- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Türk Devletleri Teşkilatı
Türk Devletleri Teşkilatı
"Türkiye’nin Libya’da, Suriye’de, Akdeniz’de ne işi var? Yanlış dış politika bunlar, hiç dostumuz yok düşman kazanıyoruz..." diye bilgiçlik yapanlar olmuştu. Söylemlerinin içinin boş olduğu şuradan belliydi: Onlar ABD’nin Irak’ta, Afganistan veya Suriye’de ne işi var diyebilirler miydi?
Türk Dili Konuşan Ülkelerle İşbirliği Konseyi(2009) adını Türk Devletleri Teşkilatı olarak değiştirdi. Basından gördüğümüz kadarıyla dün İstanbul’da Genel Sekreterlik binasının açılışı yapıldı. Üye ülkeler Türkiye,
Azerbaycan, Kazakistan, Türkistan, Macaristan, Özbekistan ve Türkmenistan’dan oluşuyor.Bu ülkeler dünya doğal kaynaklarının önemli bir kısmının yer aldığı coğrafi alanda bulunuyorlar. Ekonomi, enerji, güvenlik, dış politika, kültür alanlarında işbirliklerinin yapılması amaçlanmış. Birlikten güç doğacağını anlatmaya gerek yok sanırım. Turgut Özal, böyle bir birlik kurmak için çıktığı iddia edilen Türk Cumhuriyetleri gezisi akabinde suikaste uğrayıp yok edilmişti.
II. Dünya Savaşı’nı kazananların istediği gibi dizayn ettikleri BM’ yi "dünya beşten büyüktür" diyerek ıslah etmeye çalışmanın beyhude olduğu anlaşılıyor. Bu açıdan Türk Devletleri Teşkilatı onlara karşı birebir değilse bile iyi bir alternatif olabilir,olmalıdır,olacaktır.
14.11.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.