada farklı şekilde yankı buluyor.herkes kendi haklılığını görüyor perdede.hayattan bir kesit olmanın ötesinde yaşanıyor kıyımların aldığı hayatlar.bir suskunluğa gömülmenin arefesinde ilahi takdirin ne olduğu meçhuldur kader aynasında.islam düşmanlığı gücünü tarihten alıyor olması yanında bu coğrafyayı suçlamanın kolaycılığı var düşüncelerde.çünkü özgürlüğe susamışlığın ürpertisini yaşamıştır islam dünyası.konuşmanın güçlüğüyle teslim alınmak isteyenlerin kederiyle vicdanları kanatıyor tutsaklık.uyanmanın ve direnmenin şafağında gafletle duyarsızlığını ispatlıyor kardeşlik.daha çok acıtacak kalpleri bu hakikatten keçışın hikayesi.
8
-bir anlam veremiyorum bu savaşlara.en yakın arkadaşı silahlı saldırıya uğramıştı.bir üçlü çeteydi özel birlik olarak kurulmuş harp dairesi içinde.suikaste uğradıklarına göre kendi hayatı da tehlike içindeydi.kimdi bunlar ülkeye ihanet örgütleri bir taşeron olarak kullanmak isteyen.yeraltında böyle binlerce örgüt vardı.bunlar sıcak çatışmada uzmanlaşmış halk düşmanlığı yapan kanserli bir hücre gibiydi.kız arkadaşı tedirgin olmuştu bu eylem için kendilerini seçmelerini.daha fazla açık vermeleri tehlike demekti aynı zamanda.anlaşılması gerekiyordu misyonları bir an önce.silahlı kuvvetler böyle bir tehlikeyi göze alamazdı asla.bir istihbarat savaşından daha çok bir strateji savaşıydı planlı şekilde yürüyen.devlet güçlendikçe istismar görüyordu temel sorunlar.onun için ortadoğudaki etkinliğine darbe vurmak isteryenlere fırsat tanıyordu etnik bölünme.başbakan terörün iyisi kötüsü olmaz şeklinde bir açıklama yapıyordu.bunların bir alışkanlığa dönüştüğünü anlayacaktı nice sonra.düşmanı içerde aramanın çelişkisiyle karargaha bir telefon açmak gerektiğini düşündü.toplantıda bunları konuşmak gerekiyordu
9
hayatlara bakınca denize hapsolmuş martılar filmi çekilebilir.insanlar mefkürelerden kopunca aşkında rengi değişti.her sabah otobüsler tıklım tıklım ekmek derdine düşmüş şehrin insanı.bir davayı sömürmenin açlığıyla yaşıyor egemenler.istanbula dönüşte yan koltuktakı kız karanlık zihniyetler kitabını okuyordu.işte böyle bir merakla insanlar birbirine güvenmiş.her şeyi yoksullukla açıklıyor yayınlar.inancın bakiyesi de bu onulmaz saplantıyı kazımış zihinlere.insan kötülükle yaşar doktorlara bakınca.sevgi diğer yüzüdür iyiliğin.kötülük insanı şeytanla uzlaştırır nihayetinde.süle yüksel şenlerin aradığı erdemde ilayi kelimetullahın bakışı vardı.yalnızca bir başörtüsü davası değildi engin denizlerde aradığı.bir hidayet ummanı gibi çağladı gönüllerde.anadolu insanı kitaplarında kendi hikayesini gördü.onun için baş tacı edildi davası.inancın insanı tekamülden geçirmesi eylemin sunduğu başkaldırıyı islamda görmenin dinginliğiydi ruhlara üflenen sonsuzluk aşkı.
10
gecenin karanlığından faydalandı yakalanmamak için.beş parası olmayan bir pejmürdenin hayal dünyasındaydı aklı.dünyaları verseler bir düş için yaşatamazdı ona bencilliği.anıtlara emanet bırakmıştı yarınlarını.hassaslığını farkeden kıskanç bir kocanın insafınamı bırakılmıştı ömrü.işte kötülüğün her türlüsü çarpılmıştı yüzüne.şimdi hissetmek için yaşıyordu adeta.hayatın aktığı yerlere aitti terkedilmişliği.vefasızlığın bu kadarı inkara götürmüştü kalbini.burda insanlara dağıttığı sahte sevinçler.burda ölümle yaşamanın imkansızlığını denetleyen aile saadeti.dünya siyaseti için aldığı yükümlülük için yaşıyordu düşüncesi.sabahlamanın getirdiği yorgunlukla arıyordu yaşamdan bir sahne.ölüm haberleri hayatı konusunda bir itirafçıydı adeta.kesinlikle tanrının gazabına uğramışlıktı pişmanlığı.hangi sokağın ışığıydı gönlünü teskin eden.işte bu umutsuzlukla arıyordu dostlukları.yürümekle tükenmiyordu hayat.yalnızlıklar bir pusulaydı insanlar için.öğrenmenin yorgunluğunu yaşayamazdı artık kalbi.istikbalde garkolduğu sevinçlerin eksik bırakılmış burukluğu vardı.kimse için yaşamanın onurunu arıyordu gölgelerde.artık biliyordu ki ölümle anlaşmanın yolu kötülükten geçiyordu.
