- 462 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KUR’AN OKU ADEM
Doğan her kadın hava,
Doğduysa erkek adem,
Doğanlar ölür madem!
Çok Kur’an okur Adem!
Yüce Rabbimiz ilahi bir nizam koymuştur. Bu nizam Kur’an nizamıdır. Bu nizam yeryüzündeki yaşayan tüm insanlığa vaaz edilmiştir. İnsanlık Kur’an’ı rehber edinirse iç huzura, emniyete ve rahata kavuşur.
Canlıları, cansızları hayat akışını daima tanzim eden mutlak bir güç, mutlak bir irade mevcuttur. O irade bizleri yaratan ve yaşatan yüce kudret Mevla’mız dır.
Kur’an la hemhal olanlar sakin ve vakur güzel bir hayat yaşarlar. İnsanlık Kur’an dan yüz çevirdiği için beşeriyet yolunu şaşırmıştır. İşte bu yüzden insanlık türlü, çeşitli felaketlere duçar oluyor.
Kur’an’ın hükmüne göre yaşanan hayat Müslümanlar için en büyük saadet, en büyük nimettir. Manadan habersizce yaşamılan hayat en büyük felakettir. Kur’an insanları huzura kavuşturan, safiyete ulaştıran, hayatı mübarek kılan bir kitaptır. İnsanlık, Yüce Kur’an sayesinde inanç, fikir, düşünce hayatının en yüksek mertebesine yükselmiştir. İnsanlık, Kur’an la huzura, saadete kavuşmuştur.
Günümüz dünyasında ortaya atılan çeşitli fikirler, muhtelif olan vehimler efsanevi, felsefi görüşler insanların aklını karıştırıyor.Onun içindir ki, hak ve de batıl ayırt edilemiyor. Bu ayrımı yapmak için Kur’an ehli olmak gerekir.
İnsanlık, hurafelerle, felsefelerle ve efsanelerle boğuşuyor. O dehşet verici manzaralar ve korkunç ihtiraslarla heder oluyor insanlık. Bunca olumsuz davranışlar insanlığın iç alemini köreltmektedir. Beşeriyetin üstüne kabus gibi çullanan batıl inançlardan kurtulmanın tek çaresi Kur’an-ı öğrenmekten geçer. Bu ağır kabustan kurtulmak istiyorsanız madem,
çok Kur’ an oku Adem!..
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Günaydın Taştan Hocam!
Tırnak içine aldığım "Kur’an la hemhal olanlar sakin ve vakur güzel bir hayat yaşarlar. İnsanlık Kur’an dan yüz çevirdiği için beşeriyet yolunu şaşırmıştır" cümledeki fikir ve tespitinize hiç katılmıyorum.
Niçin mi?
Her şeyden önce bizim DİB bağlı din adamları Kur'an'ın tanımını doğru yapmıyorlar. Kur'an deyince akıllarına "Mushaf" geliyor.
Halbuki"Lokman Suresi 27. Ayet -
Eğer yeryüzündeki bütün ağaçlar kalem, denizler de mürekkep olsa, arkasından buna yedi deniz daha katılsa, yine de Allah'ın sözleri yazmakla tükenmezdi. buyuruyor.
Halbuki Kur'an-ı Kerim'de 114 sure içinde 6236 ayet olduğu biliniyor. Demem o ki Gerçek kuran uçsuz bucaksız evren ve de Allah Halişfesi İnsandır.
Bilim adamları insan üzerinde uzun yıllardan beri çalıştığı halde insan DNA'sının şifresini çözemedi.
İslam Peygamberi Hz Muhammed'in İnsan Kuran'ın iki kardeşi diye sünnetinin varlığını bilirsiniz.
Kaldı ki günümüzde İslam alemi diye yere göğe sığdıramadığınız coğrafyalarda yaşayan garibanlar, Gayrimüslim diye ötelediğimiz Muhasır medeniyette yaşayan insanlarla birlikte yaşamak içim, sinesini mermilere açarken, EGE denizinde boğularak ölümü göze alabiliyor.
Uzağa gitmeye ne hacet?
Ülkemizdeki İslam ülkelerinden gelen mülteciler ülke güvenliğini tehdit eder durumda.
Başımızda ki, ellerinden kuranı düşürmeyen, sözüm ona İslam geçinenler, Sedat Peker'in senaryosunu yazdığı dizi filminde haramileri oynuyor ...
Ve Son Cümle...
Musafı Arapça okunsun anlaşılmasın diye küçücük çocukları, kullanan din tacirleri, Holdingler kadar zenginleşti.
Zırhlı MERCEDESE biniyorlar. Hocam gerçekleri görmek lazım. Kuran soruyor. Siz siz düşünmez akıl etmez misiniz diye. Düşünmeden Kuran okusan da kimseye faydası olmaz.
Sevgilerimle.