11
egitïmde öğrencilerin yaşadığı sorunlar.sinemada işlenmiş bir konu.öğrenmenin gerekliliği konusunu hangi bilgiye dayandirmali.özel yetenek yaratıcı zekanın ayrılığından bağımsız değildir.açıklamalar genelde bilimden beslenir.onun için ahlaki değerleri anlatmak güçleşir.zorla kabullenen öğrenciler hayatından kuşku duyar onun için.modern eğitim geleneği eleştirmekten ne kadar haklıdır.belkide korkularını pagan çağdan aldığı için özgürlüğe tanım getirmekte zorlanmış düşünürler.materyalizmin esaslarını bilimde görmüş filozoflar.sosyal konuları bilimin bir parçası olarak görmüşler.oysa toplumu ruhsuzlastiran değerleri yok sayma biçimidir eleştiri.edebiyat tek başına hayatın anlamını sorgular bilimin kavramakta güçlük çektiği alanlarda.onun için karmaşık bir dünyaya kapı aralamis yazarlar ilham kaynağını varoluşculuk gibi felsefelerden almış.sanatın bakışı bir anlam arayışına çıkarır sanatçıyı.sonsuz maviliklerde bilginin aforizmasina uğrar.reddetme farklı arayışlara surùkler sanatı.ışte bu sonsuzlukta aşka yakalanır kendini zayıf gördüğünden.
12
-adamın senin yardımına ihtiyacı yok.mustafa bunu bir anlayabilseydi.pek irtibatı kalmadığı arkadaşlarına ilişkin anılar.şimdi ailevi sorunlar benzer duruma sokmuştu hayatını.barışla hala selamlaşıyor internette.üniversite yıllarındaki pasaklı hayatı yoktu üzerinde.hilal istanbuldaki en iyi arkadaşıydı.zaman zaman dertlesmek istediği anlar olurdu.yaşadığı ekonomik sıkıntı asosyal bir hayat yaşamasının başlıca nedeniydi.herkesin saygı duyduğu kişiliği yalnızlığına engel değildi.hastalığını anlamıştı insanlar.ama iyilik severligiyle tanınmıştı bir kere.insanların zaaflarından faydalanmak gibi kötü bir niyeti yoktu aslında.mahrum bırakılmak zoruna gitmişti her zaman.şimdi özgür olmanın hayaliyle yeni bir başlangıç için istanbulu düşündüğü anlar oluyordu.ne görev aşkı nede teslimiyet yikamazdi inandığı hayal dünyasını.
13
radara yakalanmayan uçak üüzerinde çalışılıyor.koordinatları eksiksiz tamam olması gerekiyor.günümüz teknolojisi uzay araştırmaları için başlangıç safhasında.uzay mekiği bilim kurgunun konusu henüz.marsa yolculuk üzerinde çalışıyor nasa.pek inandırıcı olmayan açıklamalar yapılıyor.uzay istasyonu varmı gerçekten.ne kadar doğru araştırmanın sonuçları.araştırmalar için milyarlarca dolar harcanıyor.galaksiler arası yolculuktan doz etmek için henüz erken.böyle bir çalışma netice verirmi tartışılır.elektronik hafızanın karmaşıklığı üzerinde düşünmek.komutları algılayarak makine icat edilmedi henüz.dijital teknoloji buna imkan tanıyor sanırım.
14
karaoğlan suat yalazın kahramanı.bir çizgi roman kahramanı olarak hafızalarda yer alıyor.son macerasını çok eskilerde tamamlanmış.bu tür kahramanları kaos ortamı yaratır.bir tarafta anadolu horasan erenleri tarafından islamlaştırılma için kıskaca alınmış durumda.her taraf istihbarat savaşıyla moğollara kardır birliği sağlamanın savaşı veriliyor.işte karaoğlan bu karmaşada silahsorluguyle nam salar.şartlar onu bu maceraya sürüklemiştir.her türlü tuzağı boşa çıkaran zekasıyla at sırtında kendine bir görev yüklemiştir sorumluluk duyduğu olaylar.
15
ideolojik tartışmaların odağında tarihimizi anlamak hususunda hangi ölçütleri öne sürmek bir zaaf oluşturmaz.dine bağlılığın kurulu düzene tehdit oluşturması yakın tarihimizi irtica kavramıyla tanıştırmış.tarihin inancı bir sınavdan geçirmesi mümkündür görüşü ne kadar doğru.insanın korkularla yaşaması inanca bir kapı aralamış beserin gücünü aşan bir hakikatle yüzleşmis nasıl bir inkarın içinde olsada.ışte dış güçlerin kullandığı bir sömürü aracıdır inançlar.karşıtlarını silahlandıran yine emperyalist güclerdir.siyasi literatür faşizm tanımlamasını getirmiştir maneviyatın güç kazandırdığı ilişki biçimine.bunlar şekil değiştirmiş özgürlük düşmanı yargılardir.cihat düşüncesiyle beyni yıkanmış kitlelerin teröre taşeron olması bu korkuların ürünüdür.düşüncenin evrenselliği cehaletle savaşın tek başarı şansımız.afganistan örneğinde görülen kültür düşmanlığı için irticayi hangi süreçlerden geçirdiği realitesinde kendi ülkemizde nasıl önlem alınacağı konusunda bir ipucu verebilir.aksi takdirde temsil noktasında bir ortak yaşamdan söz etmek güçleşir.yani egemendi hakları çiğnenmiş olur ülkenin.
16
akasyalar çiçek açar
mevsimlere selam verir.
babam bu şiirini hatırlıyor mu bilmiyorum.durup durup derin düşüncelere dalardi.hezeyanlar ne kadar hakikatın bir yüzüdür.ölüm sonraki hayata ilişkin kaygılarla hayal gücünü sınamak.kahrolmak hep kaderimiz mi olacaktı.istismara uğramış insanlar için çıldırmak hayatın bir parçası gibidir.hayatın ciddiyetle yaşanması gibi bir zorunluluk ilişkilerin öznelligini korur.çevremde güven duyacağın insanların varlığı akıl sağlığı için bir gerekliliktir.
17
elektrik insan bedenine veriince ilginç sonuçlar alınıyor.bunun aciklamasi biyolojik varlığın verdiği tepkiyle ölçülür.ayrıca elektriğin iletken olması sigortaları atmasına neden olur devreler yandığı zaman.makinelerin çalışması için tek gerekli enerji kaynağıdır elektrik.güç kullanılmasıyla faal duruma getiriyor makineleri.bunlar fizik kanunlariyla ilgili teknik meseleler.manevra kabiliyetini sağlamakla ölçülüyor fonksiyonu.akıllı telefonlar serbest çağrışıma açıktır aslında.maddenin elekrolize olmasıyla bir güç kaynağı ortaya çıkar.bu zaman ve mekanın iç içe geçmesiyle mesafenin aradan kalkmasına yol açar.şimdilik bunlar bir nazariyedir.ancak düşünmenin olanaklarına dayanır gercegé dönüşme ihtimalini kapsadığından.
18
eski ahşap yapılar nedense terkediłdi.düz bir mantıkla işçiliği olmayan tasarımlar eskiye entegre edildi.günümüze kalan ata yadigarı yapıları bir anlamda terketmiş olduk.üstelik beton yapılar için ucuza maletmek anlayışı hakim.şehirlerde gokdelenler gölgesinde kalan tarihin dramını anliyormu.belki düzensiz yapılaşmaya alternatif olarak planlandı.ancak yaşama ne kadar olanak tanır bu mülkiyet aşkına dökülen paralar.anadolu zengin kültür mirasını darbelerde arıyor.eski semtlerde bakımsız kalmış binalar yoksulluğun simgesi olarak görüldü.bizim kültür politikamız redd-i mirasa dayandigindan bir zenginlik sebebi olmadı tarihimiz.bu kendini inkar politikalarının bir sonucu olsa gerek.şimdi moderne adaptasyon yaşanıyor.anlaşılıyor ki bu sefer başaracağız mankurtlasmayi.ışte özgürlük yakışmadı yoksulluğunu.fazla güzellikten maraz doğar düşüncesini sahiplendik sonunda.
19
bir yapıya estetik görünüm kazandırma.bunun sıkıntısını yaşıyoruz.doğayla içiçe bir mimari anlayışı.bir çok ülke bunu başarmış sayılır.örneğini avrupada gördüğümüz estetik yapılar farklı mimari tarzın ürünüdür.başbakan osmanlı ve selçuklu mimarisini yatay mimari olarak tanıtıyor.ama halkın ekonomik sıkıntısı bunları bunları hesap tutmasına engel gibi görünüyor.yapıda mekan anlayışı ilhamını tabiattan alır.nitekim şehirleşme ölçeğinde tasarımın önem kazanması yapılaşmada görülür
20
15 temmuzun üzerinden üç yıl geçti.halkın direnişi hala hafızalarda canlılığını koruyor.yüzyıllık tarihimizde darbenin halk tarafından başarısızlığa uğratıldığı başka bir direniş örneği yok.yıllar nede çabuk geçiyor.tarihin batı tarafından yazıldığı anlayışı yıkılmismidir acaba.yeterki insan olmanın onurunu yaşasın toplum.tarihimizde isyanlar lale devrini dona erdiren ordu ihtilaliyle başlıyor.yeniçeri insanlarıyla kesintiye uğramış reformlar ilk kez başarısız bir darbenin halkın müdahalesiyle bir iç savaş ihtimalini ortadan kaldırması.yarın bir kez daha anılacak demokrasi şehitleri.
21
cemal süreyanın şiirlerini okurdum öğrencilik yıllarımda.90lı yılların şairleri bir şato yaratmıştı şiirden.bu karamsarlık havası dağıldı biraz.haydar ergülen bu kuşağı temsil ediyordu başlangıçta.40 şiir ve bir kitabı bayağı bir yankı bulmuştu edebiyat dünyasında.2binli yıllar şiirimizin çeşitliliğini gördüğümüz yıllardı dergilerde.öküz dergisi bu şiirin çatısını oluşturmuştu.şimdilerde ot dergisi bu geleneği sürdürüyor.gerçek hayat dergisi ve yasakmeyvede her görüşten insanın şiiri yayınlandı.yüzakı dergisi vardı birde.köprü gibi dergilerin cizgisindeki yayınlar.90lı yıllara damga vurmuş taraf dergisi vardı ayrıca.ibda-c davasını savunuyordu ıslamcılar.şimdilerde nihayet dergisini görüyoruz bu çizgide.zaman geçtikçe bir gevşemenin yaşandığı görülüyor.sızıntı dergisi kapatılınca çağlayan dergisini çıkardı fethullahçı tayfa.ama eskinin ciddiyeti yok bu tür yayınlarda.yazar vasfı taşıyan şairlerin azlığı biliniyor.parlak fikre dair emareler görülmüyor yazarlarda.kapitalist sisteme adaptasyon getirdi iktidarın nimetleri ıslamcılara.bir bakıma özgürlüğü anlama biçimi değişti.dünya edebiyatından ilham alıyor yazarlar.
22
leyladan geçme faslı varmidir acaba.aşkın çölünde hulyalara dalmak kadar çılgına çevirir dünya insanı.bu dünya insanın gurbetidir.ney daima ayrılıklardan şikayet eder.insanın gönlünü kanatan bir ayrılık cesmesidir aşk.yusuf yüzlü olmak böyle buyuruyor peygamber.hayatı estetize eden güzellik duygusudur.kendi içine eğilen insan kendine yabancilasir.işindeki mitolojik yarı tanrı insanlar ölümsüzlüğü aramış bu fani dünyada.insanın özündeki isyan yaşama aykırı düşebilir.kişinin dini aklı kadardır hadisi kutsalin bir anlayışla insanı erdemde buluşma fikrini varlık felsefesinin konusu yapmış.sokratesle halil ıbrahim bilgide buluşur ancak.ikiside hakikat yolcusudur çünkü hayatın anlamını bilgide ararken
23
gerçeği benden iyi biliyorsun demişti parti liderine.ancak insanlar yalnış düşünüyordu bu konuda.kendi yanılgısıyla yaşıyordu cehennemi.tanrının bu konuda bir bildiği vardı kuşkusuz.bunun için dinin karalanması makul gelmiyordu düşüncesine.yalnışta ısrar etmek gibi bir düşüncesi olmadığı gibi her şeyin kendi etrafında dönmesi istek dışı bir durumda.insanların onu izlediği bir gerçek olsada hayatta kalma şansı bilmecenin çözülmesine bağlıydı tabiki.tanrıdan bir açıklama beklediğinde cevapsız kalmamıştı ricası.bir suçlu gibi yaşamak olayın vehametinde gizliydi.ancak kendine bir kız bulması sorun değildi her şeyin normale dönmesi için.yalnızca merakını uyandıran bu varlık böyle bir laneti neden yaşamıştı diye düşünmüştü daima.
24
bir fantaziye dönüşürmüydü bu hikaye.bunun emareleri vardı hayatında.çirkinliğin güzele dönüşmesi gibi huruç ederdi varlık alemine bu ucube beden.kimse yardımcı olmuyordu bu konuda.yaşadığı yalnızlığı azaba çevirmenin şartlarını hazırlıyordu kader ona.
25
aldığı eğitim zorluk içinde yaşamayı denemesi gibiydi.hafta sonları izne çıkıyordu talebeler.hocaların uyguladığı baskının yan etkileri vardı çocuklarda.korku ve şiddetin bir terbiye için gerekli görülmesi.anlaşılmak gibi bir derdi yoktu insanların.kurs hayatı demek yoksul öğrencilerin kederli günleri demekti.işte cuma gönleri toplantılar olurdu hocaların katıldığı.diğer günlerden farkı yoktu aslında ders vermek gibi bir vecibe olması yanında
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.